THE HOUSE OF THE DEAD: OVERKILL

THE HOUSE OF THE DEAD: OVERKILL

8.0

Parádny dôkaz, že Nintendo a SEGA myslia aj na riadnych majiteľov a nie iba príležitostných hráčov.

Recenzia na Wii verziu

Zrejme aj SEGA už pochopila, že žmýkať jednu sériu dookola, iba s variáciou nových levelov, no bez štipky novej hrateľnosti už ďalej nejde. A zatiaľ čo v niektorých prípadoch fatálne naráža (Sonic and the Black Knight), v prípade The House of the Dead: Overkill sa jej darí úspešne pokračovať. Chýba jej azda moment prekvapenia v podobe originálneho ovládania cez Wiimote alebo ešte lepšie cez Wii Zapper (keďže si ho odbila vo vlaňajšom dvojtitule HOTD 2+3 Return), no nevadí, pretože zahrnutie tejto schémy by bolo iba jednou z mála inovácií. Pritom sa na nás už od úvodných titulkov valí vlna ďalších...

Pred dvomi rokmi sa Robert Rodriguez a Quentin Tarantino rozhodli oživiť žáner grindhouse filmov, neskutočných béčok v novej podobe. Dvojica filmov Planéta teror – Auto zabijak síce nezažiarila ako distribútor chcel, no spustila novú vlnu záujmu o tento štýl. HOTD Overkill sa mení práve na grindhouse, pričom brutálna vulgárna forma a práve hlušenie zombies do štýlu náramne zapadá.

Béčkový príbeh a sústredenie na akciu prebieha v plnom prúde už od začiatku. Policajné duo Agent G a Isaac Washington sleduje zloducha Papa Caesar – Isaacovi zabil otca, G ho chce zatknúť kvôli sérii zločinov. Ich prvá misia smeruje do jeho sídla, tu hra predvedie svoj štýl. Intro či prvé cut-scény imitujú film, rozprávač hlbokým hlasom ako z amerického traileru naznačuje, čo sa stalo doteraz a ako sa agenti ocitnú v akcii. V tom momente naskakujete na koľajnice klasickej HOTD strieľačky a beháte po dome, strieľate, čo to dá a občas si vypočujete dialóg Isaaca a G, ktorí majú tendenciu vulgárnym spôsobom komentovať situáciu. Jasné, že od začiatku sa tu bude fakovať, pretože Isaac má fóbiu z polovice vecí v akcii ako napríklad z výťahov (a verte, že sa objavia v polovici levelov) a tendenciu všetko zfakovať. Preto je to tu samý shit, strieľate motherfuckerov a v konečnom dôsledku to nevadí, k béčku to patrí. Ako správni parťáci sa musia agenti častovať nadávkami prakticky neustále.

The House of the Dead: Overkill
The House of the Dead: Overkill Príchod do nemocnice je treskúci a jeden z najakčnejších momentov kampane.
Príchod do nemocnice je treskúci a jeden z najakčnejších momentov kampane.


The House of the Dead: Overkill Pri použití silných zbraní strieka viac krvi a odpadáva viac hnátov. Mňam!
Pri použití silných zbraní strieka viac krvi a odpadáva viac hnátov. Mňam!


The House of the Dead: Overkill Pochod vo väzení je spočiatku repetitívny, no pri presile väznov čoraz zábavnejší.
Pochod vo väzení je spočiatku repetitívny, no pri presile väznov čoraz zábavnejší.





Prvý level je dobrý – nasiakne vás grindhouse atmosférou a predvedie HOTD v dobrej forme. Počet nepriateľov je dostačujúci, pohyb je plynulý a v niektorých miestach možno rýchlejší, ako by ste si želali. Veľkú voľnosť nemáte – máličko sa môžete posunúť do vedľajších strán, ale aj tak na to nebude čas, pretože vlny nepriateľov sú neúprosné. Hra však vyžaduje aj určitú mieru postrehu a pozornosti. Po leveloch sú totiž roztrúsené štyri druhy predmetov – granáty do akcie, lekárničky pre doplnenie dvoch dielikov zdravia, žlté mozočky pre kompletnú zbierku a extra body a napokon zelený prúd plynu spúšťajúci tzv. Slo Mo Fo mode. Nejde o nič iné ako spomalenie času a la bullet time z Matrixu. Počas neho môžete zasadiť extra presné zásahy či zbierať iné bonusy. Nebojte sa, že by sa HOTD zmenil na druhého Max Paynea či F.E.A.R., Slo Mo Fo sa objaví dva-trikrát počas levelu na spestrenie, nie je to však esenciálna zložka hry, bez ktorej by ste si neporadili. Ale určite padne vhod.

Každý level patrične zakončuje bitka s bossom. Čaká nás nádherná prehliadka kreatúr, ktoré vám dajú zabrať. Najmä v druhej polovici zaberajú bossovia pol domu či kus bažiny a boje s nimi sú lahodné. Pri každom treba klasicky nájsť jeho slabé miesto, šrotiť naň olovo a potom sa dostanete k jeho uberaniu ukazovateľa zdravia. Všetci sú mimoriadne pohybliví, takže súboj s nimi sa odohrá tiež v pohybe, počas ktorého zbierate zdravie alebo vás hra schová za prekážku. Paradoxne jeden z najťažších bossov je v prvom leveli, boj v druhom je akurát pomerne dlhý, ale nie ťažký (15 minút) a napríklad tretieho bossa možno zdolať za dve minútky. Celkovo možno hodnotiť bossov a boje s nimi ako nápadité a možno trošku jednoduchšie, ako by si hardcore hráči želali.

Pestrosť levelov zvyšujú postupne navštívené prostredia. Príbeh vás šmarí do nemocnice, zábavného parku, idúceho vlaku, bažín i väznice. Ani jedna misia nenudí, najslabšia je zrejme prvá, keď sa zoznamujete s hrou. Žiaden level nevyžmýka prostredie natoľko, aby ste túžili po zmene a skoršom konci. Autori konečne natiahli HOTD tak, že ho neprejdete len za hodinu a stále vás bude baviť. Celková dĺžka Story Mode vydá cca na tri hodiny, vzápätí si radi strihnete aj Director’s Cut edíciu s dlhšími verziami levelov a extra porciou mutantov. A potom je tu vaša vlastná naháňačka za čoraz vyšším skóre a najmenším počtom smrtí.

SEGA navyše prichystala chytľavý systém dôvodov pre opakovanie levelu okrem klasických bodov. Predovšetkým sú tu osvedčené achievementy, i keď v internej podobe. Tu treba zozbierať určitý počet predmetov, potom zase prekonať vlastné skóre, urobiť 50 head-shotov atď. Zatiaľ čo za body stúpate v rebríčku, za achievementy sa inkasujú prašule, ktoré zase spotrebujete v obchode so zbraňami. Hoci nie je problém prejsť celú hru iba s obyčajnou pištoľou, prečo si nekúpiť brokovnicu či samopal, nech hlavičky odlietavajú z telíčok efektívnejšie, nie? Každú zbraň možno potom vylepšovať, zvýšiť jej veľkosť zásobníka, rýchlosť nabíjania či palebnú silu. Jasný dôvod, prečo hrať jeden level aj päť-šesťkrát, navyše zozbierať tých 10 či 15 žltých mozočkov sa nepodarí hneď, treba vedieť, kde sú.

The House of the Dead: Overkill

HOTD Overkill je po Sonicovi ďalšou výborne vyzerajúcou hrou na Wii, čo opakovane dokazuje, ako si SEGA príkladne naštudovala možnosti konzoly. Renderované filmy hladko prechádzajú do enginu hry, ktoré v širokouhlom formáte servírujú solídne modely postáv, bohaté lokality a slušné rozlíšenie. Hra často využíva rôzne filtre, napríklad keď boss vypne svetlá v nemocničnom bazéne a celkovo je ladená do tmavej palety, takže hranie cez deň znamená, že polovicu obrazovky vlastne nevidíte. Miera detailu je však vysoká – špeciálne pri Slo Mo Fo efekte a odlietavajúcich hnátoch si ju určite všimnete.

Aj zvuková stránka hry je perfektne prepracovaná. Ponúka soundtrack ladený do vyznenia hry – často sa v menu započúvate do zremixovaných dialógov z minulých leveloch, inak sa striedajú viaceré typy hudby od popu, cez country, až po jemné techno. Hudba náramne sedí do diania. Audiovizuálna stránka odkrýva prakticky jediný vážny nedostatok hry – kvantum dát, rýchla zmena grafiky i hudby si vyžaduje načítavanie stoviek MB, čo sa odráža v znížení frameratu v niektorých momentoch a zdĺhavého načítavania v ostatných. Priamo v hre sa vám to našťastie nestáva, no nápis loading je evidentný už pri príchode či odchode z misie a v menu dobiedza tiež.

HOTD Overkill je výborná strieľačka, skvelé osvieženie série a prísľub pre znalcov herných sérií na Wii, že výrobcovia na nich nezabúdajú. Naopak, snažia sa vyladiť známu hrateľnosť a predstaviť ju v novom, vizuálne lákavom a herným zážitkom príjemnom šate. Z troch hodín v príbehu sa môže stať aj pätnásť či tridsať, keď sa do hry ponoríte a z jednoduchých misií chcete vyťažiť všetko. Vytiahnite Zapper zapadnutý prachom, tento titul si ho zaslúži.

Výlet do domu mŕtvych sprostredkoval Brloh.


napísal korec 20.4.2009
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
8.0
Ohodnotiť
THE HOUSE OF THE DEAD: OVERKILL
+ grindhouse prevedenie
+ výborná hrateľnosť
+ audiovizuálne spracovane
+ nápadití bossovia
+ naháňačka za bonusmi
- občas padajúci framerate
- dĺžka kampane na jeden hlt


RECENZIE HRÁČOV
Wii

Vývoj: SEGA / CD Projekt / Headstrong Games
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 10. február 2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20080)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk