DYNASTY WARRIORS: STRIKEFORCE

DYNASTY WARRIORS: STRIKEFORCE

7.0

Dynasty Warriors pre PSP v najlepšej forme!

Recenzia na PSP verziu

Ak správne počítam, tak Dynasty Warriors: Strikeforce pre PSP je už dvadsiatym titulom v sérii. Keď začneme počítať aj spin-offy, ktoré boli zasadené do iného prostredia, ale v podstate išlo takmer o to isté, tak je dokonca titulom s poradovým číslom 30. Je aj tretím Dynasty Warriors titulom pre platformu PSP a piatym Warriors titulom celkovo pre ňu. Dokáže nás Strikeforce ešte zabaviť, keď už sme zo série videli toľko kusov za necelých 12 rokov a niekedy sú z nej vydané aj 4 tituly ročne?

Dynasty Warriors: Strikeforce v základe vychádza z Dynasty Warriors 6 z roku 2007 pre Xbox360, PS3 a PC, ale hlavne po hrateľnostnej stránke. Autori vďakabohu nezabudli opäť aj na novinky a podľa môjho skromného názoru si už hneď takto v úvode dovolím vám prezradiť, že ide asi o najlepší kúsok z  série od jej začiatku. Autorom sa už sériu podarilo vypilovať z hrateľnostnej stránky na maximum práve v tejto časti. Bohužiaľ, ako v priebehu zistíte, tak je naozaj jej najväčšou škodou, že pred ňou bolo ďalších 19 a zmeny zas nie sú až tak radikálne. Aj keď sa dá ešte hovoriť o zmenách väčšieho charakteru, keďže doteraz boli vždy od jednej hry k druhej zmeny väčšinou len minimálne. Naopak najväčšou devízou titulu je, že sa vôbec nejedná o žiaden downgrade a orezanie „veľkej“ verzie hry pre malú platformu, ale ide tu o plnohodnotný titul. Dokonca by som sa odvážil aj povedať, že plnohodnotnejší ako niektoré celočíselné časti.

Dynasty Warriors: Strikeforce
Dynasty Warriors: Strikeforce Osamotený hráč môže mať s bossmi problém.
Osamotený hráč môže mať s bossmi problém.

Dynasty Warriors: Strikeforce V hre pribudla aj možnosť lietania.
V hre pribudla aj možnosť lietania.

Dynasty Warriors: Strikeforce Multiplayer je najväčšou devízou titulu.
Multiplayer je najväčšou devízou titulu.

Príbehovo Strikeforce nijako nevybočuje zo zaužívaného štandardu a drží sa zasadenia do éry Troch kráľovstiev v starovekej Číne. Z historického hľadiska nejde o žiadnu fikciu. Éra Troch kráľovstiev, alebo aj Šiestich dynastií, je skutočnou časťou čínskej histórie a má svoje počiatky v roku 184 pri povstaní takzvaných Žltých turbanov (udalosti v hre), končí následne v roku 280 podrobením kráľovstva Wu dynastiou Jin. Toto obdobie sa delí na 3 časti: v prvej proti sebe chaoticky bojovali panovníci drobných čínskych kráľovstiev. Okolo roku 220 však nastal zlom a tieto rozdrobené kráľovstva sa spojili do 3 veľkých (medzi ktorými si hráč v hre vyberá): Cáo Wei, Shu Han a Dong Wu.

Do deja sa tu dostáva postava Zhang Jiao, vodca náboženskej sekty Cesta mieru, ktorý spolu so svojimi dvoma bratmi stál za povstaním Žltých turbanov. Ich povstanie bolo namierene proti vysokým daniam v neskorej ére dynastie Han (ktorá je označovaná za jednu z najkrvavejších v histórii Číny - 50 miliónov zabitých) a cisársky dvor sa bál nárastu ich vplyvu, tak všetci významný vojvodcovia boli vyslaní toto povstanie potlačiť. Príbehové okolnosti teda krásne čerpajú z reálnych základov a len si ich drobne prispôsobujú. Hráč si vyberie kráľovstvo, za ktoré chce bojovať, a následne jedného z jeho bojovníkov (spolu ich je v hre 37) a ide sa na vec. Príbehy jednotlivých kráľovstiev majú navzájom drobné odchýlky od seba, hlavne však v úvode.

Keďže samotný Zhang Jiao bol aj v skutočnosti považovaný za veľkého mága, tak sa to prenieslo aj do hry. Mágia je jednou zo schopností, ktoré postavy ovládajú. Výber postavy je dôležitý a tiež ponúka aj rozmanitejšie spôsoby hrania vzhľadom na jeho schopnosti/vlastnosti. Vlastnosti aj schopnosti determinuje 6 ukazovateľov. Pri vlastnostiach sú to klasické ukazovatele ako zdravie, obrana, útok, pohyblivosť a iné. Pri schopnostiach zas boj s mečom a ostatnými zbraňami. Tieto vlastnosti sa môžu časom zlepšovať na základe zvyšovania vašej úrovne.

Dynasty Warriors: Strikeforce

Po výbere postavy sa dostávate do akéhosi mesta, ktoré slúži ako vaša základňa. Tu si kupujete výzbroj a výstroj, vybavujete svoje zbrane väčším účinkom a postavu zlepšením schopností. Odtiaľto odchádzate plniť príbehové misie (zhruba 5 kapitol pre každé kráľovstvo) a vedľajšie misie, ktorých je tiež pekné množstvo a hráčovi poslúžia hlavne na zvyšovanie expov pred náročnejšou úrovňou. Hlavne však toto mesto slúži aj ako istá čakáreň na spoluhráčov v multiplayeri. Áno, čítate správne. Hra nie len že multiplayer ponúka, ale priam na ňom stavia svoje základy. Sily v boji proti nepriateľovi tu môžu spojiť až 4 hráči a tým pádom hra dostáva úplne iný rozmer. Táto novinka sa stáva aj najväčšou devízou titulu, inak by nestálo moc za to oň zavadiť, ak už máte v tejto sérii čosi odohraté.

Razantnou zmenou prešiel bojový systém hry, ktorý výrazne pozmenil za tie roky zaužívaný štandard, pričom sa nejedná len o systém spájania úderov do efektných komb. Výrazne (už z prekrásneho úvodného intra) zapôsobí nový systém Awakenings, ktorý vychádza zo systému Musou Rage, ktorý sa používal v Dynasty Warriors 5. Vlastne ide o špeciálne útoky (nie už len jeden masívny), ktoré môže vaša postava spustiť po naplnení a aktivovaní ukazovateľa. Nie len, že sa zvýši efekt zranení, ale aj sa zmení výzor postavy. Túto schopnosť však dokážu používať aj protivníci a podľa môjho názoru aj vďaka tomu trocha stúpla obtiažnosť od predchádzajúcich častí.

Po novom je aj postava vybavená nie jednou, ale hráč ju môže vybaviť dvoma ľubovoľnými zbraňami a tak sa k schopnostiam vybranej postavy hodí priradiť aj príslušné zbrane a zvyšovať ich úroveň. Medzi nimi potom môže hráč počas hry prepínať. Nakoniec spomínaný zmenený kombo systém. Zatiaľ, čo predtým ste sa k silnejšiemu úderu prepracovali až naviazaním jednoduchých úderov na seba, tak tu sú oba tieto typy úderov oddelené a tak umožňujú plynulejšie viazanie ťažších úderov s ľahšími bez striktne daných pravidiel. Po novom ale pribudli ešte aj oveľa efektnejšie vzdušné kombá, keďže postavy teraz dostali možnosť „lietania“. Po niekoľkonásobnom výskoku sa vo vzduchu udržíte vďaka úderom a môžete sa v ňom aj presúvať na kratšie vzdialenosti.

Dynasty Warriors: Strikeforce
Dynasty Warriors: Strikeforce Zmena bojového systému bola krokom vpred.
Zmena bojového systému bola krokom vpred.

Dynasty Warriors: Strikeforce Dedina je základným stanoviskom pre singleplayer aj pre multiplayer.
Dedina je základným stanoviskom pre singleplayer aj pre multiplayer.

Dynasty Warriors: Strikeforce Treba si dávať pozor na novinku - rôzne zbrane.
Treba si dávať pozor na novinku - rôzne zbrane.

Menšiu renesanciu, čo sa série týka, zažil aj dizajn levelov. Nie, že by už teraz nebol miestami už dosť stereotypný (stále sa opakujúce prostredia), ale obohatilo ho hneď niekoľko prvkov. V prvom rade aj ten sa prispôsobil multiplayeru a tak pre samotného hráča tu bude často koncentrácia ťažších nepriateľov na level ťažšia, ako by sa patrilo. K spestreniu určite prispeli aj rôzne zbrane, ktoré na vás útočia zo všetkých kútov a často máte naozaj problém ustriehnuť útočenie protivníkov a streľbu zo zbraní, veží, hradieb a podobne.

Strikeforce je najlepší diel zo série Dynasty Warriors od jej začiatku. Táto časť priniesla doteraz asi najvýraznejšie zmeny v prospech hrateľnosti, pričom však jej najväčšou chybou je, že prichádza dosť neskoro. Neodohrať predtým ďalších X dielov z tejto série, tak by hráči určite neboli doslova až tak prežratí. K tomu všetkému je tu stále navyše pár chybičiek. Technická stránka zaostáva za ostatnou konkurenciou ako v grafike, tak aj vo zvuku. Level dizajn by si tiež zaslúžil ešte poriadne diferencovať prostredia. Len nech sa to prosím neudeje za ďalších 20 častí. Nakoniec aj nová vyššia obtiažnosť bude pravdepodobne pre dosť nových hráčov prekážkou, ak sa im nepodarí naraziť na dobrých spoluhráčov. Výsledok je však kladný.

napísal matus_ace 20.8.2009
7.0
DYNASTY WARRIORS: STRIKEFORCE