MINI NINJAS

MINI NINJAS

7.0

Čo je malé, to je pekné

Hiro je mladý ninja a je rozhodne tým posledným človekom, ktorého by ste požiadali o záchranu sveta. Presne to sa však stane, keď zlý samuraj chystá diabolský plán na ovládnutie sveta pomocou vlastnoručne vytvorenej armády. Hiro musí viesť svoju malú skupinku ninjov cez rozpadajúci sa svet, aby spoločne bojovali s hordami zvrátených magických samurajov a nakoniec sa stretli so samotným zloduchom v jeho pevnosti skazy.

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že krok IO Interactive pôsobí ako šliapnutie mimo ich zorného poľa. Tvorcovia série Hitman, klasiky Freedom Fighters alebo dabl-akcie Kane & Lynch si zjavne chceli spríjemniť chvíle a vydali sa cestou rozprávky pre deti.

Zabudnutí spolubojovníci

Od samého začiatku Hira nasleduje len jeho najlepší kamarát Futo, ktorý pôsobí neohrabane a ťarbavo, no má veľkú silu a len s pomocou jeho dreveného kladiva sa dajú poľahky zdolať veľkí nepriatelia. Druhým je Shun, ktorý dostal do vienku luk a šípy. S jeho pomocou sa zasa Hiro zbaví nepriateľov na vyvýšených miestach alebo stojacich obďaleč.

Do kruhu spolubojovníkov pribudnú postupne ešte traja. Suzme, Tora a Kunoichi. Ich diverzifikácia od hlavného hrdinu je však minimálna a navyše nevedia používať mágiu, čo ich odsudzuje do pozície outsiderov, ktorých si síce vyskúšate, no vždy sa vrátite k Hirovi. Suzme používa ako zbraň flautu, Tora má tigrie pazúry ako Wolverine a Kunoichi disponuje oštepom. Všetky postavy majú spoločné len jedno zdravie, čiže odpadá možnosť prepnúť sa na tieto postavy, keď je úroveň zdravia u Hira nízka.

Mini Ninjas
Mini Ninjas Zlí samuraji sú zakliate lesné zvieratká.
Zlí samuraji sú zakliate lesné zvieratká.

Mini Ninjas Obkľúčili ma, no stále mám navrch.
Obkľúčili ma, no stále mám navrch.

Mini Ninjas Mŕtvi odčerpávajú zdravie aj na diaľku.
Mŕtvi odčerpávajú zdravie aj na diaľku.

Babka zelinárka

Všetci ninjovia majú spoločný inventár, do ktorého zbierajú všakovaké zelinky, kvety, byliny a huby. Od ninja majstrov roztrúsených v každej úrovni si potom môžu kúpiť recepty, podľa ktorých si z ingrediencií vedia namiešať napríklad hojivý elixír, elixír na doplnenie mágie Ki, ampulku magického štítu proti šípom alebo odvar grgania, ktorý vytvorí zelený znehybňujúci mrak. Tieto predmety vypadávajú aj z rôznych rozbitných predmetov spolu so zlatými dukátmi, alebo sa dajú kúpiť u majstrov, no mixovanie pomocou bylín je lacnejšie.

Ninja vychytávky

Inventár je spoločný aj pre zbrane a kúzla. Čerešňová bomba spôsobí nepriateľom zranenie, dymová bomba hrdinov na chvíľu zneviditeľní, bomba s ostrím korením zasa nepriateľov paralyzuje. Samozrejme nesmú chýbať klasické ninja šurikeny a kovoví ježkovia. Hiro vie na rozdiel od ostatných použiť aj energiu Ki na vyvolanie kúziel, ktoré však treba najprv nájsť a vymodliť zo svätyne Kuji pomocou špeciálneho kvetu. Všetkých je dovedna dvanásť a ich účinky sú rôzne od absolútne k ničomu až po životu nebezpečné.

Ohnivá guľa, veterná stena, tornádo a búrka bleskov pôsobí na nepriateľov ako mravec v nohaviciach, teda naštvú, no nič neurobia. Účelnejšie sú až pokročilé Ki techniky ako ľadová a meteorická búrka, či spomalenie času. Tieto síce skonzumujú viac našetrenej Ki energie, no dokážu sa postarať o viacerých nepriateľov naraz. Špecialitou na koniec je kúzlo duchovnej podoby, ktorým sa dá transformovať do všetkých tých krásnych zvieratiek poskakujúcich okolo a ktoré treba oslobodiť z ich samurajskej podoby.

Mini Ninjas

Všetci záporniaci sú totiž len premenené lesné zlatučké a nevinné zvieratká. V ich tele sa viete nepozorovane dostať ostatným nepriateľom poza chrbát, majú lepší čuch a tak poľahky nájdu kvety a huby, ktoré ste mohli prehliadnuť v ľudskej podobe a navyše majú vlastné zdravie a dajú sa využiť v boji. So zajkom bojkom veľa vody nenamútite, no prevtelenie do medveďa je už iná káva a nohy na plecia berú nielen menší samuraji.

Tajný útok

Posledným esom v rukáve našich hrdinov je špeciálny útok, ktorý jednou ranou dokáže odrovnať až šesť samurajov. Počet útokov, ako aj napadnutie možných nepriateľov závisí od levelu postavy. S každou ďalšou úrovňou sa zvyšuje zdravie a Ki energia, ktoré sa zastavia až na úrovni 15. Táto úroveň sa dá dosiahnuť pohodovým hraním pri konci hry a budete potrebovať približne sedem hodín čistého času hrania. Nepriateľom strieľajúcim na hrdinov oheň a síru sklapne vo chvíli, keď si nasadí postava mega ryžový klobúk ako štít, slúžiaci však aj ako sánky v horskom prostredí alebo ako loďka, z ktorej sa dajú udicou chytať ryby a meniť ich tak na šťavnaté suši.

Zubatý ninja tieň

Napriek tomu, že grafické spracovanie a použitý engine je zastaraný ako CRT televízor v predajni LCDčiek, aj ten však niekedy dokáže vykúzliť osobitejší obraz ako jeho hitech konkurencia. Výsledná prezentácia teda vyzerá štýlovo ako animovaná rozprávka, k čomu jej sekunduje výborne zvolená hudba s japonskými jemnými nástrojmi vo chvíľach kedy sa nič významné nedeje a bubnami s divokými flautami v čase urputných súbojov. Niečo nad dvadsať levelov je rozdelených na krásne prostredia s ryžovými poľami, bambusovými lesmi, zasneženými kopcami, malebnými dedinkami v údolí, majestátnymi chrámami a proste všetkým tým klišé, ktoré si predstavíte, keď sa povie Japonsko.

Mini Ninjas
Mini Ninjas Suzume bude o chvíľu zachránená.
Suzume bude o chvíľu zachránená.

Mini Ninjas Futo si hravo poradí so silnejšími protivníkmi.
Futo si hravo poradí so silnejšími protivníkmi.

Mini Ninjas Temný palác jedného z bossov.
Temný palác jedného z bossov.

Mini Ninjas nijako nevybočuje z rady mainstream titulov a drží sa viac v hornej polovici. Príjemná akcia s roztomilou grafickou stránkou a hudbou určite zapôsobí hlavne na našich malých ninjov doma, pre ktorých je primárne určená. Hra nemá vážne nedostatky ani bugy až na kameru, ktorá občas neposlúcha, nedá sa zvoliť ten správny pohľad na vec alebo objekty v popredí zakryjú celý výhľad. Trocha zamrzí, že potenciál ninjov v skupine nie je využitý naplno, keďže sa až na špeciálne útoky líšia len minimálne. Každý by mohol napríklad ovládať iné kúzla a mať vlastné zdravie, aby bolo ich nasadenie do akcie opodstatnené.

napísal fendi 19.10.2009
7.0
7.2