GOD OF WAR COLLECTION

GOD OF WAR COLLECTION

9.5

Kolekcia plná brutality a násilia

K herným remakom a kompilačným edíciám sa viaže predovšetkým nostalgia. Odhliadnuc od výročných edícií (GOTY – Game of the Year) je emočný útok pozitívnym stimulom negatívne vplývajúc na peňaženku. Je to rovnaké ako pri CD, knihách alebo DVD vo vašich knižniciach. Určite sa nájdu tituly, ktoré by ste sem zaradili vo vynovenej forme s pridanou hodnotou. Remastrovaný obraz a zvuk ocení predovšetkým fanúšik, novopečený majiteľ nebude rozoberať dôvody ani ho zaujímať nebudú, prečo je tomu vlastne tak. Velikáni si to však zaslúžia.

Sony nie je jedinou spoločnosťou, ktorá sa vracia v čase späť a zo svojej bohatej zbierky vyťahuje drahokamy a dáva ich opätovne prebrúsiť. Nemohlo sa vsadiť na lepšiu sériu, akou je God of War. Pri ohlásení God of War Collection sa strhla vlna otázok, či spoločnosť nezačína prinášať na svoju vlajkovú loď PlayStation 3 tie najväčšie PS2 hity, keďže spätne kompatibilná so svojou staršou sestrou už nie je. ICO a Shadow of the Colossus, pálili salvy média, fanúšikovia jasali. Ruku na srdce, nie je remake ako remake. Prepis God of War je prepisom prvoplánovým.

Uvedenie God of War III čakal celý svet, vychádza na platforme, kam Kratos patrí a ktorá dokáže rozpovedať záver trilógie mohutnou salvou, akú si pád Olympu vyžaduje. Collection zapadá do marketingovej kampane, do plánov vzbudiť záujem o predošlú tvorbu a diely, ktoré „to“ začali.

God of War Collection bohužiaľ "trápi" skutočnosť, že nemá žiadne regionálne kódovanie, ktoré spôsobilo, že koncoročná ochutnávka majstrovského umenia najväčšieho gréckeho mäsiara (pozn.: to je pre toho, kto vie, že to je preňho určené, pozn. Junker) bola najhromadnejšie importovaným titulom pred Vianocami (Inými slovami, kto naň čakal, ho už dávno má). Ďalší drobný problém opäť spojeným s načasovaním je uvedenie na trh v PAL regiónoch až po premiére God of War III. Na záujem o značku to vplyv nebude mať, kto bude chcieť viac, nájde na pultoch Collection a kto dohral najskôr Collection, vrhne sa na trojku. Zo strany chronologickej a dejovej náväznosti by bolo logickejšie, keby sa kolekcia dostala na trh skôr. Možno práve pred koncom minulého roka ako v zámorí.

God of War Collection

God of War (2005) a God of War 2 (2007) mali nielen na svoju dobu výborne postavený bonusový obsah motivujúci k lepším a vyšším výkonom na jeho odomknutie v sérii krutých challengov. Bonusový obsah sa však nezmenil, je zachovaný v pôvodnej podobe, čo znamená, že nemá žiadnu pridanú hodnotu. Collection by si zaslúžila minimálne komentár vývojárov alebo všeobecného video sprievodcu celou sériou. Na druhej strane, kostýmy, arény a prehliadka vystrihnutých monštier vás zamestná rovnako ako pred rokmi.

Obe hry bežia vo vysokom rozlíšení so zapnutým antialiasingom pri 60 fps. V prípade God of War je vek poznať na chudobnejších efektoch a práci so svetlom, ktoré v HD bijú do očí, podobne ako iba upscalované prestrihové renderované scény. God of War II obstojí kvalitou vizuálu aj dnes, hýbe sa a vyzerá jednoducho skvele. Drobnou užívateľskou nepríjemnosťou je nutnosť po každom spustení nastavovať v options obraz, aby sa natiahol na celú obrazovku.

V krabičke s hrou je jeden jediný Blu-ray disk až po okraj naplnený krvou a glorifikovaným násilím s tak zbytočným manuálom, ktorý si nezaslúži, aby bol vôbec spomenutý. Aspoň že sú puritáni, jazykoznalci a vyznávači zákonov uspokojení. Po spustení sa objavuje jednoduché menu, odkiaľ priamo spúšťate:

God of War [recenzia]

God of War predstavil svetu v pravom svetle Davida Jaffeho, oslavovaného, úprimného herného poloboha, ktorého skolila vlastná hra a jej úspech. Aj dnes vie predviesť kolotoč brutality a krvi, ktorý sa aj napriek viditeľným znakom a veku oplatí opäť prejsť. Trúfate si na zlatú trofej a zvládnete prvé Kratove dobrodružstvo za päť hodín?

Štruktúre, ktoré bola rokmi vypilovaná k dokonalosti, boli položené základy v roku 2005. Dnes je na nej poznať zub času predovšetkým na množstve animácií, ich plynulosti a dnes už základného súbojového systému. Kedysi najplynulejší s možnosťou reagovať na úrovni myšlienky nemôže súperiť s mladšími súrodencami a už tobôž nie s chirurgicky nebezpečnou Bayonettou. To nie. God of War má však stále to neopakované čaro prekvapiť epikou dizajnu. Od úvodného momentu, kedy na vás šokujúcim momentom zabrechá jedna z hláv hydry v podpalubí, až po sekanú v podzemí.

“Hra, ktorá berie z úst slová a vyráža dych bezkonkurenčnou produkciou. Vlastnou interpretáciou antickej mytológie sa odpútava od zaužívaných, preskúmaných svetov, čo jej pridáva na atraktivite. Hra, ktorá vo vás vzbudí záujem o klasiku od Homéra, Hesioda či Ovidia. Slová strácajú zmysel a preto si God of War (GOW) odnáša jedno z najvyšších hodnotení v histórii Sectoru!” 22. júna 2006, Junker

God of War Collection

God of War II [recenzia]

Až teraz môžeš zomrieť! Najväčšia akcia v histórii PlayStation 2 láme väzy svojej domovskej platforme bezkonkurenčným technickým spracovaním, ktoré posúva za hranice možností. Je dokonané, krajšia hra na PS2 už nebude!

Anotácia k pôvodnej recenzii nemôže výstižnejšie vystihnúť kvalitatívnu hodnotu trojročnej hry, ktorá zmietla pri svojej premiére dohady o kvalite grafiky do koša. Kratos stál na najvyššej hore Olympu, chcel spáchať samovraždu, no stál aj u konca domovskej platformy a hrdo ukázal prostredník prichádzajúcej nablýskanej zbroji next-genu.

Od svojho predchodcu vymenil predovšetkým šéfa vývoja. Stal sa ním vtedy bývalý animátor a hlavný grafik Cory Barlog, ktorý rozhýbal jednotku. Posolstvo predchodcu preniesol na novú úroveň, štruktúra s mixovaním akcie, rýchleho riešenia logických puzzlov a prekonávania prekážok bola vybalansovaná a dokonale sa jednotlivé časti navzájom dopĺňali. Zbraňový arzenál otvoril dvere novým zbraniam, kombám a úderom tak tvrdým, že ešte teraz behá mráz po chrbte, keď Kratos ladným pohybom odkrajuje krídla gryphonov.

„God of War II je presne tou hrou, o ktorej počujete zakaždým z úst marketingových oddelení, a o ktorých hovoria tie pompézne popisky na prebaloch krabíc. Je to hra s božským statusom okamžitej klasiky, o ktorej sa bude ešte dlho hovoriť, ako o hre, ktorá technológiu posunula za hranice možností PS2. God of War II zaslúžene sedí na tróne najlepších akcií. Korunu mu nasadzuje bezkonkurenčná výprava a božská hrateľnosť“ 30. apríla 2007, Junker

Kolekcia súca každej kvapky krvi

Vynikajúca cena, dve špičkové akcie a jeden úžasný antihrdina minulej aj tejto generácie sú dostatočnými dôvodmi na investíciu do God of War Collection. Závan nostalgie nie je tak silný ako v prípade iných starších kúskov, ale vidieť Krata ako seká potvory v HD a zvuk duní v Dolby Digital je pádnym dôvodom. Kto umenie mäsiara ešte nevidel, mal by chybu napraviť, zvyšok sa vráti k prejdeniu Collection na platinu.

napísal spacejunker 7.5.2010
God of War HD vs SD
| GOD OF WAR HD VS SD