STAR WARS: THE OLD REPUBLIC

STAR WARS: THE OLD REPUBLIC

Stará republika krátko po premiére

Dojmy

Stará republika je už online, ale kým vám prinesieme recenziu, najskôr si hru poriadne vyzvŕtame a prekutáme. Dovtedy váš smäd po informáciách zmiernime dojmami krátko po oficiálnej premiére. Ako zvládli tvorcovia prvotný nápor hráčov? Zahrali im na tú správnu strunu? Oplatilo sa zdĺhavé čakanie na The Old Republic?

Prvá dávka hráčov okupovala servery už v predpremiére, týždeň pred oficiálnym spustením. 20. decembra už boli najväčší fanúšikovia udomácnení a niektorí stihli nazbierať viac ako dve desiatky levelov. Mnohé servery dosiahli maximálnu kapacitu a v EU bolo pridaných 26 nových. Limity boli nastavené rozumne, takže nedošlo k pretlaku hráčov ani k výpadkom serverov. Doteraz som odohral desiatky hodín a musím povedať, že hra nepadla ani jediný raz, nalogovanie bolo vždy bezproblémové a dokonca som nezaznamenal ani lagy.

Komfort aktuálnych hráčov je však na úkor ďalších záujemcov, ktorí zaváhali a nekúpili si titul v predobjednávkach. Ak ste náhodou nenatrafili v kamennej predajni na krabicu s hrou, na digitálnych distribútorov ste sa počas launchu spoliehali zbytočne. Šírenie The Old Repulic touto formou bolo totiž dočasne pozastavené a to práve kvôli tomu, aby bolo zaručené bezproblémové fungovanie hry. Ale nemusíte sa báť, pribudnú ďalšie servery a predaj bude pokračovať, treba mať len trpezlivosť.

Star Wars: The Old Republic vyžaduje inštaláciu v rozsahu bezmála 20 GB a okrem prístupového hesla je zabezpečená kontrolnými otázkami. Tie si stanovíte pri vytváraní konta a rozhodne si ich treba zapamätať, pretože pri nesprávnej odpovedi môže byť konto zablokované. Okrem toho sa môžete zabezpečiť doplnkovou security key ochranou. Hra sa predáva s predplateným mesačným obdobím. Pri registrácii si zvolíte aj formu pravidelných poplatkov a potrebujete kreditnú kartu alebo číselný kód. Ak sa rozhodnete s hraním skončiť, jednoducho zrušíte režim poplatkov. V prípade, že je to už v prvom mesiaci, z karty sa nestiahne ani cent.

Republika aj Impérium majú na výber po štyri povolania. Rozdiely sú výrazné. Ľahko si osvojíte postavy Jedi a Sithov, taktickejší postup ponúka agent a smuggler. Úvodné lokality vás naučia základy hry a uvedú do story vybraného povolania, ktoré vás sprevádza počas celého pobytu v hre. Primárne úlohy nosného príbehu plníte, keď sa na ne cítite pripravení a dopĺňa ich množstvo ďalších questov, ktoré riešite podľa uváženia. Bežné splníte bez problémov aj ako jednotlivec, na komplexné flashback misie je vhodné mať partiu, rovnako ako hrdinské úlohy, kde dajú zabrať najmä elitní protivníci. Finálne riešenia úloh závisia od vašej voľby, ktorá môže priniesť body svetlej alebo temnej strany.

Na desiatej úrovni postavy si vyberiete špecializáciu hrdinu. Každé povolanie má na výber z dvoch a voľba je konečná a nemenná. S výberom pribudnú aj tri sety doplnkových schopností, ktoré sa zlepšujú skúsenostnými bodmi. Krátko predtým si v príbehovej línii vyslúžite svojho prvého spoločníka. Sprevádza vás v boji, získava suroviny a samostatne plní misie, čo súvisia s remeslami, ktoré si osvojíte. Na približne sedemnástej úrovni, keď pokročíte v príbehu, dostanete svoju vlastnú loď aj s droidom. Na dvadsiatej piatej úrovni vlastný dopravný prostriedok, ktorý výrazne zrýchli pohyb krajinou.

Vlastnou loďou sa premiestňujete na iné planéty, môžete sa prechádzať po palube, uskladňovať si tam veci a diskutovať so spoločníkmi. Okrem toho sa vám otvoria arkádové misie v otvorenom vesmíre. Jedná sa o sprievodnú minihru, kde plníte zadania, na ktoré máte vyhradených niekoľko minút. Spravidla treba ničiť nepriateľské letky a obranu vesmírnych základní, alebo sprevádzať a ochraňovať transport. Loď ovládate myšou, ale dráha letu je automatická, čo je trochu škoda. Vám tak zostáva zamerať a ničiť nepriateľov a vyhýbať sa strelám a meteoritom. Hlavne po vylepšení lode modulmi a pokročilými zbraňami, sú boje vo vesmíre zábavným spestrením.

V The Old Republic sú na výber PvP a PvE servery, takže ak neholdujete potýčkam s inými hráčmi, bez problémov sa im vyhnete. Ak však aj na PvE serveroch zatúžite niekomu dať do zubov, môžete vstúpiť do PvP arén. Stačí, aby ste sa ako jednotlivec alebo so skupinou prihlásili do poradovníka. Ste vyrozumení pred začatím nového zápasu a dovtedy môžete napríklad plniť úlohy v krajine. Bojuje sa v troch základných PvP arénach.

V prvom PvP režime sa skupina útočníkov snaží prelomiť zabezpečenie obrancov a dosiahnuť určený cieľ. V druhom režime sa bojuje o kontrolné body. Pri ovládnutí dvoch alebo všetkých troch spôsobuje loď úspešnejšieho tímu masívne poškodenie súperovej lodi. Víťazí družstvo, ktoré prvé zničí protivníkovu loď. Tretí PvP môd je hutball, kde sa hrá s loptou, ktorú treba umiestniť do súperovej brány. Kto dá viac gólov, víťazí. Vo všetkých prípadoch sa používajú ľubovoľné zbrane a schopnosti plus zberateľné bonusy, ktoré hoci dočasne zrýchlia hrdinu. Spestrením sú rôzne pasce, napríklad ohnivá podlaha a kyselina, ktoré samozrejme uberajú život. PvP arény sú skvelým zdrojom skúseností, ale keďže nemajú určené rozhrania levelov postáv, nie vždy sú férové. Navyše niektoré povolania majú pre PvP boj lepšie predpoklady, ako iné.

Viac informácií a podrobnosti spolu s naším hodnotením vám prinesieme v recenzii. Dovtedy ale na vlastnej koži môžete spoznávať čaro The Old Republic. Vieme však už teraz povedať, že je to MMORPG na vysokej úrovni, ktorú stojí za to prinajmenšom vyskúšať. A možno vás potom očarí natoľko, že budete ochotní dlhodobo platiť mesačné poplatky.

napísal uni 28.12.2011
STAR WARS: THE OLD REPUBLIC

|Svet, ukrajina, vojny ... (18431)