NARUTO SHIPPUDEN: ULTIMATE NINJA STORM GENERATIONS

6.5

Anime bojovka takmer bezo zmeny

Natuto je v súčasnosti najpopulárnejšia manga. Tento status si stihla vybudovať od svojho debutu v roku 1997. Samozrejme, má na tom najväčší podiel aj u nás vysielané anime, vďaka ktorému si túto sériu obľúbili kvantá ľudí. A ako býva zvykom, tak sa takto jej chytili aj herné spoločnosti a Naruto neobišiel ani svet videohier. A Namco nás Narutom doslova zaplavilo. Za takmer desaťročie sme tu mali už 11 titulov zo série Ultimate Ninja a Naruto Shippunden: Ultimate Ninja Storm Generations je v poradí dvanástym. Času bolo málo a hier možno až príliš veľa. Zaslúži si najnovší prírastok do série vašu pozornosť?

Číselné hodnotenie môže hovoriť jednoznačne, no rozhodne sa hra nedá len tak odbiť. Problém jej kvalít je oveľa zložitejší. Naruto: Ultimate Ninja hry sú dosť typické a táto z radu nijako nevybočuje. Jedná sa teda o bojovku, no ak ste sa so sériou ešte nestretli, tak nie takú, na aké ste zvyknutí. NSUNSG (to už pôsobí ako cheat zo starých čias) sa nesnaží ísť proti dominantným hráčom na trhu, akými sú napríklad Tekken či Street Fighter. Namiesto toho sa celá séria nesie skôr v jednoduchšom a vizuálne efektnejšom duchu. Prirovnať by sme ich mohli k DragonBall bojovkám v otvorenom prostredí s voľným pohybom v ňom.

Ako už názov napovedá, tak hra v sebe spája dve generácie populárneho univerza, čoho výsledkom je dojem prelínania oboch predchádzajúcich Ultimate Ninja Storm hier, teda minimálne po obsahovej stránke. Vo výsledku tak stretnete až neuveriteľných 72 hrateľných postáv a k nim si môžete prirátať aj 15 podporujúcich postáv. Pravdou však je, že tento počet sa dosiahol len použitím viacerých vekových variant a tak napríklad narazíte na tri inkarnácie Naruta. Situáciu zachraňuje fakt, že vekom sa postavy menia nie len po stránke výzoru, ale svojimi schopnosťami, takže zážitok z hrania je v každom prípade aspoň trochu odlišný.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations Anime sekvencie sú skvelým bonusom.
Anime sekvencie sú skvelým bonusom.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations Príde aj na súboj dvoch priateľov.
Príde aj na súboj dvoch priateľov.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations Súbojový systém je zjednodušený a rýchlejší.
Súbojový systém je zjednodušený a rýchlejší.

Čo sa však autorom zo CyberConnect 2 nepodarilo, je vyladenie a hlavne vyváženie postáv, čo je problém, ktorý sa čiastočne sériou ťahá už dlhšie. Väčšina postáv je na tom spracovaním pomerne dobre. Majú prepracovaný súbojový systém, dajú sa nimi riešiť rôzne situácie v súbojoch a pri hraní sa bavíte. Je tu však pár výnimiek, pri ktorých vás prepadne chuť hodiť ovládač o zem. Extrémne prípady nájdete na oboch póloch a kým cez zbytočne silné postavy sa ešte dokážete preniesť (ak proti takej nehráte v MP), tak slabé postavy vás už zabolia aj pri hraní offline režimov.

Okrem už spomenutého voľného pohybu po rozľahlom prostredí spočíva jadro hrateľnosti v jednoduchej ovládacej schéme. A tu môže leží ďalší problém hry, nakoľko pôsobí až príliš jednoducho. Na melee útok slúži len jedno tlačidlo, tak isto jedno tlačidlo používate na útoky na diaľku. K tomu je tu ešte tlačidlo pre čakru a blok. Samozrejme efekt na obrazovke je úplne iný a niektoré útoky vám svojim vizuálnym prevedením vyrazia dych. Reálny vstup na gamepade vás však po čase omrzí a súperov začnete už len spamovať tým najsilnejším, čo viete. Navyše je tu aj možnosť tímových súbojov, kde si zvolíte ďalšie dve podporné postavy, ktoré v súboji môžete využiť v určitých momentoch. Awakening mode zas po klesnutí života pod istú hranicu umožní nabitím čakry zmeniť dočasne postavu na silnejšiu beštiu. Oproti predchádzajúcim častiam sú však súboje zjednodušené, aby boli viac dynamické a rýchlejšie. Podľa zostávajúceho života, času a techniky ste po každom súboji ohodnotení známkou aj hernou menou.

Ťažiskovým módom je príbeh, no aj v ňom sa môžete mierne sklamať. Ak ste s Narutom ešte nemali tú česť, tak vás dokáže aj poriadne zmiasť. Nie je celistvý a skladá sa z 11 príbehových fragmentov podľa postáv. Niektoré príbehy sú dlhšie, iné kratšie a ďalšie zas až príliš krátke a obsahovo zbytočné. Oproti predchádzajúcim častiam by sa príbehový režim dal označiť za odfláknutý. Väčší význam z týchto 11 príbehov majú len štyri hlavné: mladší a starší Naruto, Sasuke a Madara. Ostatné dokonca niektoré súboje aj časti príbehu už len rekapitulujú. Kým teda niektoré príbehy si budete užívať, v ďalších si frustráciou ohryziete nechty a po ich skončení strelíte šampus.

Príbehom vás okrem série statických obrázkov s dabingom vedú aj anime sekvencie, ktoré sú jednoducho skvelé. Navyše by mali byť povinnosťou každého fanúšika, keďže vám predstavia doteraz nevidené. Celková dĺžka prekračuje hodinu a po skompletizovaní všetkých častí príbehu je škoda, že si ich môžete pustiť rad radom. Stojí za nimi Studio Pierrot, ktoré má na konte okrem seriálového Naruta aj napríklad ďalšie známe anime – Bleach.

Okrem príbehového režimu máte možnosť do sýtosti sa vyhrať vo Verzus zápasoch, čo je štandard, aj zaujímavejších režimoch, akými sú Survival a Turnaje. Oba pozostávajú z niekoľkých obtiažností, ktoré postupne absolvujete všetky. V Survival režime vás čaká niekoľko súperov po sebe, pričom sa vám život regeneruje len o toľko, koľko si podľa známky zaslúžite. V Turnajoch sa zas dostanete do zaužívaného systému pavúka, ktorým sa musíte pretĺcť až na samotný vrchol. V online režimoch sa dočkáte ako ranked zápasov, tak aj player zápasov, medzi ktorými nájdete aj ponuku pre nováčikov. Kým prehľadnosť vyhľadávania hier je skvelá, zamrzia lagy počas súbojov.

Grafika je ďalším z aspektov, na ktoré sa môžu sypať len slová chvály. Síce ani v tomto ohľade výrazne neposkočila od predchádzajúcich častí, no dokonale si drží anime štýl verný predlohe a to je najdôležitejšie. A koniec koncov ani to nevyzerá vôbec zle. Oveľa väčšiu radosť však spraví originálny dabing v japončine aj angličtine, ak by bol niekto na ňu zvyknutý. Skvelá je aj hudba, ktorá si taktiež zachováva silné puto k svojej anime predlohe.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations ponúka skutočne obrovské množstvo kariet, titulov a iných vecí na odomykanie, ktoré môžete použiť vo svojom profile. Fanúšikovia navyše potečú z anime sekvencií, ktorým niet čo vytknúť. Problém je v tom, že oproti všetkým predchádzajúcim častiam sa hra nikam neposunula. Ba skôr naopak, niektoré jej časti autori odflákli a snaha zrýchliť súboje sa tiež nevyhla niektorým chybám.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations V boji môžete využiť dve podporné postavy.
V boji môžete využiť dve podporné postavy.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations Vizuálne dokonalé divadlo v podaní niektorých útokov.