MAGRUNNER: DARK PULSE

MAGRUNNER: DARK PULSE

7.0

Herný raj fyzikárov

Tento svet nie je fér. Raz sa tak zapojíte do testovacieho programu v rámci špeciálnej vesmírnej misie a znenazdania na svet povoláte pradávne zlo, ktoré ho chce zničiť. Raz vyšiel Portal a od vtedy sa všetky ďalšie museli s majstrovským kúskom Valve zrovnávať. Doteraz Portal nik nepokoril, skúšali to  The Ball, Antichamber, Quantum Conundrum, Q.U.B.E. a teraz sa do ringu dostal ďalší vyzývateľ – Magrunner: Dark Pulse.

Magrunner: Dark Pulse má za sebou zaujímavý príbeh. Stojí za ňou totiž štúdio Frogwares, má za sebou totiž dobre známu sériu adventúr s geniálnym detektívom Sherlockom Holmesom. A kým si od najznámejšieho detektíva vo svetovej literatúre dávajú krátku pauzu, tak sa rozhodli spraviť „Sherlockov“ z vás. Magrunner totiž pred vás postaví výzvu v podobe 39 levelov plných logických prekážok, cez ktoré sa musíte dostať pomocou jednoduchej schémy v FPS perspektíve.

Kto a čo je vlastne Magrunner? Na prvú časť otázky je jednoduchá odpoveď - Magrunneri sú vlastne testovacie subjekty, rovnako ako Chell. Sedem dobrovoľníkov sa stalo súčasťou niečoho veľkého, ale v začiatkoch ani netušili, čo sa výzva stála pred nimi. Testovanie v rámci špeciálneho vesmírneho programu sa razom zmenilo na boj o život. A čo je Magrunner? Podivný mix všetkého možného, ktorý hlavne klame telom. Zo začiatku totiž hráte úplne inú hru ako v neskorších fázach. Podobnosť s Portalom si síce stále zachováva, ale tón hry sa zmení o 180°.

Magrunner: Dark Pulse
Magrunner: Dark Pulse Základne kroky alebo skôr skoky sa naučíte veľmi rýchlo.
Základne kroky alebo skôr skoky sa naučíte veľmi rýchlo.

Magrunner: Dark Pulse Čoskoro sa poriadok zmení na chaos.
Čoskoro sa poriadok zmení na chaos.

Magrunner: Dark Pulse Za testovaním sa skrýva snaha vyvolať pradávnych démonov.
Za testovaním sa skrýva snaha vyvolať pradávnych démonov.

V nie príliš vzdialenej budúcnosti sa ľudia vzdali individuality a stali sa súčasťou siete LifeNET. Jedna spoločnosť má tak pod palcom celý svet. A celú túto spoločnosť, ktorá pripravuje unikátny vesmírny program založený na technológii magnetov, ovláda jeden človek. Nepotrebujete v priestore vytvárať portály, stačí vám len severný a južný pól a dokážete sa dostať kdekoľvek. Táto spoločnosť potrebuje presne sedem dobrovoľníkov a vy - mladík Dax - ste vďaka svojej genialite jedným z nich. Dax prišiel ako dieťa o rodičov a ujal sa ho mutant Gamaji, ktorý z neho vychoval technického génia. Za sprievodu spoločnosťou ovládaných médií sa otvára veľká paráda – začína testovanie, no od začiatku tu niečo smrdí. A ryba, samozrejme, smrdí od hlavy.

Nie je náhodou, že sa Dax v testovacom programe ocitol. A vy sa v jeho koži vydávate na cestu naprieč levelmi, ktorá preverí váš intelekt a bohužiaľ v závere aj nervy a pevnú vôľu dokončiť, čo ste začali. Testovací komplex nie je ničím neobvyklým - sterilita všade navôkol, posuvné platformy, spínače a oklieštená farebná paleta. Toto však hre dlho nevydrží a čoskoro sa všetko zmení. Z ostatných izieb sa začnú ozývať výkriky a nad dverami emblém s chápadlami. Fanúšikovia klasického hororu a H.P. Lovecrafta hneď budú vedieť, o čo ide. Bolo by škoda prezradiť viac, nakoľko pomerne nečakaný zvrat je jedným z najlepších kladov hry.

Prostredia sa časom obohatia o zašednuté chodby, tunely a ostrovčeky, čo je však skôr na škodu. Variabilita prostredí tým utrpí silnú podpásovku a kým stále plníte niečo nové, tak si pripadáte, že sa pohybujete na tom istom mieste. Ojedinele musíte čeliť aj nepriateľom. Útek je pred nimi najistejšou taktikou, ale nakoniec sa ukáže, že svojmu strachu musíte aj čeliť. Zápletka sa celkom  rýchlo vykryštalizuje a do záveru len tak dobieha. Predvídať už môžete všetko a je škoda, že od zvratu vás už ničím neprekvapí. Akurát záverečná animácia necháva všeličo otvorené.

Magrunner: Dark Pulse, nech už je to útek, boj, ale aj skákanie, je založená na jednoduchom princípe, ktorý si osvojíte v prvých momentoch - Dax na ruke nosí gravitačnú rukavicu. Magnetizmus je hnacím motorom sveta Magrunnerov a vy ho musíte využiť vo svoj prospech. Dokážete „strieľať“ magnetické póly a zmagnetizovať tak nejaký objekt, platformu, spínač či ovládací panel plošín. Póly sú reprezentované farbami, navzájom sa odpudzujú a keď vystrelíte rovnakú farbu na dva blízke predmety, tak sa zas pritiahnu.

Ak napríklad potrebujete preskočiť prekážku, tak na seba položíte dve krabice. Spodnú nabijete jedným pólom, vyskočíte na vrchnú a tú vtedy nabijete opačným. Výsledný efekt vás vymrští preč. Ak zase potrebujete pritiahnuť plošinu, nabijete ju jedným pólom a rovnakým aj jej ovládací panel. Toto používate až do samotného záveru, avšak ako postupujete hrou, tak sa učíte nové „finty“. Keď napríklad potrebujete preskočiť ďalej, tak objekty pred sebou nabijete tiež, nie len krabice, na ktorých skáčete. Magnetické polia sa tu násobia, navzájom ovplyvňujú, prípadne aj negujú. Schéma zostáva, náročnosť sa stupňuje.

Kým v úvode skáčete z krabíc, tak neskôr vás čaká napríklad dvihnutie niekoľkých vedľa seba poukladaných plošín o niekoľko metrov do výšky a to len na základe vzájomného pôsobenia. Aj jedna dokáže držať niekoľko ďalších. Neskôr vaša rukavica dostane ešte jednu novú funkciu, ale tým všetky zmeny v hre končia. Dokážete vytvárať aj vlastné predmety s magnetickým poľom, napríklad malého robotického psa s menším nábojom, ktorého pól aj vytvoríte. Toho môžete vystreliť na takmer akýkoľvek povrch a pomôcť si tak. Avšak iba jedného. Pomôcť si môžete aj zobrazením magnetických polí, kedy vidíte farbu a ich tvar - guľový a cylindrický. Podľa tvaru sa líšia aj účinky magnetických síl.

Magrunner: Dark Pulse
Magrunner: Dark Pulse S magnetickými poľami musíte narábať citlivo.
S magnetickými poľami musíte narábať citlivo.

Magrunner: Dark Pulse Cesta k cieľu nikdy nie je taká jednoduchá.
Cesta k cieľu nikdy nie je taká jednoduchá.

Magrunner: Dark Pulse Čeliť musíte aj nebezpečným potvorám.
Čeliť musíte aj nebezpečným potvorám.

Magrunner: Dark Pulse schopne graduje svojou náplňou, v závere sa nepríjemne začína opakovať - hádanky prestávajú byť výzvou a po ich splnení neprichádza pocit zadosťučinenia. Len vás frustrujú. Keby mala hra o nejakých 6 úrovní skôr, nijak by jej to neuškodilo. Aj so zákysmi vám vydrží približne na 8 hodín. Nie vždy je to o logike, občas svoju rolu zohrá aj náhoda a v posledných leveloch hlavne načasovanie skokov, ktoré je skutočne prísne.

Hra pridanou hodnotou neohuruje, keďže tu vlastne ani žiadna nie je. Achievementy ledva postrehnete a okrem kampane tu nájdete už len Sieň záznamov, v ktorej sa nachádzajú (pre mňa z neznámeho dôvodu) najrôznejšie citáty, napríklad z filmov.

Magrunner: Dark Pulse beží na obohranej pesničke Unreal Engine 3. Ak hra nevyniká výtvarným štýlom, tak ju môže samotná grafika pochovať. Testovacie arény, aj keď nie sú originálne, sú aspoň  našťastie zvládnuté dobre, avšak akonáhle vás obklopí nekonečná šedá, tak sa celá výtvarná stránka degraduje. Dabing postáv je slabší a znie strašne lacno. Hudba takisto neočarí.

Magrunner: Dark Pulse ani zďaleka nie je márnou hrou. Ponúka dlhú kampaň, vo väčšine zaujímavé logické hádanky založené na využívaní magnetizmu, nečakaný zvrat, ktorý poteší každého fanúšika klasického literárneho hororu aj dobrú hrateľnosť, ktorá v závere pokrivkáva. Chýba jej vlastná identita, vďaka ktorej si ju zapamätáte, elegancia a vybrúsenosť Portalov a možno trochu toho experimentovania a nekompromisnosť Antichamber.

napísal matus_ace 18.7.2013
7.0
7.0