KNACK

KNACK

6.0

Behačka od tvorcu PS4

Recenzia

Čo očakávate od launch titulu? Poriadnu grafiku, čo využije možnosti nového hardvéru. Obrovský svet, ktorý by staršia konzola nezvládla. Nový zážitok i laškovanie so žánrom. Štart inej série, na aké sme boli doteraz zvyknutí. Možno 10 hodín hry s dobrým potenciálom alebo návrat k starým známym. Je viacero podôb launch titulov, väčšinou ide o jednohubky, ktoré už do roka po vydaní prvých trojáčkových hitov nikto nehrá. To neznamená, že si s nimi užijete prvé večery s novou konzolou. Niekedy je ťažké predpovedať, či launch titul bude prvý v sérii – alebo prvý a posledný zároveň.

Tak ako sa Sony chce vrátiť pri PS4 k svojim hráčom, tak nám Mark Cerny servíruje Knack. Je to vôbec prvá hra, ktorú sme uzreli na februárovom predstavení PS4 a možno preto majú niektorí na ňu slabosť a veria, že to bude napríklad nový Crash Bandicoot. Kryštalicky čistá akčná behačka, kde budete hádzať nepriateľov o zem či do diaľky – a vy ako nový hrdina so schopnosťou absorbovať rozličné čiastočky sa budete premávať po leveli a mocný engine všetko rýchlo vykreslí. Tá predstava bola úžasná.

Že Knack nemá strhujúci dej, prekvapí asi málokoho. Je tu dobrá záplata na váš angažmán. Pokojný život ľudí menia útočiaci goblini. Tasia ťažký arzenál a neboja sa kamikadze misií. Musíte sa im postaviť, tak je naverbovaný bilionár Viktor, dobrodruh Rydar, jeho synovec Lucas a aj Doctor, ktorý roky študoval prehistorické relikvie a zistil, že s ich pomocou môže postaviť zaujímavú posilu, Knacka. Sotva metrový krpec mení objem i tvar absorbovaním rozličných čiastočiek a stáva sa z neho ťažkotonážny bojovník schopný postaviť sa goblinom. Nezastavia ho roboti a prepchá sa cez ventilačné šachty.

Knack
Knack Pevne umiestnená kamera sleduje každý Knackov krok. Beháte nielen doľava a doprava, ale často aj proti obrazovke.
Pevne umiestnená kamera sleduje každý Knackov krok. Beháte nielen doľava a doprava, ale často aj proti obrazovke.


Knack Veľké súboje jeden na jedného sú zábavné a často náročné.
Veľké súboje jeden na jedného sú zábavné a často náročné.


Knack Čím väčší, tým ľahšie prejde levelom - ako drobec stráca veľa, ako obor prejde presilou hladko.
Čím väčší, tým ľahšie prejde levelom - ako drobec stráca veľa, ako obor prejde presilou hladko.





Mark Cerny zvolil vývoj štýlom plnou parou vzad a stvoril jednoduchú akčnú behačku, miestami oholenú až na kosť. Svedčí o tom šikovné ovládanie, kde si vystačíte dvomi páčkami a štyrmi tlačidlami. Ľavá pohyb, pravá uhýbanie sa, obligátny skok a trojica tlačidiel na útoky. Navyše nepotrebujete nič iné ani novinku v podobe dotykovej plochy DualShocku 4. Na čo, v starých časoch sme aj tak viac ako dve-tri tlačidlá a pohybové šípky nepotrebovali.

A old-school spred 20 rokov sa preniesol do hernej náplne. Čo fungovalo v krásnom päť levelovom deme, sa vytratí v plnej kampani. Obsahuje 13 epizód a 49 levelov, ich prejdene už nie je svieže. Knack je totiž lineárna behačka, ktorá upaľuje vpred, no dynamiku potápa dlhými levelmi bez zmeny i šikovne rozmiestnených checkpointov. Je to nalinkovaná akcia, rútite sa vpred, podvedome viete kam, no ak hráte dlhšie ako tri epizódy v kuse, je to stále to isté. Áno, najväčším protivníkom Knacka je monótonnosť a proti nej sa dá bojovať občasným hraním alebo nižšími očakávaniami.

Keď ide o behanie a skákanie, hra vás väčšinu času nepustí do slepých uličiek, maximálne dve obrazovky mimo, aby ste našli schovaný bonus. Skákanie je na mieste, najmä v mestských leveloch, kde sa štveráte na budovy alebo v kaskádovitej jaskyni. Kto má oči na stopkách, v pohybe Knacka ho nič neprekvapí, len prehliadnutá pasáž, kvôli ktorej sa možno vrátite v prázdnom leveli späť. Inak stúpate hore po schodoch, šmýkate sa po ľadových jaskyniach či leziete po skalách.


Na jednej strane je tu žánrovo typická rozmanitosť - tréningové centrum striedajú záhrady, lesy, bane, ľadové i lávové levely a najmä mestská zástavba. To je fajn v prvej polovici hry, no menej už v druhej, keď vás veľa nového nečaká a skôr si na vás zgustne obtiažnosť. Iste, niektoré časti sú výborné a naplno využijú prostredia i predmety. Spolu s animáciami vás nič neposadí na zadok, iba uznanlivo hráte ďalej.

Toľko očakávaný štýl skladania a rozkladania Knacka je nakoniec prostý: ako malý hrdina dokáže prejsť šachtami a malými tunelmi, veľký si zase poradí so silnými nepriateľmi alebo zhodí dom. Zbieraním malých žltohnedých úlomkov, ktoré sa mu lepia na telo, rastie, no občas príde originálna zmena – napríklad v ľadovej jaskyni vláči kúsky ľadu a je ako Yeti. To je vtipná a užitočná premena, no po čase zistíte, že rozkladanie a skladanie je najmä veľký efekt. Niežeby nemal vplyv na hrateľnosť, ale trikov, čo predvádza, nie je vo finále veľa.

Akcia je hrubá, opakujúca sa a náročná. Goblini radi útočia v presile a naraz, šance na prežitie zvyšuje používanie komb nabíjaných cez žlté kryštály (našťastie ich je dosť). Vytvárajú tornádo z čiastočiek alebo zdrvujúcu tlakovú vlnu, ktorá odhodí nepriateľov a znefunkční okolité mechanizmy. Knack inak dokáže hádzať autá, miešať údery aj sa slušne uhýbať. Nepodceňujte obtiažnosť – na najnižšej je veľký kus kampane prechádzkou na jeden hlt, ale keď si dáte strednú, zahučíte možno už v druhej epizóde kvôli nízkemu zdraviu. A Hard je frustrujúci aj pre otrlých hráčov.

Autori pristúpili na hru jednoduchého žánru, radi skúšajú aj podpásovky. Lineárny pochod treba tlmiť častou presilou alebo nemožnosťou ísť ďalej – silové pole vás nepustí. To je stará škola ako remeň, nehovoriac o malých a veľkých bossoch, ktorých autori ku koncu častejšie reprízujú. Škoda slabej palety nepriateľov, pár typov goblinov budete poznať rýchlo spamäti. Špeciálne zbrane? Ani nie, na rozdiel od Ratcheta a Clanka si Knack vystačí s pár údermi. Hra núka skladanie pomôcok na spomalenie času, násobič deštrukcie alebo detektor tajných chodieb. Najskôr ich však musíte nájsť poschovávané v leveloch.

Knack
Knack Autori vám občas umožnia aj zásahy oponentov na diaľku, no zväčša zvolíte blízky kontakt.

Autori vám občas umožnia aj zásahy oponentov na diaľku, no zväčša zvolíte blízky kontakt.



Knack Menší Knack to nemá vôbec ľahké.
Menší Knack to nemá vôbec ľahké.


Knack Mestské levely sú vo finálnom zúčtovaní prehľadnejšie a ako les či jaskyne.
Mestské levely sú vo finálnom zúčtovaní prehľadnejšie a ako les či jaskyne.





Old-school snaha sa kvôli nižšiemu počtu nápadov rýchlo utápa – a keď paralelne hrám Super Mario 3D World, to porovnanie je ešte ťažšie. Knack má solídnu rozsiahlosť, ale občas je generický, hrať ho budete kvôli trofejám, no už menej pre zaujímavé nápady. Ratchet, Jak či Crash sú nedostižní a popri frenetickom Rayman: Legends hrá Knack druhé husle.

Na hranie Knack sa dá použiť aj PS Vita. Remote Play funguje výborne, plynulo načítava levely a ľahko sa ovláda. Ale ešte viac poteší co-op, keď druhý hráč môže mať na PS Vita (či druhom DualShocku 4) pod palcom Robo Knacka a pomáha hádzaním zdravia či zberom predmetov. V co-ope ubieha určite lepšie a má potenciál pre súrodencov. Audiovizuálna stránka prináša solídne spracované postavy a pozitívne prekvapia efekty relikvií na obrazovke, no prostredia nie sú dychberúce.

Knack je vo finále lineárna hra s nízkou variabilitou. Ide o nevydarený pokus o nostalgickú behačku. Kampani chýba dynamika a náplni zase dostatok nápadov, aby vás udržala až do konca. Knack je presne ten typ lauch titulu, ktorý chcete dohrať do Vianoc, potom sa už do mechaniky nevráti.


napísal Korec 11.12.2013
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Knack - gameplay E3
| KNACK - GAMEPLAY E3
[14.6.2013]
Knack - launch trailer
| KNACK - LAUNCH TRAILER
[15.11.2013]
Knack - TGS trailer
| KNACK - TGS TRAILER
[9.9.2013]
Knack - co-op trailer
| KNACK - CO-OP TRAILER
[7.11.2013]
Knack - E3 trailer
| KNACK - E3 TRAILER
[11.6.2013]
Knack - Gamescom trailer
Knack - trailer
| KNACK - TRAILER
[11.6.2013]
6.0
Vo svete
5.5
Používatelia
6.5
Ohodnotiť
KNACK
+ počiatočná variabilita a módy Knacka
+ solídna dĺžka
+ co-op
- po čase generická náplň
- nízka paleta nepriateľov
- riedka ponuka útokov
- kampaň stráca na dynamike


RECENZIE HRÁČOV
2.5
WELLBI    27.1.2014
Keď som pred pár rokmi videl debutovať Marka Cerneho a jeho Ratcheta a Clanka, predstavoval som s...prečítať celé
PS4

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Japan Studio
Štýl: Arkáda
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 29. november 2013
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #117


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Predam tower (1)
Cafte predam herny tower...ma niekto zaujem? Novy...
| Bezdrôtová myš (4)
Zdravím. Práve mi doslúžila moja stará myš Labtec....
| Monitor 144hz uhd 24" (16)
ohai, poradte pls s vyberom, rozhodujem sa zati...
| Double-click na pravom tlacitk... (3)
Dobry den, Chcel by som Vas poziadat o radu, poki...
| Predam/vymenim steam hry z hb (5)
Zdravím, mám dosť hier z Humble monthly pre mňa ne...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk