RESOGUN

RESOGUN

9.0

Výbušná, magnetická, návyková

Resogun je o konštantnom pohybe s cieľom udržať multiplikátor pri živote. Prísť o index násobiča bolí viac ako prísť o život a dívať sa ako malá lodička exploduje. Ako v každej automatovke, nejde v nej o nič iné ako o body. Kedysi sa pod rekordy podpisovali hrdinovia iniciálmi a ich hrdé výkony zotrvali len dovtedy, kým sa majiteľ herne nerozhodol vypnúť automat. Dnes sú rebríčky večné, kým sú servery online.

Od momentu, kedy sa do nich zapíše váš prvý výsledok, sa začne posilňovať chuť prekonávať nemožné. Resogun tak pôsobí - nezdolateľné úrovne plné nepriateľov valiacich sa z oboch strán a v strede vami ovládaná lodička. Každým ďalším pokusom sa dostávate hlbšie a hlbšie pod hypnotický vizuál až k jednoduchým pravidlám. Každým ďalším reštartom ste bližšie najskôr k finálnemu bossovi, potom k zdolaniu úrovne bez straty života a nakoniec túžbe preletieť celou hrou na jeden pokus.

Fínskemu štúdiu Housemarque sa do Resogun podarilo pretaviť filozofiu automatových hier, ktoré vás opili bombastickým vizuálom a vytiahli medzitým z vačku všetky drobné bez toho, aby ste si uvedomili, že boli postavené iba za týmto účelom. Housemarque vám na začiatok nedáva jeden, ale tri životy. A pri strate každého viete, kde sa stala chyba. Resogun aj pri vysokej obtiažnosti nie je frustrujúci, naopak vysoko motivujúci a na tom stavia magnetická hrateľnosť - na neodolateľnej chuti najskôr prekonávať samého seba a potom rekordy priateľov.

Resogun
Resogun Detonácia bomby vymaže nepriateľov po obvode celého levelu.
Detonácia bomby vymaže nepriateľov po obvode celého levelu.

Resogun Po zlikvidovaní bossa dochádza k mohutnej explózii a levely sa rozpadajú na tisícky voxelov.
Po zlikvidovaní bossa dochádza k mohutnej explózii a levely sa rozpadajú na tisícky voxelov.

Resogun Z každej situácie sa dá vykorčuľovať so zdravou kožou.
Z každej situácie sa dá vykorčuľovať so zdravou kožou.

Aj z tohto dôvodu je ťažké odtrhnúť sa od hrania, objavíte novú techniku, naučíte sa využívať power-upy a každý pokus vás posunie ďalej, keď už nie v rebríčku, tak aspoň v leveloch. Nie je dôležité prekuknúť hernú mechaniku, ale využiť ju k tomu, aby ste boli v rebríčku prví (aspoň medzi priateľmi). A všetko začína výberom obtiažnosti.

Obtiažnosť v Resogun je modifikátorom všetkého - správania hry, dĺžky nabíjania power-upov, maximálnej výšky multiplikátora, rýchlosti vĺn, počtu fáz súboja s bossmi. A čím je vyššia, tým je vyššie aj bodové ohodnotenie! Okrem náročnosti si vyberáte aj loď, ktorej vlastnosti definujú nielen používanie zrýchlenia, ale aj silu kanónov. Každá má totiž iné prednosti - hra preferuje Ferox, no kladivom na bossov je najpomalšia trieda Phobos.

Výber lode mení aj taktiku boja, zrýchlenie funguje ako ofenzívno-defenzívna zbraň, dá sa ňou rozraziť celá vlna alebo z nej uniknúť a ak ste šikovní, umožní vám prejsť takto celý level bez toho, aby ste vypálili z kanónov. Problém je, že sa potrebuje chvíľu nabíjať po použití. Resogun sa na rozdiel od fantastického Super Stardust takisto od Housemarque neodohráva na orbitách planét, ale s loďou krúžite po cylindrických úrovniach. Neexistuje žiadne hore ani dolu, iba doľava a doprava, čo uľahčuje orientáciu, ale nie prechádzanie hrou.

Vlny nepriateľov sa zhmotňujú pred vami a za vami a aby toho nebolo málo, ak ich nezlikvidujete hneď, transformujú sa do agresívnejších foriem a začnú páliť naspäť. Nenechajú vás stáť na jednom mieste. Lodičke sa power-upmi vylepšuje palubný kanón a okrem toho aj Overdrive - extrémne silná energetická zbraň spaľujúca všetko v jej dosahu, no a posledným východiskom je bomba, ktorá zmetie všetko z obrazovky po obvode celej úrovne.

Skladba nepriateľov sa v pätici levelov nemení, vlny sa negenerujú, mení sa len ich pozícia, kde sa zhmotnia. V pokročilejších fázach vypĺňajú celú obrazovku a okrem uhýbania a likvidovania zachraňujete ešte aj posledných preživších na planétach. Zostrelením tzv. strážcov oslobodíte panáčika a ak ho nestihnete vziať, odnesie ho lietajúci tanier. Ide o ďalší element zvyšujúci počet bodov na konci a prísun extra životov alebo bômb.

Resogun sa odohráva vo svete, ktorý je už za hranicou možnej záchrany. Každá jedna explózia (vaša alebo nepriateľov) ohlodáva kúsok po kúsku z prostredia zloženého z kociek - voxelov. Na konci každého levelu dochádza k mohutnej explózii tisícov častíc a až tu si uvedomíte, že všetko v hre je zložené z malých kociek, aj lodička. Podobne ako Super Stardust pri štarte PS3 aj Resogun vsádza na mimoriadne atraktívny kabátik plný efektov a absolútne plynulú grafiku doplnenú dunivou elektronikou, ktorá sa k extrémne dynamickej hrateľnosti hodí.

Housemarque vybavili Resogun aj kooperačnou hrou. Tentoraz je však možné hrať iba online, čo je rozhodne škoda. Lokálny co-op na jednej obrazovke by sa takisto uživil a neboli by na škodu ani spestrujúce módy zamerané na tých najskúsenejších alebo modifikátory ako vypnutie zbraní a zrýchľovača, ktoré by vplývali na výšku násobiča.

Resogun je najlepším launch titulom spomedzi exkluzívnych hier pre PS4, jednoduchá herná mechanika skrýva dostatočnú hĺbku, jej objavovanie a zúročenie v boji prináša mimoriadnu satisfakciu z prekonávania rekordov a stanovovania nových cieľov, čomu prispievajú v malej miere aj trofeje. A keď ju dohráte, máte chuť sa do nej pustiť znovu, na vyššej obtiažnosti, s inou loďou. Resogun funguje za každého počasia, dá sa k nej vrátiť, keď máte chuť rozmlátiť ovládač aj vtedy, keď potrebujete vypnúť iba na päť minút.

Resogun je pre členov PS Plus zadarmo.

napísal spacejunker 12.12.2013
Resogun - levels