NARUTO SHIPPUDEN: UNS REVOLUTION

NARUTO SHIPPUDEN: UNS REVOLUTION

7.5

Ninja turnaj s Narutom

Od posledného hrania Naruta neubehlo ani osem mesiacov a Namco Bandai už má pre vytrvalcov ďalší kúsok. Zameranie je odlišné, hoci dostaneme príbehovú porciu a dlhé animé scény. Pozornosť sa sústredí na veľký Ninja Tournament a širokú paletu bojovníkov. Z toho vyplýva odlišná štruktúra hry, ktorá sa nepodobá poslednej trilógii Ultimate Ninja Storm či inej časti série. Revolution ide vlastnou cestou a poteší skôr milovníkov bojoviek ako veľkých príbehov s titulným Narutom.

Rozdiel cítiť už pri servírovaní príbehu a esenciálnych častí. Tradičná hutná príbehová časť, v ktorej sa pretĺkate jednotlivými bojmi a animé scénami, vlastne absentuje. V hre dostane priestor aj dej, ale sú to skôr krátke epizódy, nie uchopiteľný epický príbeh. Napríklad sú tu tri výborné časti v Ninja Escapades móde, ale každá netrvá viac ako 30 minút. Čo na tom, že sú rozšírením seriálu a majú dobré pointy, keď ich zhltnete na jedno posedenie. Náznaky príbehu nájdete aj v misiách v hlavnom móde, ale to je všetko. Natíska sa otázka, či je to plus alebo mínus – odvrátenie sa od osvedčenej mustry vs. očakávania hráčov (to isté sme riešili pri NHL 15). Dobrý príbeh k Narutovi patrí, ale hrateľnosť je rovnako dôležitá. A autori sa vydali inou cestou.

Platí to aj pre hrateľnosť a jednotlivé módy. V prvom rade si treba uvedomiť, že Revolution sa rysuje  ako bojovka, kde viac ako silný príbehový mód, ktorý pripomína akčnú adventúru s bojmi na otvorených priestranstvách, dostáva priestor iná skupina módov. Pre sólo hráča sú tri. Free Battle umožní boj proti AI či kamošom v obývačke a pripomína tradičný arkádový mód bojoviek. Tu si užijete vzájomné súboje, ligu a je to ideálny priestor na tréning veľkého množstva postáv.

Naruto Shippuden: UNS Revolution
Naruto Shippuden: UNS Revolution  Cell-shadová grafika má stále v animáciách čo ukázať.
Cell-shadová grafika má stále v animáciách čo ukázať.

Naruto Shippuden: UNS Revolution  Prostredia sú prázdne takmer stále, na bojiskách i scénach.
Prostredia sú prázdne takmer stále, na bojiskách i scénach.

Naruto Shippuden: UNS Revolution  Odhodlaní bojovníci majú zaujímavé momenty v príbehu, fanúšikovia budú plesať.
Odhodlaní bojovníci majú zaujímavé momenty v príbehu, fanúšikovia budú plesať.

Mód Ninja Escapades zhutňuje príbehový režim do troch exkluzívnych kapitol s krátkou dĺžkou. Sú výborné, obsahujú dlhé predelové scény so skvelým strihom a fanúšikovia budú za ne vďační (nováčikovia sa ťažko zorientujú). Jednotlivé súboje nadväzujú na dejové sekvencie a je to spočiatku pomyselný vrchol hry.

Ale gro času investujete do hlavnej porcie a tou je Ninja World Tournament. Je to najväčší mód, kde si najprv vyberáte postavu a začnete skúmať Festival Island, kde sa konajú jednotlivé turnaje. Nečakajte, že od začiatku budete mať všetko. Najprv dostanete limitovaný počet postáv i menšiu plochu ostrova na prieskum, kde hľadáte predmety či získavate peniažky. Vstúpite do prvého turnaja, po úspešnom absolvovaní sa otvorí takzvaný Mecha Naruto mód, ktorý opäť supluje zlomok príbehu. V tejto časti sa snažíte pomôcť Mecha Narutovi, ktorý sa zobudí medzi skalami a zbierate kúsky jeho pamäti.

Paralelne s tou časťou sa otvoria ďalšie kusy ostrova a postupne získate prístup k novým turnajom, ale aj misiám, výzvam či možnosti regrutovať kamarátov. Keď totiž absolvujete prvé úlohy, objavíte veľký turnaj, ktorý popri bežných súbojoch jedného proti jednému uvedie skupinové súboje. Táto horúca novinka mení aj štýl boja. Ukazovateľ zdravia nahradia orby, ktoré hráči zbierajú po úspešných zásahoch a súboj vyhráva ten, čo ich získa najviac. Ninja World Tournament sa snaží zabaviť hráčov dlhé hodiny, čo sa mu darí vďaka niekoľkým elementom. Turnaje sú výbornou výzvou, skúmanie Festival Islandu má zmysel a vpred vás ženie snaha postupne získať všetkých bojovníkov. Hoci platí, že okrem Mecha Naruto módu a pár drobností v misiách vaše putovanie nemá príbehový základ, iba osobitú formu.

Hrateľnosť je odlišná ako v iných dieloch. Ostávajú veľké bojiská pre predvádzanie rozličných úderov a efektných skokov. Paleta úderov a ukazovateľov je sčasti rozdielna a autori zakomponovali inú stratégiu boja. Medzi základnými možnosťami bojovníkov nájdete dva bežné údery, špeciálny i ultimátny, schopnosť schmatnúť súpera a ďalekonosné zbrane, ako shuriken. Postupne zistíte, že každá postava sa dokáže dostať aj do iných stavov, ktoré otvárajú nové možnosti: Awakening poslúži, keď máte málo zdravia, vyzdvihuje niektoré vlastnosti do výšin a v tranze spôsobíte lepšie zásahy. Drive poteší sólo i online, umožní inému borcovi naskočiť do boja a vstrebať údery súpera či pokračovať v kombe úderov, s ktorými ste začali. Väčšina hráčov ho využije v kľúčovom momente ako živý štít. Ultimate Jutsu vám dá hneď prístup k ultimátnym úderom pri spojení síl všetkých bojovníkov.

Aby toho nebolo málo, vaše schopnosti ovplyvňujú nielen samotné vlastnosti, ale aj výbava. Preto sa oplatí behať po Festival Islande a loviť čo najlepšie predmety. Prirodzene si pri palete viac ako 100 bojovníkov budete hľadať favoritov a obľúbený štýl, hoci zrejme iba málokto bude hrať za každú postavu. Ale je to motivácia pre absolútnych fanúšikov - do boja sa hlási 118 postáv zo seriálu.

Samotná akcia je rýchla. Postupne si s každou postavou osvojíte tri-štyri účinné ťahy, ktoré opakujete do konca turnajov. Plus je tu Awakening-Drive-Ultimate Jutsu na spestrenie. Vo veľkej miere sa dajú využiť stratégie s takzvanými guard-brakes alebo counters (protiútoky), ktorými pri správnom načasovaní možno zraziť súpera na kolená či uštedriť väčšie množstvo zásahov. Spojenie všetkých taktických elementov predstavuje odklon od bežného trieskania do tlačidiel gamepadu a vyžaduje si väčšiu mieru stratégie v boji, nie iba opakovanie naučených kombinácií.

Naruto Shippuden: UNS Revolution
Naruto Shippuden: UNS Revolution  Súboj štvorice s naháňaním vyššieho počtu orbov je výborná variácia, ale je ich málo.
Súboj štvorice s naháňaním vyššieho počtu orbov je výborná variácia, ale je ich málo.

Naruto Shippuden: UNS Revolution  Z popisov obrázkov sa zdá, že hra je nabitá príbehom, ale tieto scény musíte skôr hľadať.
Z popisov obrázkov sa zdá, že hra je nabitá príbehom, ale tieto scény musíte skôr hľadať.

Naruto Shippuden: UNS Revolution  Skupinové súboje majú stále navrch, Naruto potrebuje vyniknúť v bláznivých kombách.
Skupinové súboje majú stále navrch, Naruto potrebuje vyniknúť v bláznivých kombách.

Nový Naruto ponúka aj módy pre multiplayer, pričom zaujímavosťou je možnosť vytvoriť si svoj klon a poslať ho do boja v iných turnajoch. Dôvod je jasný - klon bojuje, zarába peniažky, získa predmety či výbavu a aj keď vy nemusíte mať niekoľko dní čas na hranie, po návrate vás čaká pár nových cenných kúskov. Sú tu aj vzájomné zápasy, ale ak chcete vytrvať čo najdlhšie, ideálne je ponoriť sa do hodnotených zápasov či ligy.

Grafika skúša vytiahnuť z konzoly čo najviac, najmä dlhšie scény sú lákavé a výborne spracované, no bojiská a  Festival Island sú pomerne prázdne. Postavy sú vytvorené dobre, jednoznačne na ne kládli grafici väčší dôraz. Hudobná stopa je fajn a hoci chýbajú zapamätateľné melódie, je to dobrý štandard.

Naruto Shippuden: UNS Revolution nie je taký ako Ultimate Ninja Storm trilógia, čo je vo finálnej fáze PS3/X360 dobrá správa. Odlišný koncept a prístup poteší fanúšikov, čo chcú najmä bojovať a nemajú chuť pretĺkať sa dlhými scénami. Je tu 118 bojovníkov, kopa bojových štýlov, predmetov a komu sa zažiada, strávi dlhé hodiny v turnajoch. Lenže milovníkov deja hra sklame, lebo zistia, že opakujú tie isté súboje, turnaje a Festival Island mal byť bohatý svet, no je to skôr pustatina, kde sa tu a tam niečo mihne. Skóre je teda rovnaké ako pri nedávnom Full Burst dieli, ale platí pre trochu inú cieľovú skupinu.

napísal Korec 9.10.2014
7.5
7.4