KNIGHTS OF PEN AND PAPER 2

KNIGHTS OF PEN AND PAPER 2

7.5

Druhé dobrodružstvo v krajine Paperos

Recenzia na Mobil verziu

Leto sa neblíži, leto už je tu. S najteplejším ročným obdobím prichádza množstvo voľna, leňošenia, relaxovania a určite aj cestovania. Práve kvôli cestovaniu si v tomto čase vyberáme ľahko hrateľné, ale pritom komplexné mobilné tituly, ktoré nám spríjemnia čas strávený mimo majoritných herných platforiem. Knights of Pen and Paper 2 (KPP2) by mohol byť jedným z favoritov uhorkovej sezóny roku 2015 - minimálne na poli ťahových RPG titulov.

Paperos, mýtická krajina vytvorená v hlave geniálneho pána jaskyne, znovu potrebuje vašu pomoc. Paper Knight, zlosyn najvyššieho ranku, podvádza a hrá podľa pravidiel druhej edície, takže dostať sa mu na kobylku ako bojovníkom z „nenacheatovanej" prvej edície, bude celkom fuška. Ak ste nehrali prvú verziu KPP, vedzte, že sériu by sme mohli definovať ako hru v hre. V titule ovládate hrdinov, ktorí hrajú klasické papierové Dungeons & Dragons. Celý čas sedia za stolom a pán jaskyne im predkladá nové úlohy, vodí ich po Paperose, umožňuje upgradovať, nakupovať a vykonávať ďalšie činnosti.

Knights of Pen and Paper 2
Knights of Pen and Paper 2 Winter is comming. Už 5 sezón čakáme :) .
Winter is comming. Už 5 sezón čakáme :) .

Knights of Pen and Paper 2 Základné štatistiky postáv.
Základné štatistiky postáv.

Knights of Pen and Paper 2 Bojovať budete s tradičnými i exotickejšími nepriateľmi.
Bojovať budete s tradičnými i exotickejšími nepriateľmi.

To, že sa KPP2 nespolieha na vyšliapané tradičné chodníčky RPG žánru, si začnete uvedomovať hneď od začiatku. Vaša partia sa bude skladať z bojovníka, kúzelníka, zlodeja, liečiteľa a podobne – na tom by nebolo nič zvláštne, to je klasika. Lenže vaše postavy preberajú aj atribúty z ich „reálneho“ života. Cheerleaderka prináša pasívne schopnosti v podobe dopĺňania zdravia. Zbohatlík pridá ku každému peňažnému dropu 10 % zlata navyše. Rýchlejšie pribúdanie vecí do obchodov má na svedomí hipster a chlapík z labáku dokáže využiť o jeden slot v inventári navyše.

Po objavení sa v úvodnej dedinke nazvanej príznačne Spawn Village a získaní prvého questu, v ktorom treba ochrániť potkany pred pascami, sa veľmi rýchlo zoznámite s ďalšou typickou črtou KPP2, ktorou je všadeprítomný humor. Autori si robia srandu takmer zo všetkého. Na pretrase sú známe seriály (Game of Thrones), postavy, herné legendy, počítačoví geekovia, zaužívané stereotypy. Takmer na každej obrazovke sa tvorcom podarí vyčariť vám aspoň mierny úškľabok na tvári, čo sa v tejto ťažkej dobe naozaj cení.

Hlavnou náplňou vášho putovania za Paper Knightom - verzia 2.0 bude plnenie questov a najmä boje. Úlohy v drvivej väčšine prípadov spočívajú znova v bojovaní, takže asi máte predstavu, ako budete tráviť 95 % času. Áno, správne, ste bystrí - budete bojovať. Bitky prebiehajú v klasickom ťahovom formáte, kedy si nepriatelia a vaša dvoj až päťčlenná skupina vymieňajú iniciatívu a zosielajú na seba hromy a blesky. Obrazne aj reálne. V závislosti od špecializácie vašich postáv budete bojovať zblízka, ale i liečiť, kúzliť a vykonávať všetko, čo sa na správnu RPG hru sluší a patrí. Postavy majú dohromady so základnými 6 skillov (odvodených od povolania a špecializácie), z ktorých 4 sú zväčša aktívne a dajú sa upgradovať po získaní levelu. Môže sa to zdať málo, no kombinácie schopností a najmä kombinácie postáv vám umožnia skúšať rôzne taktiky súbojov, takže aspoň minimálna miera variability je zachovaná.

Dobrodružstvo vás zavedie na rôzne miesta - do lesov, osád, k veľkému ľadovému múru, no i do dungeonov, ktoré sú skvelým prídavkom oproti prvej časti. Bludiská sa náhodne generujú a musíte ich prejsť na jeden záťah, inak sa znova „prekreslia“ a príšery v nich ožijú. K tomu si treba pripočítať rôzne efekty vybraných prostredí, takže napríklad v meste hrozí, že sa znenazdajky v súbojoch objavia nepriateľské posily. Svoj pôvod v papierových predlohách KPP2 nezaprie pri presunoch na mape, odpočívaní alebo vyhýbaní sa pasciam. Vtedy na scénu prichádza 20-stenná kocka, ktorej hod určuje, či sa vám daná činnosť podarí alebo nie.

V žiadnej RPG, samozrejme, nesmú chýbať zbrane, brnenia a ďalšie predmety, bez ktorých by sme nikdy nemohli s čistým svedomím hovoriť o plnohodnotnej hre na hrdinov. KPP2 nie je výnimkou - bohužiaľ, predmetov je málo a ich rozmanitosť tiež nemôžeme hodnotiť pozitívne. Iste, čiastočne sa to dá nahradiť výrobou predmetov podľa vlastných predstáv či nájdených receptov, no to som osobne za celú hru použil asi dvakrát. Možno to bolo spôsobené tým, a to sa plynulým moderátorským mostíkom dostávame k najväčšej slabine hry, že titul je skutočne krátky. Skôr, než si začnete svoju nadupanú skupinu poriadne užívať, Knight Paperos je mŕtvy a vám neostáva nič iné, iba skonštatovať, že 6-7 hodín je na RPG skutočne málo. Navyše sa vám po dohraní nesprístupní hra na vyššej obtiažnosti (respektíve New Game +), môžete iba s existujúcou partiou dokončiť zvyšné úlohy a vyčistiť mestá na 100 %.

Netradičným detailom, ktorý si možno mnohí z vás ani nevšimnú, je schopnosť gridnovať a likvidovať nepriateľov v „stojatom“ i „ležatom“ móde vášho mobilného zariadenia. Na prvý pohľad to môže vyzerať ako nepodstatná maličkosť, no pri rotácii obrazovky sa zároveň mení výhľad na bojisko a prispôsobuje sa orientácii. To znamená, že sa hra dá v pohode ovládať aj na stojato s použitím iba jednej ruky. Rovnako prekvapivo pozitívne hodnotíme aj zakomponovanie mikrotransakcií. Určite sa nemusíte báť, že by sa jednalo o pay-to-win /„vysosám-ťa-do-sucha" aplikáciu (a bodaj by aj nie, keď hra sama osebe nie je úplne najlacnejšia a stojí 4,99 €). Zlatky viete zarobiť aj priamo v hre a za reálne peniaze si ich dokúpite azda iba v prípade, ak budete chcieť pootvárať všetky poukrývané truhlice alebo si budete chcieť svoju hernú miestnosť vylepšiť rôznym nábytkom a vybavením, čo ovplyvňuje globálne parametre celej hry.

Knights of Pen and Paper 2
Knights of Pen and Paper 2 Novinkou sú viacposchodové dungeony.
Novinkou sú viacposchodové dungeony.

Knights of Pen and Paper 2 Cestovateľská mapa nesmie v žiadnej RPG hre chýbať.
Cestovateľská mapa nesmie v žiadnej RPG hre chýbať.

Knights of Pen and Paper 2 Hra si robí srandu aj sama zo seba - toto sú akože zabugovaní nepriatelia.
Hra si robí srandu aj sama zo seba - toto sú akože zabugovaní nepriatelia.

Nebyť krátkosti hlavnej príbehovej línie, respektíve absencie „bonusového“ obsahu po ukončení príbehu, mohli by sme Knights of Pen and Paper 2 označiť za ideálnu letnú hru. Ťahové súboje sú zväčša prijateľne krátke a najmä zábavné, navyše hre nechýba aspoň základná komplexnosť a hĺbka. Takto nám už ostáva iba veriť, že autori pridajú vo forme aktualizácie ešte aspoň 10 hodín doplnkového obsahu (medzičasom bola do hry vložená nová „kampaň" s pridanými lokalitami, úlohami, nepriateľmi atď.) a v tom prípade bude možné celkové hodnotenie s čistým svedomím zvýšiť aj o jeden celý bod.

napísal je2ry 8.7.2015
7.5
7.2