SUBLEVEL ZERO

SUBLEVEL ZERO

6.0

FPS v klasickom štýle

Nová hra od nezávislého tímu Sigitrap je plná akcie. Brázdiť po vedeckofantastickej lokalite krížom krážom podobne ako pred rokmi v obľúbenom titule Descent, už nie je žiadny problém. Dokonca si spomeniete na hráčmi oslavovaný Forsaken. Takže tí, ktorí si tie dve hry pamätajú, už zhruba vedia, aký herný zážitok prináša Sublevel Zero.

Na malom vesmírnom skútri môžete lietať po uzavretých lokalitách do všetkých strán a vraždiť všetko živé, inak to zabije vás. Treba pritom dávať pozor a mať rýchle prsty, čo nikdy nie je na škodu. Sublevel Zero ponúka náhodne generované mapy a predstavuje znovuzrodený roguelike typ hier. To znamená, že ak umriete, tak musíte začať od začiatku.

Veľa levelov tu nenájdete. V celej hre ich je celkovo iba šesť. Avšak každý jeden je oveľa náročnejší než ten predošlý a vzhľadom na akútny nedostatok lekárničiek sa málokto dostane až na koniec. Klávesnica mnohých hráčov môže letieť von oknom, tak pozor. V každej úrovni ide o jediné - dostať sa k jadru a zničiť ho. Množstvo druhov protivníkov vám určite bude znepríjemňovať postup a rozhodne to nie je prechádzka ružovým sadom.

Sublevel Zero
Sublevel Zero Výbuch v priamom prenose.
Výbuch v priamom prenose.

Sublevel Zero Presne ako v digitálnom svete.
Presne ako v digitálnom svete.

Sublevel Zero Namieriť a páľ!
Namieriť a páľ!

Každý nepriateľ má určité typy zbraní a tie môžete následne držať v rukách aj vy. Je možné dokonca aj jednoducho vyrábať predmety, prípadne v inventári meniť výzbroj podľa potreby. Každá zbraň má primárny a sekundárny útok. Rakety sú silnejšie, len ich je málo, tak je dobré šetriť ich na náročnejších nepriateľov. Tých bežných zložíte aj akýmsi samopalom (alebo jeho rôznymi alternatívami).

Najdôležitejšou úlohou hráča je zbierať všetko, čo sa dá, uhýbať sa strelám protivníka a jednoducho prežiť až do konca. V prvých leveloch je vhodné nazbierať čo najviac lekárničiek a neminúť ich. Prenášajú sa do ďalšej úrovne. Neskôr budete musieť hľadať aj karty rôznych farieb na otváranie dverí. V spletitosti bludísk nie je ľahké vyznať sa. Pomôcť tomu však môže 3D mapa prostredia. Je jednoduchá a veľmi potrebná. Ak vás vaša stíhačka omrzí, pri splnení potrebných bodov sa môžete dostať k lepším lietajúcim strojom.

Grafický štýl hry od Angličanov zo Sigtrap Games je zámerne jednoduchý a ako sami tvrdia, je to celé v štýle low fidelity (nízka vernosť reprodukcie). Takže reálne prostredie je len naznačené a sústredí sa viac na bloom efekty a iné svetelné grafické zázraky. Funguje to naoko bezchybne, len sa to rýchlo opozerá. Skôr než zámer to vyzerá na nedostatok možností, aby titul konkuroval vysokonákladovým projektom. Autori si idú v podstate vlastnou cestou. Nemožno to hodnotiť zle.

Na Sublevel Zero je najzaujímavejšia asi hudba, ktorá mieša dubstep s retro sci-fi prvkami. Vo výsledku je to príjemný kokteil, ktorý lahodí uchu. Čakali sme niečo ako MIDI hudbu, aby sme si pripomenuli hry, ktoré vznikali ešte aj v deväťdesiatych rokoch. S MIDI sa dalo naozaj čarovať. Zvolené ozvučenie je však dobré.

Je to jedna z mála hier, ktorá je  plnohodnotne prispôsobená virtuálnej realite. Možno aj kvôli tomu nie je výtvor orientovaný na precízne grafické textúry. A hráči o takýto typ hier očividne záujem majú, nie je to len pre úzky okruh záujemcov. Je to aj pre tých, ktorí si chcú pripomenúť staré pocity práve z Descentu, prípadne pre tých, ktorých unavujú súčasné AAA  hry. Sublevel Zero vám určite nedá spať, pretože je to oddychový, ale náročný kus hry.

Je to dobré, ale to je asi tak všetko. Sublevel Zero sa nevymyká z priemeru, nemá žiadny nápad, hoci funguje veľmi dobre. Nemá nič, čím by vynikal, je to len obyčajná recyklácia starej hry, ktorá bola kedysi obľúbená. Napriek tomu, že ponúka procedurálne generované úrovne, má veľmi málo obsahu a skôr by sme si vedeli túto hru predstaviť ako oddychovú záležitosť na cesty pri hraní na tablete alebo mobilnom telefóne, ale nie na Steame.

Sublevel Zero
Sublevel Zero Potrebná 3D mapa prostredia.
Potrebná 3D mapa prostredia.