BLOODBORNE - THE OLD HUNTERS

BLOODBORNE - THE OLD HUNTERS

8.5

Náročná výzva, ktorá vám nedá spať

FromSoftware sa so svojou skvelou povesťou vo svete RPG žánru pohybuje už niekoľko rokov. Japonské štúdio má na svojom zozname hneď niekoľko titulov z tohto bezodného súdka možností, pričom svoje dobré meno si začalo budovať už koncom minulého storočia s hrou King's Field. Aby sme sa však neprehrabávali až príliš hlboko v histórii, najväčší rozruch vo svete videohier tvorcovia vyvolali titulom Demon's Souls, s ktorým prišli na trh v roku 2009. Bola to exkluzivita pre konzolu PlayStation 3, ktorá sa medzi hráčmi zviditeľnila najmä kvôli veľkej obtiažnosti, čo robilo z nevinnej zábavky hru, ktorá rozhodne nebola a nie je pre každého.

FromSoftware z Demon's Souls spravili sériu Souls hier, ktoré neskôr vydávali už aj na PC a Xboxe pod názvom Dark Souls. Po dobrej spolupráci so Sony a s príchodom novej generácie konzol sa zrodila úplne nová značka, ktorá sa však istým spôsobom stále nápadne podobala na Souls hry. Bloodborne aktuálne patrí medzi najväčšie hry pre PlayStation 4, s ktorými sa Sony môže vyťahovať pred konkurenciou. Tento počin pre hardcore hráčov však vyšiel už v marci tohto roka, predaje sa vyšplhali cez dva milióny kópií a dni najväčšej slávy pomaly začali odchádzať. No aby práve k niečomu takémuto nedošlo len pár mesiacov po vydaní, už dlhšie bolo jasné, že sa Bloodborne dočká príbehového rozšírenia. Oficiálne to potvrdil sám šéf Sony štúdií Shuhei Yoshida ešte v máji tohto roka.

Bloodborne - The Old Hunters
Bloodborne - The Old Hunters Odtiaľto by ste naozaj nechceli spadnúť.
Odtiaľto by ste naozaj nechceli spadnúť.

Bloodborne - The Old Hunters Hneď prvý boss vám dá pocítiť, kto je tu pánom.
Hneď prvý boss vám dá pocítiť, kto je tu pánom.

Bloodborne - The Old Hunters Ak vidíte iba neškodné vrece, ste na omyle.
Ak vidíte iba neškodné vrece, ste na omyle.

Obsah prídavku nám bol ale neznámy takmer celé ďalšie štyri mesiace. Prvé oficiálne odhalenie expanzie The Old Hunters prišlo počas Sony konferencie na Tokyo Games Show v septembri, kde sme sa okrem videa dočkali aj prvých úlomkov informácií spolu s dátumom vydania. Expanzia The Old Hunters je však už tu a lovci (hráči) sa môžu opäť naplno ponoriť do depresívnej atmosféry nebezpečných prostredí Yharnamu. Teraz ale ich kroky smerujú do odvrátenej strany tohto mesta, ktoré je neslávne známe predovšetkým vďaka tomu, že sú v jeho uliciach uväznení starí lovci, ktorí sa už nemôžu vrátiť späť. Je to miesto také temné, že nesie názov „Nočná mora lovcov“ - Hunter's Nightmare.

Autori už pred vydaním upresnili, že nepôjde o nejaký samostatný doplnok k príbehu, ku ktorému sa je možné dostať zvlášť po spustení hry. Lokácia Hunter's Nightmare je totiž do hry priamo zapracovaná, a tak aby ste do nej vôbec mohli vkročiť, najskôr musíte mať už čo-to odohrané. Tou hlavnou podmienkou je, že musíte mať postavu s levelom 65 alebo vyšším. Zároveň však taktiež musíte poraziť bossa Vicar Amelia, ktorý sa nachádza v Grand Cathedral. Následne musíte prejsť pred oltár v katedrále, čím sa spustí video, v ktorom sa zmení deň na noc. Hneď potom je potrebné vrátiť sa do sna – Hunter's Dream, v ktorom sa vedľa bábiky, cez ktorú si vylepšujete postavu (pri schodoch), objaví správa s darom v podobe Eye of a Blood-drunk Hunter. Po tomto kroku stačí nájsť v Hunter's Dream oblasť Yharnam Headstone, v ktorej vyberiete časť Cathedral Ward. Keď sa tu prebudíte, pôjdete von hneď prvým východom vpravo, prejdete doprava k hrobom a postavíte sa za strom. Ak ste všetky kroky spravili správne, ocitnete sa priamo v novej oblasti Hunter's Nightmare.

Asi nikoho neprekvapí, ak napíšem, že sa expanzia štýlom dizajnu úrovní drží pôvodnej hry. Hunter's Nightmare má hneď niekoľko nových lokalít, ktoré boli vytvárané minimálne s rovnakou precíznosťou ako tie v pôvodnej hre. Či už ide o nebezpečné úzke chodby v interiéroch, alebo nepredvídateľné okolie, vždy a za každých okolností si musíte dávať obrovský pozor na to, kam práve vkročíte. Po tejto stránke tak nie je autorom naozaj čo vytknúť, kedže rozmanitosť prostredí je skutočne veľká. Zvlášť ak sa v napohľad veľmi lineárnom prostredí skrýva množstvo vedľajších chodieb, z ktorých sú však niektoré uzamknuté.

Aj keď vás hra pustí do rozšírenia The Old Hunters už s levelom 65, ak sa nepovažujete za dostatočne skúseného hráča tohto žánru, ďaleko sa nedostanete. Úroveň obtiažnosti je tu totiž na približne rovnakom stupni ako v neskorších častiach pôvodnej hry. Osobne by som však povedal, že je aj o niečo vyššia. Zo začiatku sa síce môžete ešte statočne chytať slamiek a udržovať pri živote, no s každou novou lokalitou sa kvalita protivníkov výrazne zvyšuje a opäť sa budete môcť stretnúť so starou známou frustráciou z nekonečných nápisov „You died“ - ako keby ste nevedeli, že ste už snáď tisíckrát zomreli, všakže?

Spolu s novými lokalitami nemôžu, samozrejme, chýbať ani nové druhy nepriateľov, zbrane či oblečenie. Ako prvých spomeniem bossov. Rozšírenie totiž so sebou prináša aj piatich ďalších vyzývateľov, ktorí vám netolerujú ani len to najmenšie zaváhanie. Niežeby ste pri zdolávaní bossov potili krv (aj keď sa určite zapotíte), no aj jediný zlý odskok vás môže stáť niekoľko desiatok minút snahy. Celková atmosféra súbojov je tu na skutočne vysokej úrovni.

Skvelé audiovizuálne spracovanie v kombinácii s typickou hrateľnosťou ponúka naozaj jedinečný zážitok z každého súboja, kde ste na konci po niekoľkých nevydarených pokusoch odmenení dobrým pocitom z úspechu. Čo sa týka nových zbraní, tých v hre nájdete viac ako tucet, čo je najmä pre zarytých fanúšikov veľmi dobrý dôvod na prehľadávanie každého jedného tmavého miesta na mape.

Bloodborne - The Old Hunters
Bloodborne - The Old Hunters V týchto posteliach sa rozhodne neoddychovalo.
V týchto posteliach sa rozhodne neoddychovalo.

Bloodborne - The Old Hunters Keď je aj vaša postava deprimovaná z vášho chabého výkonu...
Keď je aj vaša postava deprimovaná z vášho chabého výkonu...

Bloodborne - The Old Hunters Ak si ich vy nedáte na večeru, dajú si vás oni.
Ak si ich vy nedáte na večeru, dajú si vás oni.

Expanzia sa dá kúpiť samostatne, no taktiež je priamo na disku GOTY edície. Ak už ale pôvodnú hru vlastníte, z peňaženky budete musieť vytiahnuť rovných 20 €. Určite vás teda zaujíma, koľko hodín hrateľnosti za túto sumu dostanete. Odpoveď ale nemôže byť úplne jednoznačná, kedže sa to odvíja od vašich osobných skúseností a levelu vašej hernej postavy. Ak by ste boli na tom tak dobre, že by ste sa rozšírením len tak „presekali“ bez väčších problémov, pred obrazovkou strávite možno menej ako päť hodín. Pre tých ostatných sa môže herná doba výrazne navýšiť, a to až na desať hodín a viac.

Prvé a nateraz aj posledné rozšírenie pre Bloodborne sa podarilo a je po každej stránke vydarené. Nadväzuje na úspech pôvodnej hry a bez problémov si po celý čas udržuje vysokú úroveň. Svojich fanúšikov určite nesklame.

napísal play3man 9.12.2015
8.5
9.2