WOLFENSTEIN: YOUNGBLOOD

WOLFENSTEIN: YOUNGBLOOD

8.0

Akčný výlet dvoch tínedžeriek do Paríža

Recenzia

Bethesda znovu prestriedala hlavné pokračovanie Wolfenstein série s menším spin-offom, kde sa tentoraz vybrala mimo príbehov Williama. J. Blazkowicza. Do hlbšej budúcnosti, kedy je už po Wolfensteinovi II Amerika oslobodená, Blazkowiczove dvojičky Soph a Jess sú už takmer dospelé a on s Anyou už na dôchodku. 

Keby to však bol pokojný dôchodok a nič sa nedialo, nemali by Arkane a Machine Games o čom robiť hru. Jedného dňa však Blazkowicz zmizne. Nikto nevie prečo a ani kam, až jeho dve dcéry nachádzajú stopy, ktoré ich dovedú do okupovaného Paríža. To je miesto, kde sa bude odohrávať celá hra a miesto, ktoré bude teraz ihriskom dvoch tínedžeriek. Ešte neskúsených v boji, aj keď to majú v krvi a nebude trvať dlho, kým sa zo svojej prvej vraždy zmenia na vraždiace stroje. V Paríži 80-tych rokov ich prichýli miestny odboj, pre ktorý budú popri hľadaní otca pracovať a pomáhať mu. 

Príbeh tu nie je hlboký, ale hlavne zo začiatku mu autori venujú dosť času. Nečakajte tu toľko deja a ani taký priamočiary štýl misií ako v predchádzajúcich Wolfenstein hrách, ale dokáže priblížiť atmosféru v Amerike a hlavne v rodine Blazkowicza, na ktorú bude príbeh zameraný. Nebude to tu tak orientované na vojnu a postup v nej ako v štandardných hrách. Dvojičky majú iné ciele - nájsť svojho otca a pritom sa zabaviť.

Wolfenstein: Youngblood
Wolfenstein: Youngblood Na začiatku si nadefinujete vašu postavu.
Na začiatku si nadefinujete vašu postavu.


Wolfenstein: Youngblood Hra je síce kooperačná, ale má určitý základ príbehu, nečakajte ho však veľa.
Hra je síce kooperačná, ale má určitý základ príbehu, nečakajte ho však veľa.


Wolfenstein: Youngblood Prostredia Paríža budú pôsobivé.
Prostredia Paríža budú pôsobivé.





Hra je síce primárne kooperačná, ale môžete hrať aj sólo, kde si vyberiete a nastavíte jednu z dvoch sestier a druhú vám už automaticky bude ovládať AI. Správa sa slušne, snaží sa nekaziť vám váš systém postupu a pomáha, kde sa dá. Zároveň je citeľne silnejšia ako vy, pričom občas cheatuje a premiestňuje sa tam, kde ju potrebujete. Hlavne pri pákach a zariadeniach, kde musíte dvaja spolupracovať, sa len tak náhle objaví. Vďaka tomu je aj hra jednoduchšia. Ak hráte dvaja a jeden sa niekde zamotá, musíte na neho pri takýchto zariadeniach čakať. Dôležité je, že keď je vaša postava zranená, stačí AI zavolať a dobehne a pomôže vám. Samozrejme, nikdy nemôžete umrieť obaja naraz, či už v single, alebo kooperačnej hre. Niekedy síce ešte viete využiť život naviac, ale ak ho nemáte, reštartujete danú lokalitu s misiou od začiatku. Treba si na to dávať pozor, niekedy je to aj desať minút bojov. Pekný prvok je povzbudenie svojho kooperačného partnera gestom, ktorým mu pridáte 50 bodov do zdravia. 

Samotný Paríž tu budete spoznávať z jeho podzemia, v ktorom sídli odboj. Je to podobná lokalita ako ponorka vo Wolfensteinovi II, ale tu je rozumnejšie navrhnutý dizajn a prehľadnosť, ako aj systém misií. Teda systém misií je tu upravený na menej príbehovo založenú hru. Postavy v podzemí vám budú dávať ako hlavné, tak aj vedľajšie misie a všetko bez nejakých príbehových scén alebo dlhých rečí. Budete si ich môcť vždy nazbierať niekoľko a následne sa prostredníctvom mapy mesta vyberať na jednotlivé lokality a bojovať v nich.  Lokalít je tu len tucet, ale sú viac otvorené s tým, že postupne sa otvárajú stále viac. V každej nebude totiž len jedna misia, ale aj desiatky s rôznymi cieľmi. Príbehové budú viac zamerané na určitý väčší cieľ, vedľajšie budú jednoduchšie, budete musieť niečo nájsť a získať. Pritom niekedy sa budú odohrávať aj vo viacerých lokalitách krížom po meste, kde v každej musíte niečo vyriešiť a až potom získate finálny cieľ. Čakajte, že vždy, keď sa vydáte na misiu a splníte ju, treba sa aj vrátiť späť do chodieb metra. Je to často dosť otravné robiť backtracking a túlať sa po leveloch späť. A hlavne je to zbytočné.

Samotné misie sú teraz levelované a rovnako aj postava, silu musíte zvyšovať aj zbraniam a popritom si budete odomkýnať aj nové schopnosti. Sú to RPG prvky, ktoré pridávajú celej hre hĺbku. Za mince zozbierané v leveloch si budete môcť dokupovať nové doplnky na zbrane, pričom si vylepšíte jednotlivé časti. Každá časť bude mať dopad na presnosť, rýchlosť nabíjania, stabilitu a ďalšie parametre. Máte paletu niekoľkých zbraní a každú môžete takto vylepšiť, plus pridáte jej aj skin. K tomu popritom ako sa levelujete, dostávate body do schopností, ktorými si vylepšujete postavu a jej talenty v rôznych oblastiach. Ste tak stále silnejší a efektívnejší. 

Vzhľadom na levelovanie postavy a úrovne misií budete musieť spĺňať aj vedľajšie misie, aby ste mohli ísť na hlavné a pokračovať v príbehu. Teda môžete na ne ísť hocikedy, ale nepriatelia tam budú príliš silní. Hranie vedľajších misii sa mi však nezdalo ako problém, keďže samotná hrateľnosť a akcia je zábavná. Od základných vojakov, cez rôznych obrnených a špeciálnych vojakov s plameňometmi, lasermi až po obrnených psov a väčšie mechanické kolosy. Našťastie, zbraní máte dosť, náboje si viete tiež pozbierať, stacionárne guľomety a lasery tiež pomôžu. Ak by vás však nebavilo stále sa prestrieľať nepriateľmi, tento otvorený dizajn levelov má výhodu v tom, že ak vyslovene niečo nechcete riešiť, môžete sa bojom vyhnúť. Môžete sa zakrádať s neviditeľnosťou alebo to prebehnúť aj bez nej a ísť rovno do časti daného levelu, kde je vaša misia. Tam už začne skutočný boj. Niektoré oblasti môžte hrať aj na stealth a čiastočne skúsiť ticho zabíjať, ale nie je to vyslovene dizajnované na nenápadný štýl.

Nechýbajú nároční nepriatelia, ktorí majú tony pancieru a vždy nad sebou okrem energie vyznačený aj level, hrúbku pancieru a aj to, akým typom zbrane ich môžete najefektívnejšie zničiť. Keď sa do toho dostanete, budete ich vedieť ničiť veľmi efektívne. Len vždy sledujte level, o dva levely nad vaším už môžete mať problém, hlavne ak je takých nepriateľov viac. Občas sa objavia náročnejší bossovia, väčšinou v superoblekoch alebo so superzbraňami  a pri nich sa zapotíte viac.

Čo sa týka času hlavného príbehu, za 10 hodín to máte prejdené celé so všetkými misiami a aj vedľajšími. Priamo v leveloch to má podľa autorov trvať okolo 30 hodín. Plus zrejme ďalší obsah a misie budú postupne pribúdať, keďže je to dizajn, ktorý je na to priam stavaný. K tomu v centrále nájdete aj postavu, ktorá už teraz má pripravené denné, týždenné a mesačné úlohy, kde je vždy iná podmienka nejakého zabitia alebo cieľ, za ktorý dostanete bonus.

Wolfenstein: Youngblood
Wolfenstein: Youngblood Silné zbrane a neustála akcia nebudú chýbať.
Silné zbrane a neustála akcia nebudú chýbať.


Wolfenstein: Youngblood Levelovanie je základ postupu vpred, misie sú odporúčané na určitý level. Pridajú sa aj schopnosti.
Levelovanie je základ postupu vpred, misie sú odporúčané na určitý level. Pridajú sa aj schopnosti.


Wolfenstein: Youngblood Zbrane môžete detailne vylepšovať.
Zbrane môžete detailne vylepšovať.





Vizuálne je hra pôsobivá, id Tech 6 engine ukazuje, že vie stále zachytiť veľkolepé prostredia Paríža. Možno na detaily nie je najlepší, ale celkové scény vyzerajú jedinečne. Rovnako je tu stále problém s pomalým nahrávaním kvalitnejších textúr, ktoré sú občas viditeľné v prostredí, ale hlavne pri detailoch počas upgradovania zbraní. Nevadí to príliš, ale vidieť, že engine má v týchto oblastiach stále problém. Zároveň textúry nie sú až také kvalitné ako by nad dnešnú dobu mohli byť. K tomu čakajte dlhé loadingy pri vstupe do levelov. Až prekvapivo dlhé na dnešnú dobu.

Autori však pekne optimalizovali hru, pridali množstvo nastavení kvality grafiky a skutočne sa s tým viete pohrať. Nechýba ani detailný monitoring záťaže. Na GTX 970 hra nemá problém 60 fps na high nastaveniach a síce ani ultra nie je problém medzi 30-60, aj keď tam už pripomína, že nemá dostatok pamäte na dané parametre. 

Ešte jedna zaujímavá technická vec, a to pri hraní online sa musíte pripojiť na Bethesda.net konto, kam si Bethesda ukladá online vytvorené postavy. Je to preto, aby sa nemusela spoliehať na Steam a mohla fungovať na každom store a aby sa vám postavy zachovali, pričom do budúcnosti nevylučujú ani crossplatform hru. Ďalšia škoda, že hra napriek kooperácii neponúka režim delenej obrazovky.  Na druhej strane pozitívne je, že ak máte Deluxe edíciu, stačí vám jedna hra na kooperáciu, vďaka Buddy Passu ju viete zdieľať s priateľom. Pritom nemusíte hrať len s jedným, ale vždy s iným priateľom.

Wolfenstein: Youngblood
Wolfenstein: Youngblood Ani tentoraz nechýba arkádová retro verzia Wolfa.
Ani tentoraz nechýba arkádová retro verzia Wolfa.


Wolfenstein: Youngblood Paríž má niekoľko lokalít, do ktorých sa budete vracať a plniť v nich rôzne misie.
Paríž má niekoľko lokalít, do ktorých sa budete vracať a plniť v nich rôzne misie.


Wolfenstein: Youngblood Laserový Hans! O podobných masívnych nepriateľov nebude núdza. Každý má svoj level, na ktorý si musíte dať pozor.
Laserový Hans! O podobných masívnych nepriateľov nebude núdza. Každý má svoj level, na ktorý si musíte dať pozor.




Wolfenstein: Youngblood je zaujímavý spin-off, na ktorom si autori vyskúšali nové možné smerovania ďalšej série. Pekne sa s novými prvkami trafili, pridávajú ako kooperáciu, ktorá je dobre zvládnutá aj keď hráte sólo s AI, tak aj RPG prvky, ktoré veľmi dobre obohacujú hru a pridávajú jej hĺbku (tie zrejme uvidíme aj v ďalších Wolfensteinoch). Samozrejme, je to za cenu menšieho príbehu, o ktorý sa autori veľmi nesnažili, ale stále je dostatočný, aby vám ukázal, kde a o čo bojujete. Len čakajte zameranie na rodinu a nie vojnu ako takú. To je oblasť starého pána Blazkowicza. Hra s menším príbehom síce nie je pre každého fanúšika Wolfenstein série, ale akciu si vychutná každý. Nakoniec pozitívna je aj cena a to len 30 eur v štandardnej edícii a 40 eur v Deluxe edícii aj s Buddy passom pre priateľa.


napísal saver 26.7.2019
Páči sa mi! (+4)
8.0
Vo svete
7.6
Používatelia
2.7
Ohodnotiť
WOLFENSTEIN: YOUNGBLOOD
+ kvalitne spracovaná kooperácia
+ intenzívna a explozívna akcia
+ RPG prvky a vylepšenia zbraní pridávajú akcii hĺbku
+ pôsobivé zachytenie vojnového Paríža
- opakované eliminovanie nepriateľov v rovnakých častiach lokalít
- veľa backtrackingu, vracania sa po mapách späť do podzemia


RECENZIE HRÁČOV
PC
PS4
Xbox One
Co-op
Switch

Vývoj: Bethesda / Machine games
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 26. júl 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Predam: control / the division... (0)
zdravim, predávam tento bundle. povinnosť je mat v...
| Skyrim (2)
čus,dnes som si kúpili skyrim na steamu,nainštalov...
| Nápad kde začať (2)
Ahoj, vie niekto poradiť ak mám nápad na appku/we...
| M.2 ssd a obchodná vojna (3)
Zdravím majstri, najskôr popis problému. Už pár...
| Wow classic - aký realm ? (3)
Zdravím, WoW classic je za rohom a už sa pomaly ro...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk