CALL OF DUTY: MOBILE

CALL OF DUTY: MOBILE

8.0

Kvalitné Call of Duty na mobiloch?

Recenzia na Mobil verziu

Keď sa tak nad tým zamyslíte, ani nemusíte ani poriadne, príde vám to divné. Takáto hra tu predsa mala byť už dávno. Kombinácia značky Call of Duty a vydavateľa Activision priamo vyzýva k tomu, aby sme tu mali jednu obrovskú mobilnú akčnú multiplayerovku, ktorá bude ťažiť z vecí z hlavnej série a do firemnej kasičky bude prispievať minimálne rovnakou mierou. Nie, Call of Duty: Mobile nie je prvou mobilnou hrou z tejto série. Je však prvou, ktorá má naozaj veľké ambície. Doteraz tu boli len menšie odbočky, dokonca v iných žánroch, no všetky sú už zabudnuté aj napriek tomu, že nevyšli až tak dávno.

V prípade tejto hry to však nevyzerá tak, že by sa na ňu malo rýchlo zabudnúť. Koniec koncov má týždeň po vydaní na konte už viac ako 100 miliónov stiahnutí. Toto číslo je tak enormné, že z hry spravilo najväčší mobilný launch v histórii mobilných hier. A aj keď nepatrím medzi skalných fanúšikov série, skôr sa mi páčila v začiatkoch a neskôr boli pocity častejšie negatívne ako pozitívne, treba tu Activisionu a aj čínskemu Tencentu uznať, že spravili veľa krokov správnym smerom. Vykašľali sa na experimenty z minulosti, sústredili sa na vypilovanie mobilného multiplayerového zážitku.

Aj keď by ste si teda na cestách možno radi zahrali nejakú kratšiu kampaň v blockbusterovom Call of Duty štýle, tu máte smolu. Proti umelej inteligencii si zahráte len v tréningoch, čo je trochu škoda. Je tu základná ponuka dvoch režimov. Prvým je klasický Call of Duty multiplayer, aký poznáte z posledných hier na PC a konzolách. Druhým je Battle royale, ktorý dnes už v hre nemôže chýbať a prišiel vlastne z Black Ops IIII. Do hry má neskôr prísť ešte jeden režim, čo tak trosku naznačuje, že hru vydali v akejsi predbežnej verzii. Bude to pravdepodobne Zombies režim.

Call of Duty: Mobile
Call of Duty: Mobile Zahráte si na známych mapách.
Zahráte si na známych mapách.

Call of Duty: Mobile Vylepšenie zbraní chvíľu trvá.
Vylepšenie zbraní chvíľu trvá.

Call of Duty: Mobile Dá sa hrať bez míňania peňazí, veľa vecí dostanete progresom a odmenami.
Dá sa hrať bez míňania peňazí, veľa vecí dostanete progresom a odmenami.

Ak si odmyslíme Battle royale pre stovku hráčov na veľkej mapy, jednotlivé módy v klasickom multiplayeri sú malé a ponúkajú boje 5v5. V rýchlych zápasoch tu konkrétne nájdete Frontline, Team Deathmatch, Domination a o niečo taktickejší Search & Destroy. Počet máp v jednotlivých režimoch sa líši od 5 do 9, pričom jednotlivé mapy môžete dobre poznať z predchádzajúcich Call of Duty hier. Sú tu tak napríklad Crossfire, Crash, Hijacked, miniatúrny (a podľa mňa aj nie dobre navrhnutý) Killhouse, alebo populárny Nuketown. V Ranked zápasoch sa hrajú Team Deathmatch, Domination a Search & Destroy, ktoré si postupne musíte sprístupniť.

Battle royale sa hrá na mape Isolated pre 100 hráčov a to je jediná mapa, ktorú tu teraz nájdete, čo je opäť trošku škoda. Mapa je pomerne rozsiahla a členitá, pričom ponúka ako možnosti na skrývanie, tak aj miesta, odkiaľ máte ideálny prehľad o dianí okolo seba, či sú to kopce, alebo rozsiahlejšie čisté územia. Nad mapou sa najskôr preletíte, takže si môžete vybrať, kam chcete spadnúť. Nechýbajú tu vozidlá na presun (a prípadne likvidovanie súperov) a dôležité je opäť raz zbieranie koristi, aby ste získali výbavu a zbrane, ktoré vám pomôžu zostať až do konca. Battle royale sa tu hrá v troch režimoch: osamote, vo dvojici, vo štvorici. Vyberať si môžete z FPS a TPS pohľadov.

Hra ale klasický multiplayer a Battle royale oddeľuje, čo však príde len vhod. Obe tieto vetvy totiž ponúkajú vlastné vybavenie a aj vlastný štýl hry. a kým pre klasické zápasy sa potrebujete dobre vybaviť, v Battle royale si vyberáte hlavne triedu, za ktorú budete hrať. teraz sú to Medic, Scout, Clown, Ninja, Defender a Mechanic. Triedy sa líšia svojimi vlastnosťami, takže si musíte nájsť najvhodnejšiu pre seba, a ak hráte v tíme, tak aj pre celý tím, aby ste sa vhodne doplnili. Napríklad vždy, keď na vás niekto zaútočí, sa naozaj hodí hodiť si pod nohy generátor zdravia. Potom je to už len o kozmetike. Oddelenie ako režimov, tak aj ich detailnejších nastavení z pohľadu hráča je dobrým krokom a ak vás jeden režim nebaví, môžete ho pokojne ignorovať a hrať ten druhý.

Výhodou tiež je, že je nesmierne jednoduché do hry vkĺznuť a to ako pre nováčikov, tak aj pre hráčov série na iných platformách, ktorí zas mobilom príliš neholdujú. Veľa vecí vám totiž dokáže pohodlne vysvetliť a dokonca do vašich prvých zápasov nasadzuje botov. Jednak tak budete mať sami zo seba lepší pocit a preto budete náchylnejší sa ku hre vrátiť, no hlavne sa ju naučíte hrať, aj keď ju ovládate len „patlaním“ prstami po displeji. Na výber je hneď niekoľko schém ovládania a layout si viete aj prispôsobiť. Taktiež si viete zapnúť niektoré asistenčné pomôcky, upraviť senzitivitu a podobne. Je tu toho veľa a umožní vám to vyladiť si ovládanie podľa seba. Akurát je škoda, že samotné menu na tom nie je podobne dobre. Skôr naopak, je neprehľadné, plné balastu. Dojem kazí aj to, že vám hra neustále nezabúda pripomínať, čo všetko si tu môžete kúpiť, k čomu sa ešte dostanem.

Akcia je svižná, zápasy majú rýchly spád a sú ideálne skrátené na mobilné hranie. Nie až tak, ako napríklad Mario Kart Tour skrátil preteky, tu si ich naozaj dokážete aj užiť a nad 20 eliminácií v jednom zápase nie je nič netradičné. Rýchlo odklikáte finálové tabuľky a idete ďalej. Na nič nemusíte čakať, je tu len čo najkratšia cesta k akcii a tá vás naozaj baví. Je parádne vyladená, funguje tu aj šprintovanie, sklz, skoky a v boji si viete pomôcť tiež granátmi, bazukou a ďalšou výbavou. Váš operátor má aj špeciálny skill, ktorý sa postupne nabíja a v hre ich je celkovo zatiaľ 5. Nechýba ani trojica možných perkov a killstreaky, ktorými si tiež v boji pomôžete. Celkovo tento štýl na mobily veľmi dobre zapadol a baví ma tu aj viac ako na PC a konzolách, pričom sa hra v oblasti akcie radí medzi tie najlepšie na mobiloch vôbec. To platí aj pre Battle royale, ktorý je dlhší, no stále dobre upravený pre mobilné hranie.

Aj zápasy sú veľmi dobre vyladené. Matchmaking si zatiaľ s vyrovnávaním tímov v zápasoch poradil dobre a kvalitne pôsobí aj sieťový kód. Hral som ako na mobilných dátach, tak aj na domácej wifi, pričom takmer vždy zápasy bežali bez nejakých väčších lagov. Snáď len v jednom zápase boli problémy. Už mi ale nevoňajú hitboxy, ktoré občas pôsobia tak, že sú veľké ako vráta od garáže. Zvlášť pri finálnej killcam občas uvidíte momenty, kedy hráč strieľa tesne vedľa súpera, no aj tak ho zasiahne. Toto treba opraviť, hlavne sniperi to na niektorých mapách využívajú.

Call of Duty: Mobile
Call of Duty: Mobile Graficky na tom hra rozhodne nie je zle.
Graficky na tom hra rozhodne nie je zle.

Call of Duty: Mobile Battle royale taktiež dokáže dobre zabaviť.
Battle royale taktiež dokáže dobre zabaviť.

Call of Duty: Mobile Hra ponúka aj veľa kozmetiky na odlíšenie od ostatných.
Hra ponúka aj veľa kozmetiky na odlíšenie od ostatných.

Teraz ale k tomu, čo vás asi zaujíma najviac. Hra je free to play, takže by ste od nej asi čakali nekompromisnú monetizáciu, no Call of Duty: Mobile je v tomto príjemným prekvapením a dá sa hrať bez míňania peňazí, no taktiež bez toho, aby vás umelo obmedzovala, napríklad časomierou, kým sa niečo spustí, či dostanete plné množstvo skúseností. Na veľa vecí si viete zarobiť, spadnú vám v rámci battle passu zadarmo, prípadne nejaký ten lootbox získate za pozretie reklamy (čo je jedna z mála vecí, ktoré vám hra netlačí pred nos, nečakane). Aj tak je ale progres na môj vkus dosť pomalý a k zbraniam a ich doplnkom by sa dalo prísť aj rýchlejšie. Zvlášť ak si ešte len hľadáte svoju ideálnu výzbroj a výstroj, tak musíte prehryznúť to, že nová zbraň bez doplnkov pre vás v boji znamená nevýhodu, lebo si oproti súperom nezamierite napríklad tak presne. Dlhšie tak s tými silnejšími farmíte boosty, aby ste si vylepšili tú, na ktorú chcete prejsť. Herné kredity, ktoré dostávate hraním, taktiež nepribúdajú práve najrýchlejšie. Nie je to zlý systém, autori na niečom zarábať musia, ale budete mať dojem, že dlhšie stagnujete.

Možno vás to prekvapí, ale mobilná hra nebeží na svetoznámom IW engine. Namiesto toho používa Unity a na mobiloch vyzerá veľmi dobre, aj keď má len menšie mapy. Dokonca by som povedal, že patrí medzi tie najkrajšie mobilné akčné hry a nepôsobí ani tak pažravo. Na Nokii 9 s minuloročným Snapdragonom ide na vysokých fps a Very High nastaveniach aj s tieňmi v reálnom čase, čo je super. Problémy s doskakovaním sú snáď len na Battle royale mape a to je celé. Zvuk je tiež dobrý, veľa vecí je prebratých z iných CoD hier.

Dlhú dobu som mal pocit, že ma Call of Duty: Mobile baví viac, než by mala. A tak trochu aj ten, že je hra lepšia ako má vôbec právo byť. Pravdou ale je, že je zaujímavejšia ako veľká časť hlavnej série a pre mňa osobne aj zábavnejšia. Rýchle zápasy na malých mapách na mobiloch sadli veľmi dobre. Battle royale tu má tiež svoje čaro. Hra je vyladená veľmi dobre, vyzerá veľmi dobre, znie veľmi dobre a tak isto sa aj hrá. Navyše ju môžete hrať úplne zadarmo, len musíte prežiť fakt, že vám stále hádže pred nos reklamy na to, čo by ste si tu mohli nakúpiť. Progres mohol byť rýchlejší, obsahu mohlo byť viac, no to je, bohužiaľ, daň za vstupnú cenovku rovnajúcu sa nule.

napísal matus_ace 10.10.2019
Páči sa mi! (+9)
8.0