JUST DANCE 2020

JUST DANCE 2020

7.5

Tanečné hity pre každého

Recenzia na Switch verziu

Vianočné a silvestrovské párty sú síce za nami, ale to neznamená, že si ešte nezatrsáme na Just Dance. Najnovší diel recenzujeme na Switch, čo je dobrá príležitosť zoznámiť sa s mapovaním ťahov na Joy-Con ovládačoch, ktoré sú tradične v centre pozornosti UbiSoftu – na Nintendo platformách sa zo série tradične predáva najviac kusov.

Malá aktualizácia k platformám: po prvý raz má Just Dance absenciu na Wii U a X360 (vlani odpadla už aj PS3). Ale je to opäť raz labutia pieseň pre staručkú Wii (koľký raz už)? Nájdete ho popri súčasnej trojici PS4-Xbox One-Switch. A po prvý raz pribudla Stadia. Takže päť platforiem.

Väčšina hráčov bude tancovať so smartfónmi, ktoré si pýtajú príslušnú aplikáciu a tancujú s nimi. Je to vhodný ovládač pre masy, ktoré sú na telefóny zvyknuté, akurát ich treba nabiť pred tancami, aby ste uprostred battle neskončili s vybitou baterkou. Niežeby bola spotreba nadpriemerná, smartfóny si ale ľúbia pýtať energie, občas displej svieti a o 20-40% pri maratóne prídete. Výhoda hrania s nimi je, že   si beriete veľkosť podľa potreby – niekto malý iPhone SE, iný Galaxy Note10+ lopatu, ktorá predsa čosi aj váži. Akurát tá staručká Wii berie iba vlastné Remote ovládače a telefónik môžete odložiť.

Hranie na Switch je ako návrat k základom. Vložíte konzolu do docku, beriete z nej ovládače a ide sa tancovať bez obáv. Joy-Cony akurát padnú do ruky, sú menšie ako Wii Remote a aj ľahšie. Nemusíte sa dlho párovať, hra štartuje okamžite – a máte na výber, Switch nemá problém spárovať aj smartfón. Systém je vždy rovnaký: držíte ich pevne v jednej ruke a hra mapuje všemožné pohyby – mám pocit, že tento raz vidí aj za roh, t.j. či pri tanci založíte ovládač za hlavu či chrbát, keď si skladba vyžiada.

Systém je osvedčený – upracte miesto pred TV a môžete odpáliť choreografiu. Na free-style sa príliš nehrá, ťahy sú jasne dané. Štylizovaný videoklip (opäť s krikľavými postavami, občas beztvárnych) dá priestor jednému či viacerým tanečníkom predviesť svoje umenie a vy snažíte mapovať ich ťahy čo najpresnejšie. Moja pomôcka na sledovanie ťahov je jednoduchá: postavu so zlatou rukavičkou sa snažím nespustiť z očí a držať s ňou krok. Čo je občas ťažké, keď tancujú aj štyri postavy a neviete si vybrať, na ktorú sa sústrediť skôr. Zlatá rukavička!

Pohyby nebývajú úplne jednoduché a hoci sa na pohľad zdá, že by ste niečo odtancovali aj z gauča či na pol plynu, v polovici choreografie môžu prísť ťahy, čo by vás zdvihli zo sedadla. Ale výnimkou nie sú ani plnohodnotné tance, kde sa pomaly celí zložíte na zem a mávate Joy-Conom, tak to ukazuje aj tanečník na TV. Hra vás postupne odmeňuje – čo najpresnejšie pohyby sú označené ako Perfect, iné ako Super či Good. Zbierate čo najvyšší počet hviezdičiek v priebehu skladby – a veru, niekedy získať celých päť hviezdičiek nie je jednoduché. Aby súperenie medzi hráčmi či národmi bolo dosť vysoké, hrá sa ešte aj na body pri skladbách a pri svojom mene máte uvedenú vlajku. Takže keď si pozeráte menu skladieb, vždy sa vám ukáže aktuálny rekord a jeho držiteľ. A niektorí tancujú pekelne rýchlo!

Hlavné menu ponúka tri módy: detskú sekciu (s desiatimi piesňami), hlavnú porciu (cca 40 skladieb) a napokon, keď už oslavujeme 10. výročie, aj tzv. All Stars. Detská desiatka je k dispozícii celá hneď a sú tu pomerne ľahké pesničky. Hlavná ponuka je z veľkej časti prístupná a letmý pohľad ukáže, že takmer polovica piesní je z roku 2019, osmička z roka 2018, takže viac ako 60% playlistu patrí hitom súčasnosti. Nebudem klamať – mojím osobným favoritom roka je Billie Eilish – Bad Guy, ktorí čaká síce na ľahkej obtiažnosti, ale je to solídny záber. Aj letná odrhovačka Justina Biebera a Eda Sheerana je celkom tanečne príjemná vec – I Don’t Care je skutočne skladba na odreagovanie a pekné kreácie.

Starí známi sú späť v playliste: Katy Perry (365), Ariana Grande (7 Rings), Cardi B (I Like It), Khalid (Talk), to sú samé novinky. Nevynechajte Panic! At the Disco – High Hopes sa tancuje už na medium, ale stojí za to. Ale sú tu aj staršie veci, ktorým neodoláte: The Black Eyed Peas – The Time (Dirty Bit) je jednou z TOP5 skladieb, ktorú si pochvaľujem, je to divočina. Pitbull – Rain Over Me, celkom efektná vec a dá sa hrať na Easy. Obtiažnosť skladieb je totiž vopred daná – 11 z nich má alternatívny mód, väčšinou sú to extrémne obtiažnosti, prípadne iný štýl. Ale na to, aby ste sa k nim dostali, treba aspoň päť ráz odtancovať základnú verziu.

Dve ceny za najoriginálnejšie poňaté skladby si zaslúžia tieto kúsky: bláznivá, ale poriadne tanečná vec je Sushi od Merk & Kremont o poslíčkovi sushi, ehm. A potom aj variácia na klasický kankán v štýle Just Dance Orchestra a Infernal Gallop, ale v choreografii vykrikuje do rytmu kačica a krava. Inak je to kankán a vyhadzujete nôžky...

A aby ste nesmútili, že si nemáte čo odomknúť, All Stars Mode slúži ako postupné tancovanie. Prierez desiatimi rokmi pripomína prelet vesmírom, kde potrebujete navštíviť desať planét a získať finálnu pieseň. Začínate s Katy Perry – Hot N Cold, dvojka je Boney M – Rasputin (pekelná vecička) a trojka je opäť Katy Perry – California Gurls. Z každej časti série dostanete jednu skladbu, ale Katy Perry tu jasne vedie s tromi. Náročnosť sa postupne zvýši, pričom posledné dve pesničky sú už celkom ťažké záťahy. Ako oživenie hrateľnosti a pripomenutie si 10. výročia, je to výborný mód a skrýva potenciál aj do budúcna – postupné prechádzanie a hranie skladieb v kampani by malo dobrý potenciál.

Podčiarknuté, sčítané, odtancované, Just Dance 2020 doručil 40 nových skladieb, detskú porciu i nový šikovný mód pri príležitosti výročia. Samozrejme, kto chce, môže si objednať predplatné Just Dance Unlimited, kde čaká niekoľko stoviek piesní. K dispozícii sú štyri varianty: denný, mesačný, kvartálny a ročný, ceny sa medziročne nezmenili – 4 eurá na mesiac či 25 na deň. Výhoda Just Dance 2020 je, že obsahuje mesiac zdarma, takže počas párty obdobia môžete veselo skúšať.

A dobrá správa pre deti, čo fičia na Ľadovom kráľovstve 2 – nedávno tu pribudla skladba Into the Unknown, o ktorej zrejme budeme počuť aj na Oscaroch. A má fajn choreografiu!

napísal Korec 8.1.2020
7.5