PURE POOL

PURE POOL

7.5

Vhodná náhrada biliardu v zatvorených baroch?

Switch hráči si už zvykli, že musia občas čakať na porty multiplatformových hier pre svoju platformu. Taký Doom Eternal na Switch vyšiel napríklad až koncom minulého roka, takže museli čakať niekoľko mesiacov. No sú tu aj hry, v ktorých prípade je toto čakanie ešte o niečo dlhšie – napríklad o pár rokov. Pri Pure Pool by ste si povedali, že hra musí na Switchi bežať hladko a asi by nemal byť problém ju tam priniesť. Aj tak ale na všetky ostatné platformy vyšla už v roku 2014 a na Switch až koncom minulého roka. Oplatí sa fanúšikom virtuálneho poolu po hre siahnuť?

Možno si niektorí z vás spomenú na kvalitnú hru Hustle Kings, ktorá prvý raz vyšla pred viac ako 10 rokmi a zostala exkluzívna pre PlayStation platformy. Zaujala najmä na PS3 a Vite, kde zozbierala vysoké známky. Práve jej autori z VooFoo Studios priniesli neskôr aj Pure Pool, aby nadviazali na svoj predchádzajúci úspech, ale už na viacerých platformách. Na tých veľkých to až tak nevyšlo, ale Switch verzia ukazuje, že sa oplatilo čakať a ponúka lepší a bohatší herný zážitok z virtuálnych biliardových športov.

Na prvý pohľad by ste to na hru možno ani nepovedali. Úprimne, nevie sa veľmi dobre predať. Síce môžete rovno po vstupe do hry aspoň tréningovo hrať, no menu je zbytočne schované a keď si ho už vyrolujete, tak pôsobí dosť neprehľadne. Nejakú bohatšiu prezentáciu tu ani nečakajte, čo je možno trochu škoda. Takáto hra by si lepšiu prezentáciu určite zaslúžila, možno aj aspoň pár známych licencovaných športovcov k tomu. Takto vás nevie chytiť hneď na ten prvý dojem, čo v spojení s trochu chaotickým menu nepôsobí najlepšie. Ale keď sa už raz do Pure Pool dostanete, začnete sa baviť.

Pure Pool
Pure Pool Hra vyzerá a znie dobre
Hra vyzerá a znie dobre

Pure Pool Ponúka aj efektné spomaľovačky
Ponúka aj efektné spomaľovačky

Pure Pool Stoly aj tága si viete prispôsobiť
Stoly aj tága si viete prispôsobiť

Získa si vás najmä svojou pomerne bohatou ponukou, pričom toho ponúka dosť ako v singleplayeri, tak aj v multiplayeri. Ten navyše môžete hrať lokálne a aj online. Je tu základný výber rýchlej hry, hry dvoch hráčov, ligy, voľnej hry a aj offline tréningu. Ďalej môžete priamo vyzvať hráčov, ktorí sú pripravení hrať, alebo si zahrať proti ich DNA, prípadne ich pozvať do svojej ligy. Nechcete hrať online? Môžete sa pustiť do kariéry, alebo si prejdete sériu výziev, ktorých je tu tiež pomerne dosť. Možností je tu naozaj veľa a ešte si ich detailnejšie rozoberieme.

Lebo rovnako, ako je tu veľa režimov a možností hrania, tak je tu aj veľa druhov biliardových športov a rôznych pravidiel. Síce tu nenájdete všetky oficiálne uznané druhy, ale je tu niekoľko rôznych druhov poolu aj snookeru, aby ste si vždy vybrali to, na čo máte chuť. Konkrétne sú to americký 8-ball, 9-ball, Blackball, Snooker, Killer a Accumulator. Pravidlá prvých dvoch pravdepodobne aspoň zbežne poznáte, Snooker je o honbe za bodmi na inom stole, pričom červené gule vám bodov naženú najmenej. V Killeri musíte schovať guľu v každom kole a musí vám na konci zostať aspoň jeden život. Blackball zase proti sebe postaví dvoch hráčov, každý má vlastnú farbu gúľ a vyhráva ten, ktorý ich schová všetky. Accumulator je zas hra, kde sa gule hrajú v očíslovanom poradí a hrá sa tu o body. Switch verzia hry tak obsahuje ešte aj DLC a už vo svojom základe.

Určite odporúčam, aby ste sa pred multiplayerom najskôr pustili do singleplayerového obsahu hry. Už len kvôli tomu, aby ste si osvojili ovládanie, jednotlivé nuanse hry a podobne. A toho singleplayeru je tu teda dosť. Predierate sa tu sériou hier od úrovne Amateur až po úroveň Master, pričom sa vpred posúvate len výhrami. Pritom zo spomínaných podôb biliardových hier sú v kariére k dispozícii americký 8-ball, 9-ball a Snooker. V každej variácii je pekné množstvo rôznych turnajov, v ktorých postupne stúpate od slabších oponentov k tým lepším. Celé je to naozaj rozsiahle a ak chcete kariéru prejsť, zaberie vám to desiatky hodín. Sčasti aj kvôli tomu, že je umelá inteligencia v hre dosť dobrá a už na tých nižších úrovniach dokáže občas potrápiť. Master je už naozaj poriadne OP.

Ak by vám to nestačilo, alebo vám len už lezie na nervy príliš dokonalá umelá inteligencia v kariére, môžete sa ešte vrhnúť na výzvy, kde vás tiež čaká niekoľko rôznych hier. Konkrétne tu nájdete napríklad Speedpot, v ktorom musíte všetky gule „schovať“ čo najrýchlejšie. V Checkpoint zas musíte skryť čo najviac gúľ v určenom čase. Perfect Potter, ako hovorí aj názov, je o tom, aby ste gule triafali do dier bez toho, aby ste netrafili. V Royal rumble zas musíte čo najskôr vyčistiť celý stôl. Snooker Colours je o tom, aby ste hrali farby v určenom poradí a čo najrýchlejšie. No a nakoniec v Snooker Breakpoint musíte nahrať čo najvyššie skóre. Vaše výsledky sa zapisujú do online tabuliek a bojujete tak o čo najvyššie umiestnenie.

No a potom sa môžete pustiť aj priamo do multiplayeru. Tam som už ponuku spomenul a je fajn, že je tak široká. Naozaj si môžete vybrať režim, ktorý vám práve vyhovuje, či si zahrať proti hráčom, proti ktorým práve chcete. Musím pochváliť crossplay podporu, aj keď je škoda, že je tu dostupná len s PC a nie aj s ďalšími konzolami. Takto totiž občas trvá, kým si nájdete súpera na úrovni, akú chcete. Občas sa tak budete musieť zmieriť s tým, že ak chcete zápas rýchlo, nesmiete svoje hľadanie súperov obmedzovať na jednu úroveň. S ďalšími konzolami spolu v crossplayi by mohla byť situácia lepšia.

Nemusíte však s ostatnými hráčmi hrať priamo online. Hra má niečo ako hráčsku DNA. To znamená, že zbiera informácie o tom, ako hru hráte a snaží sa na základe toho vytvoriť váš profil. Tento profil si potom viete stiahnuť a zahrať proti nemu. Je to niečo ako systém Drivatarov vo Forze. Neviem posúdiť, ako dobre reflektuje hru jednotlivých hráčov, no stále je to len umelá inteligencia. Akurát mi prišla dosť náročná v prípadoch, ktoré som skúšal. AI DNA nejakého hráča dokázala všetky svoje gule schovať na jeden dych.

Pure Pool
Pure Pool Nechýbajú ani rôzne výzvy
Nechýbajú ani rôzne výzvy

Pure Pool Nájdete tu viac biliardových hier
Nájdete tu viac biliardových hier

Pure Pool Hrať môžete online, alebo aj proti DNA jednotlivých hráčov
Hrať môžete online, alebo aj proti DNA jednotlivých hráčov

Hra na Switchi beží veľmi dobre a páči sa mi, že je pekne vidieť ešte aj také veci, ako je štruktúra plátna, na ktorom hráte. To sa pritom líši v závislosti na hre, ktorú hráte. Hra navyše v každom režime ťahá maximálne rozlíšenie konzoly, teda 720p v handhelde a 1080p na TV. Stále si navyše drží 60fps. Nie je to síce hra, ktorá by mala robiť nejaké výkonnostné problémy Switchu, ale aj tak vyzerá dobre. Rovnako aj znie dobre a počas hrania vám do uší znejú jemné jazzové melódie, ktoré sa k nej skvele hodia.

Pure Pool sa navyše snaží aj využívať možnosti konzoly a nájdete tu tak aj dotykové ovládanie, ak by ste si chceli v handheldovom režime zahrať naozaj casual štýlom. Nie je to také presné a ani responzívne, ale funguje to. Akurát pohybové ovládanie tu nie je. Aj tak je to ale kvalitná hra, ktorá má čo ponúknuť a zvlášť v tejto dobe, keď sa veľmi do barov nedostaneme. Má svoje nedostatky, niektoré sú závažnejšie, iné zase menej, ale kladné stránky ich vo všetkom prevyšujú.

napísal matus_ace 19.2.2021
Páči sa mi! (+3)
7.5