HOOD: OUTLAWS & LEGENDS

HOOD: OUTLAWS & LEGENDS

6.5

Kráľ lúpežníkov v priveľmi chudobnej hre

Moje meno je Hood. Robin Hood. A stretnete sa so mnou v novej online akcii, kde ma sprevádza aj hŕstka verných druhov, ktorých tiež poznáte z legendy o anglickom zbojníkovi. A aj v tejto hre lúpim, pomáham chudobným a beriem bohatým – teda hlavne šerifovi z Nottinghamu. Ale navyše si musím poradiť s konkurenčným klanom zbojníkov. Preto potrebujem každého bojaschopného muža, ale pokojne aj ženu. Veď  aj tu ma sprevádza moja verná Mariana. Ale asi budete najskôr chcieť detaily. Tak poďme na to.

Hood je multiplayerová hra, kde prím hrajú živí hráči, ale do rany vám prídu aj AI vojaci, ktorí v pevnosti chránia šerifa a hlavne truhlicu s bohatstvom. No a o tú vám práve ide. Hra nateraz ponúka jediný režim 4v4 lúpeže a jeho tréningový variant bez protihráčov. Vždy máte tri primárne úlohy – ukradnúť šerifovi kľúč, odomknúť miestnosť s pokladom a cenný nález dostať do bezpečia, kde ho ešte treba naložiť. V prípade plnohodnotného PvPvE zápasu vlastne máte ešte jednu dôležitú úlohu – zabrániť nepriateľskému tímu, aby vás predbehol a obral o korisť.

Obidve znepriatelené zbojnícke družiny však majú na výber rovnaké postavy. Ako už bolo naznačené v úvode, jednotlivé archetypy sú pomenované podľa Robinových druhov, no môžete sa stotožniť aj priamo s Hoodom, respektíve - ako inak – lukostrelcom/ rangerom , ktorého predstavuje. Táto postava má teda, prirodzene luk,  ktorý je efektívny z diaľky. Ideálne je mieriť nepriateľom na hlavy, lebo vtedy ich zabijete jedinou ranou a nevyvolajú poplach, ktorý zburcuje ďalšie stráže. No keďže je to Robinova jediná zbraň a sedem šípov sa minie rýchlo, lukom môžete aj udrieť protivníka zblízka. Šípy si však môžete znovu pozbierať alebo doplniť pri košoch s muníciou. Hoodovou špeciálnou schopnosťou je vystrelenie výbušného šípu s devastačným účinkom.

Hood: Outlaws & Legends
Hood: Outlaws & Legends Prvým krokom je získanie kľúča. Šerif sa dá len dočasne  zneškodniť, najlepšie je nenápadne ho okradnúť.
Prvým krokom je získanie kľúča. Šerif sa dá len dočasne zneškodniť, najlepšie je nenápadne ho okradnúť.

Hood: Outlaws & Legends O poklad bojujete s nepriateľskou družinou.
O poklad bojujete s nepriateľskou družinou.

Hood: Outlaws & Legends Matchmaking dáva dokopy začiatočníkov aj hráčov s vysokým levelom. Môžu si vybrať rovnaké postavy.
Matchmaking dáva dokopy začiatočníkov aj hráčov s vysokým levelom. Môžu si vybrať rovnaké postavy.

Druhou postavou je Mariana, ktorej je priradená trieda lovca, ale podľa jej charakteristických schopností je to skôr assassin. Útočí totiž krátkou čepeľou na ruke a malou kušou a jej špecializáciou je neviditeľnosť, pohyb v úplnom utajení a odlákanie nepriateľov. Môže použiť aj dymovnice. Tretím bojovníkom je Tooke, povolanie mystik, ktorý útočí guľou na reťazi. Vďaka svojmu inštinktu môže svojmu tímu odhaliť polohu nepriateľov a navyše svojich spojencov lieči. Je to taký univerzálny mix mnícha Tucka a maura. Momentálne dostupnú štvoricu uzatvára Malý John, skvelý bojovník zblízka s kladivom, ktorý sa povzbudzuje hnevom. Bez problémov zdvihne mreže brán, takže umožní preniknutie do hradu sebe a svojim priateľom aj týmto spôsobom.

V štvorčlennom tíme hráčov môžu byť pokojne štyri rovnaké postavy, napríklad lukostrelci, ale optimálne je, keď sú zastúpené aj ďalšie povolania. Samotný Hood sa veľmi nehodí do popredia, lepší je ako ostreľovač z úzadia, ktorý čistí svojim kumpánom cestu a zneškodňuje vojakov aj protihráčov z úkrytu. Už teraz je to obľúbená postava kemperov,  ktorí si niekde nájdu miestečko, odkiaľ málokedy vylezú a len striehnu. Ibaže tím ako celok musí byť aktívny, inak neuspeje. Nejde tu o počty zabití ani vyhladenie súperov, keďže po úmrtí sa hráči aj tak znovu oživujú na pozíciách, ktoré obsadila ich družina. Treba sa snažiť získať kľúč, preniesť korisť a hlavne obrániť svojich maximálne dvoch spolubojovníkov, ktorí musia otáčať kľukou pri nakladaní truhlice. Pravdou však je, že konkurenčný tím môže skúsiť pohodlnejšiu taktiku, nechať súperov urobiť prvé dva kroky a potom ich prekvapiť v prístave, pričom už len stačí dokončiť nakladanie. Zákerné, ale účinné.

Medzi praktické možnosti v hre patrí komunikácia s tímom aj prostredníctvom príkazov v kruhovom menu, no tiež hlasom, vykopávanie dverí a otváranie alternatívnych cestičiek, šplhanie po lanách či schovávanie v kríkoch, najmä pred hliadkami. Protihráčov, ale aj vojakov je možné rýchlo zneškodniť prepadnutím odzadu. Diskutabilné je však to, že sa to dá niekedy aj vtedy, keď napríklad súper bojuje s vaším spolubojovníkom a vy zakročíte odzadu. Pri otvorenom boji postavy používajú štandardné a silnejšie útoky, samozrejme, svoje špeciálne schopnosti, obranu. Bitky tímov sú bežné a aj vcelku zábavné. Hra má cross- playtformový multiplayer a pred zápasom vidíte, kto má aký celkový level a či hrá na PC alebo konzole. A uvedomíte si, že matchmaking nie je práve najlepší, keď proti sebe dáva hráčov niekedy až s priepastným rozdielom levelov 5 a 100 (áno, niektorí dosiahli tento stupeň podozrivo rýchlo). Hráči s nižšou úrovňou budú znevýhodnení už tým, že nemajú pokročilé perky.

Po zápase sa vyhodnotia najefektívnejší účastníci, rozdelia sa skúsenosti a rastú levely. Väčšinou získate aj nejaké zlato, ktoré môžete prerozdeliť medzi svoje potreby (nákupy pre postavy) a na podporu ľudu (zvyšovanie levelu útočiska). Potom môžete urobiť menšie úpravy vo svojej skrýši v lese. Sú tam miesta na úpravu perkov, zbraní a oblečenia, plus cvičisko s figurínami. Každá postava získava individuálne perky, na ktoré ale potrebuje patričný level. Podobne je to aj s výzbrojou a odevmi, kde sa berie do úvahy aj level vášho útočiska, ktoré sa upgraduje. Nedostanete iné druhy zbraní ani šiat, ale len ich vyspelejšiu verziu. Čiže efektívnejší luk alebo silnejšie kladivo, kapucňu s iným sfarbením a podobne. Je to dosť biedne.

Hoci  je lúpežný režim vcelku nápaditý, celkový obsah hry je chudobný. Lúpežný mód hráčov skôr či neskôr omrzí a pokojne tam mohli byť na spestrenie aspoň tradičné možnosti, ako je deathmatch a s jeho tímovou variáciou, pekne by sa dalo využiť aj obsadzovanie stanovíšť alebo kradnutie vlajok. Z neobvyklých režimov by bolo zaujímavé prepadávanie vozov, únos princeznej a podobne. A rozhodne sú potrebné aj nové mapy. Tvorcovia už síce sľúbili, že budú sortiment všetkého rozširovať a máme  čakať nové postavy (mohol by pribudnúť napríklad Will), mapy, režimy a udalosti, ale čo dovtedy? Hrať dookola lúpež je záležitosť maximálne na pár týždňov a vylepšovanie tábora a hrdinov je plytké, neuspokojivé a nedokáže hráčov motivovať. Navyše pridané súčasti  zrejme pribudnú len vo forme platených Battle Pass balíčkov a Year 1 edície (s obsahom troch sezónnych balíčkov).

Graficky je na tom hra dobre, povedzme, že uspokojivo. Nie je to také úchvatné na prezentačných obrázkoch distribútora, ale dá sa to akceptovať. Podobne by sme mohli charakterizovať aj hudbu a ozvučenie. Dizajn máp, hoci ich je len pár,  je slušný, sú tam aj otvorené plochy, ale hlavne rôzne cestičky, vchody, budovy s poschodiami a múry so schodiskami a rebríkmi, kadiaľ sa dá prechádzať rôznymi spôsobmi a taktizovať.  V hre som nezaznamenal vážnejší technický problém, až na jednu výnimku, keď sa mi s Johnom najskôr nechcela otvoriť brána a potom som zostal zaseknutý bez možnosti pohybu. Prekrývanie textúr, napríklad postava v múre, je tu však pomerne bežnou chybou.

Hood: Outlaws & Legends
Hood: Outlaws & Legends Úpravy v útočisku sú úbohé.
Úpravy v útočisku sú úbohé.

Hood: Outlaws & Legends Posledná fáza nakladania - dvaja strážia, dvaja točia kľukou, víťazstvo máme vo vrecku.
Posledná fáza nakladania - dvaja strážia, dvaja točia kľukou, víťazstvo máme vo vrecku.

Hood: Outlaws & Legends Po zápase si získané peniaze ľubovoľne rozdelíte na dve kopy.
Po zápase si získané peniaze ľubovoľne rozdelíte na dve kopy.

Keď sme do redakcie dostali pár dní v predstihu Hooda, predpokladal som, že ešte nemá kompletný obsah a ten bude zrejme doplnený až v deň vydania. Prekvapilo ma, že nič nové nepribudlo. A práve po každej stránke chudobná náplň je zásadným problémom hry. Pri vydaní je tam jediný, i keď nápaditý režim, pár máp, štyri postavy a útočisko s veľmi skromnými možnosťami úprav. Aj keby sme prižmúrili oko nad slabším matchmakingom a balansom hrateľnosti, stále zostáva pocit, že je to skrátka príliš málo. Hru spoznáte celú v priebehu pár hodín, rýchlo sa do nej dostanete a možno nachvíľu aj zažeriete, ale po niekoľkých týždňoch, možno už po pár dňoch, ju opustíte. Nemá vás totiž čím udržať. A jej jedinou šancou na dlhodobé prežitie je rýchle rozširovanie sľubovaným doplnkovým obsahom, ktorý tu už teraz mal byť a bez vydieračských príplatkov.

napísal uni 11.5.2021
6.5
HOOD: OUTLAWS & LEGENDS