WWE 2K22

WWE 2K22

8.5

Wrestlingový ring plný výziev

Dostal som jedinečnú možnosť zahrať si po dlhom čase wrestlingovú hru, pričom som neskúšal predošlé diely a o ich kvalitách viem len málo. Tým pádom môžem hodnotiť s čistým nadhľadom, bez zbytočnej zaujatosti. I keď som počul, že predošlý ročník mal svoje muchy, tvorcovia vraj vypočuli hráčov a prepracovali hru od základov.

Naposledy som hral serióznu videohru s wrestlingovou tematikou asi ešte za čias Playstation One a aj keď som odvtedy pár podobných skúšal, žiadna ma nezaujala natoľko, aby som jej venoval viac času. Nový ročník WWE 2K22 na čele s Rey Mysteriom sľubuje vo svojej prezentácii omnoho lepšiu zábavu a kvalitu ako jeho predchodca. Takže hype je rozhodne na mieste. Už hneď v prvých minútach hrania som cítil, že štúdio Visual Concepts so svojím redizajnom enginu pod krídlami vydavateľa 2K môže splniť sľúbené.

V hlavnom menu som síce mohol skočiť rovno do súbojov, ale zvolil som tutoriál, keďže wrestlingové hry neboli pre mňa v poslednom čase prioritou. Na mojom PS4 ovládači som sa hneď vedel zorientovať, kde mám hľadať silný a slabý úder, úchop, blokovanie, beh… všetko pekne vysvetlené trénerom Drew Gulakom. Prekvapila ma slušná odozva úderov, ich kombinácie s úchopmi a s prostredím. WWE 2K22 vyniká slušnou hrateľnosťou už od začiatku, čo je vždy záruka dobrej zábavy. Kolízny model je z môjho pohľadu nastavený vcelku precízne, i keď sa na ňom ešte dá pracovať. Samotný tutoriál je jasný, prehľadný, nie veľmi dlhý a aj po ňom si budete môcť ponechať pomôcky tlačidiel pri súbojoch.

WWE 2K22
WWE 2K22 Tvrdý ako skala...
Tvrdý ako skala...

WWE 2K22 Showcase vám ponúkne legendárne zápasy Reya Mysteria.
Showcase vám ponúkne legendárne zápasy Reya Mysteria.

WWE 2K22 WWE 2K22 je síce viac arkádovejší, ale zato viac zábavnejší ročník.
WWE 2K22 je síce viac arkádovejší, ale zato viac zábavnejší ročník.

Keď budete chcieť skočiť priamo do jednotlivých zápasov ako samostatný hráč, či s priateľmi, zvolíte Play a v ponuke nájdete staré známy klasiky, ako boj jeden na jedného, tag team, handicap, royal rumble s kombináciou s eventmi table, money heist, steel cage, extrem rules, so zbraňami a veľa iného. Jednotlivé zápasy sú prehľadné, HUD vám na spodnej časti obrazovky ukáže vašu odolnosť, špeciálny ukazovateľ, ktorý keď sa naplní, tak s nim môžete robiť špecifické útočné a obranné ťahy plus finiše vašej postavy. Zaujímavosťou je ukazovateľ zničenia konkrétnych častí tela vašej postavy, Taktiež si budete môcť vybrať špecifickú vlastnosť, ako napríklad používanie protivníkových špeciálnych ťahov, ľahšie zdolanie pinov alebo submissions, či napľutie kyseliny protivníkovi do tváre, čo sa vcelku hodí v tuhých zápasoch.

Aj keď je samotný boj prirodzený a plynulý, neubráni sa občasným glitchom a bugom, najmä pri používaní nástrojov a zbraní. Osobne sa mi stalo, že môj hráč nevedel zobrať zbraň, ktorá bola na okraji ringu, alebo nalomený stôl začal poletovať. Pri zapauzovaní si môžete pozrieť špeciálne ťahy a kombinácie vašich zápasníkov a zvoliť typické nastavenia pre váš lepší herný zážitok. Asi najlepším nápadom tohto ročníka sú tzv. reversal, pri ktorých môžete zvrátiť protivníkove údery vo svoj prospech. Keďže vám hrateľnosť ponúka rôzne typy silných a slabých kombinácií, ktoré na konci môžete zakončiť konkrétnym chvatom, keď správne predvídate aký úder protivník použije, môžete zvrátiť priebeh útoku. Napokon vás hra vždy vopred upozorní, kedy sa dá daný reversal spraviť určitým tlačidlom na ovládači.

Kamera vcelku vkusne sleduje to, čo potrebujete vidieť pri zápasení, i keď niekedy vám miestami budú zavadzať laná ringu. Problém nastane, keď máte počas súboja viac ako štyroch zápasníkov. Aj keď sa kamera dostatočne oddiali, nebudete mať vždy prehľad, kde ste a na koho môžete v tú chvíľu útočiť.

WWE 2K22 obsahuje 160+ rôznych zápasníkov zo ženskej a mužskej divízie, súčasných, ale aj historických legiend, ako je Randy Savage, The Rock či Thrish Stratus. Niektoré postavy si však musíte odomknúť za body, ktoré získate za show v jednotlivých zápasoch alebo po prejdení úrovní sekcie Showcase. Pri každom zápase ste hodnotení hviezdičkovým systémom, kde sa berie ohľad na to, akú show spravíte vy a vaši protivníci. Do úvahy sa berú rôzne kombinácie úderov, kde a ako bojujete, aké „signature" ťahy a finiše použijete, ale aj či sa vám podarí comeback, alebo či sa ubránite pinu a submission. Je už teraz isté, že počet zápasníckych legiend sa bude rozrastať neskoršími aktualizáciami.

Tento ročník priniesol v Showcase legendu wrestlingu Reya Mysteria. Hráči s ním prežijú jeho začiatky v prvom WCW zápase a prenesú sa až do súčasnosti, kde sa spojí v aréne so svojím synom Dominikom. Každý historický zápas s legendami wrestlingu vám ponúkne misie, ktoré keď splníte, tak vám odomkne nielen ďalší oblek luchadora Reya Mysteria, ale aj špeciálnu arénu a vybraného protivníka - Eddieho Guerrera, Undertakera alebo aj Batistu. Síce sa zo začiatku v prvých úlohách miestami zapotíte, ale keď sa zorientujete v ovládaní a v daných kombináciách, nebudete mať problém s rýchlym postupom a zdolaniu protivníkov. Čo poteší nejedného fanúšika historických zápasov, sú skutočné zábery z jednotlivých súbojov so živým komentovaním Reya Mysteria. Po zdolaní konkrétnych úloh sa grafický dizajn prepne do skutočného záznamu a vy si môžete užiť najlepšie momenty obľúbených zápasov známeho luchadora.

Tvorba postavy vám dá možnosti vyblázniť sa podľa vašej fantázie, dokonca aj keď si nahráte fotku s vašou podobizňou. V prvom rade si vyberiete bojový štýl vášho zápasníka - powerhouse ovplyvňujúci silnými útokmi, precízneho technika, akrobata so vzdušnými útokmi a šikovného strikera. Okrem detailnej modifikácie tváre a tela vašich zápasníkov budete mať vo WWE 2K22 veľkých výber rôznych oblečení, bižutérie, masiek, malieb na tvár, nálepiek a dokonca aj fyzických deformácií bez rozdielu na to, či tvoríte mužskú alebo ženskú postavu. To taktiež platí pri tvorbe arény, šampionátu, rôznych typov zápasov, intra, úderov a ich kombinácií. Svoje výtvory si budete môcť nahrať na server a zdieľať medzi hráčmi.

WWE 2K22
WWE 2K22 Grafika je v hre viac detailnejšia a prirodzenejšia ako v predošlých tituloch.
Grafika je v hre viac detailnejšia a prirodzenejšia ako v predošlých tituloch.

WWE 2K22 Konverzáciami sa v MyRISE môžete dopracovať k rivalite alebo k spolupráci.
Konverzáciami sa v MyRISE môžete dopracovať k rivalite alebo k spolupráci.

WWE 2K22 Kartová sekcia MyFACTION priniesla so sebou aj mikrotransakcie.
Kartová sekcia MyFACTION priniesla so sebou aj mikrotransakcie.

MyRISE ako forma kariéry dá hráčom veľa možností a slobodu preraziť v showbiznise ako WWE Superstar, od typických začiatkov nováčika, cez výzvy rôznych zápasov a príbehových liniek, až po dosiahnutie statusu legendy WWE. Postupne sa stretnete s legendami súčasného wrestlingu (dokonca aj mimo ringu), ktoré vám ponúknu jedinečné príbehy mužskej a ženskej divízie, po ktorých nielen môžete získať body na vylepšenia vašich štatistík, ale aj veľa zaujímavých, (ne)priateľských stretov a kooperácií. Samotná kariéra má jasnú linku, ale pomocou sociálnej siete vám budú ponúknuté vedľajšie úlohy a príbehy, ktoré môžete prvotne odmietnuť, ale neskôr sa k nim vrátiť.

Po vytvorení postavy začnete komunikovať s kľúčovými osobami wrestlingu, pri ktorých výber vašej odpovede bude mať dopad na postup vo vašej kariére. Na základe toho či budete vystupovať buď viac priateľsky a ochotne, alebo arogantne a povýšenecky, s vami jednotlivé postavy naviažu priateľské vzťahy alebo konkurenčné, čo vám ukáže aj ikonka v hornom menu. Samotné konverzácie nie sú veľmi dlhé a dajú sa postupne preskakovať, ale i tak mi pripadali miestami otravné. V príbehových linkách vám budú ponúknuté okrem samotného boja v ringu špeciálne zápasy v backstage, typické silácke komentáre v TV show a aj vtipné vsuvky, ktoré oživia váš postup v kariére. Okrem toho si viete svoju postavu nastaviť podľa vlastného gusta, jej chvaty a kombá, finiše a pózy a veľa iného obsahu prístupného už od začiatku. Obťažnosť v MyRISE je vzostupná, ale nebude natoľko náročná, aby hráča frustrovala.

Universe Mode sa zdedilo po minulom ročníku a ponúka hráčom väčšiu kontrolu nad eventmi wrestlingu, PPV zápasy, ako aj rivalitu a tag team. Režim Universe zahŕňa klasický režim, ale aj prehľadnejší režim Superstar. V režime Superstar si hráč zabojuje buď za svojho vytvoreného zápasníka, alebo skutočného v ringu. Každý týždeň sa vám ponúkne určitý event, ako Smackdown, NXT a Raw, kde si zahráte vlastnú show alebo si ju necháte nasimulovať. Postupne v menu začnete rivalitu so zápasníkmi podľa vášho výberu, založíte alebo rozpustíte tag team, vytvoríte vlastný zápas alebo šampionát o titul. Okrem toho si viete vybrať, ktorý manažér vás bude sprevádzať zápasmi alebo aké transparenty budú držať diváci a ako na vás budú pokrikovať. Avšak aj v tejto sekcií sa to nezaobišlo bez grafických chýb a glitchov. V jednom rival zápase mi protivník zmizol a tým pádom som nemal s kým zápasiť. Chyba nezmizla ani potom, keď som reštartoval zápas. Snáď sa to opraví neskoršou aktualizáciou.

WWE 2K22
WWE 2K22 S tvorbou zapasníka sa môžete pekne vyhrať.
S tvorbou zapasníka sa môžete pekne vyhrať.

WWE 2K22 V zápasoch si to môžete rozdať aj s desiatkami zápasníkov. Prirodzene, keď sa dobre zorientujete.
V zápasoch si to môžete rozdať aj s desiatkami zápasníkov. Prirodzene, keď sa dobre zorientujete.

WWE 2K22 V MyGM sa stanete veľkým šéfom wrestlingového showbiznisu.
V MyGM sa stanete veľkým šéfom wrestlingového showbiznisu.

Novinkou WWE 2K22 je MyGM, ktorá umožňuje hráčom vžiť do úlohy generálneho manažéra WWE. Vďaka eventom Raw, Smackdown, NXT alebo NXT UK prevezmete ťarchu manažérskej pozície a súťažíte tak s konkurenciou AI alebo proti reálnym hráčom. Krok po kroku vytvoríte veľkolepú show nastavením intenzívnej rivality, nadštandardných typov zápasov, majstrovských zúčtovaní, podujatí PPV počas neustále eskalujúcej konkurencie nielen v arénach, ale aj v publiku. Keď si vytvoríte biznis a najmete zápasníkov, budete môcť hrať ako váš wrestler alebo len sledovať zápas obďaleč a pripravovať tak scénu zo zákulisia. Vybrať si budete môcť zo známych manažérov, ako je rodina McMahonovcov, ale aj taký Triple H dostane svoje sólo. Následne si nastavíte, ako dlho chcete súťažiť a potom už len za limitovaný rozpočet najímate hráčov a hráte „šachové" partie so zúčastnenými. MyGM nie je veľmi prehľadný a aj keď zo začiatku dostanete detailné vysvetlivky, budete vám chvíľu trvať, kým sa zorientujete v možnostiach tejto sekcie.

Tvorcovia pripravili do tohto ročníka úplne novú zberateľskú kartovú hru, s ktorou si vybudujete legendárnu frakciu, s ktorou budete neskôr konkurovať ikonickému nWo. Hráči tak budú zbierať, spravovať a vylepšovať kartičky wrestlerov pomocou udalosti na týždennej báze a pravidelnej aktualizácie. MyFACTION obsahuje štyri rôzne typy virtuálnej meny, ktoré získate v rôznych eventoch a výzvach a za ktoré si môžete kúpiť vcelku slušný obsah. Avšak MyFaction pôsobí ako určitá forma mobilnej hry, ktorá nemusí sadnúť každému, hlavne keď je presýtená mikrotransakciami.

WWE 2K22 sa môže pochváliť vôbec najlepšou grafikou série WWE 2K. Modely a animácie postáv sú realizované pomocou rovnakého špičkového procesu ako séria NBA 2K, s prepracovanejším osvetlením a živosťou hry, vďaka čomu vyzerajú zápasníci realisticky hlavne na PS5 a PC. Každá postava a ringy sú detailne dizajnovo spracované so svojimi typickými špecifikami. Samotná prezentácia hry je spracovaná na jednotku, prehľadne so živou farebnou škálou. WWE 2k22 obsahuje nielen skvelý soundtrack, v ktorom nájdete známe skladby vstupov wrestlerov, ale aj moderné a klasické pesničky popredných interpretov ako MGK a Poppy, ale aj Motorhead. Zvuková stránka je kvalitne spracovaná, hlavne čo sa týka synchronizovaného komentovania zápasu a zvukov v aréne, ktoré vytvárajú silnú atmosféru pri hraní. Väčšinu wrestlerov nadabovali ich skutočné persony, aj keď sa tvorcovia s niektorými hlasmi mohli pohrať viac.

WWE 2K22
WWE 2K22 Veľký výber postáv nezabudol ani na legendy wrestlingu.
Veľký výber postáv nezabudol ani na legendy wrestlingu.

WWE 2K22 WWE 2K22 vám dá možnosť si natiahnuť vlastnú tvar pri tvorbe zápasníka.
WWE 2K22 vám dá možnosť si natiahnuť vlastnú tvar pri tvorbe zápasníka.

WWE 2K22 Kto je tu pán? Ja som tu pán!
Kto je tu pán? Ja som tu pán!

WWE 2K22 prekvapí svojou rýchlosťou, kvalitnou hrateľnosťou, silnou prezentáciou a arkádovejším hraním, ktoré si prepožičiava zo súčasných bojových hier. Občasné glitche a bugy môžu hráčov zamrzieť a nové sekcie ako MyGM a MyFaction nemusia sadnúť každému. Avšak samotná hrateľnosť určite poteší nováčikov wrestlingových hier, ako aj hardcore fanúšikov, ktorých sklamal minulý ročník tejto série. Hra ponúka veľa obsahu a veľa možnosti hrania, aj keď má k dokonalosti ešte ďaleko, dokáže pobaviť mnoho hodín.

napísal jinxed 25.3.2022
Páči sa mi! (+7)
8.5