MLB THE SHOW 22

MLB THE SHOW 22

8.0

Podarí sa sérii opäť homerun?

Recenzia na Xbox Series X|S verziu

Nedá sa povedať, že by som bol nejaký odborník na baseball, no vďaka filmom ako Prvá liga (celú sériu som mal veľmi rád, ale na jednotku sa chytá máloktorá športová komédia) a Bláznivá strela o ňom viem určite všetko potrebné. Okrem pálky, rukavice a loptičky tak k baseballu patrí aj pľutie tabaku a americkú hymnu spieva Enrico Pallazzo. Okrem toho ma ale baseballové hry z nejakého dôvodu bavia už odnepamäti. Dobre si pri nich oddýchnem, zabavím sa a keďže ich kamoši vedia hrať ešte horšie ako ja, tak ťažko hľadám premožiteľa. Od čias hry Baseball na NES až po nový MLB The Show 22. S novou časťou sa séria opäť rozrastá na ďalšie platformy a vyskúšať si ju môžete aj v Game Passe.

Sériu má v rukách stále Sony a v posledných rokoch sa vývojári museli snažiť. Začala totiž pribúdať arkádová a aj troch viac simulačná konkurencia, či už v podobe Super Mega Baseball, alebo v podobe návratu série RBI Baseball. Tento rok je však jedinou konkurenciou eBaseball Powerful Pro Baseball 2022 od Konami a aj to len v Japonsku, takže by sa mohlo zdať, že sa autori nemusia tak snažiť v oblasti inovácií. A ono to čiastočne aj vyzerá ako pravda, ale to už trochu predbieham.

Baseball v našich končinách nie je práve tradičným športom a aj na Sectore sa mu venujeme len okrajovo, takže trochu k nemu. Nebudem sa tu rozpisovať o tom, sa tímy striedajú v útočnej a obrannej fáze a podobne, ale skôr o sérii pre tých, ktorí ju nehrajú. MLB vychádza z licencie najvyššej severoamerickej ligy, no obsahuje aj nižšie ligy. Oproti takému Super Mega Baseball si zakladá skôr na realistickom spracovaní a to vo všetkých ohľadoch – grafika, animácie, licencie, hra ako taká.

MLB The Show 22
MLB The Show 22 Audiovizuálne je to paráda
Audiovizuálne je to paráda

MLB The Show 22 Hra vie byť prístupná aj nováčikom
Hra vie byť prístupná aj nováčikom

MLB The Show 22 Zahrať si môžete na všetkých pozíciách
Zahrať si môžete na všetkých pozíciách

Nemusíte sa však báť, že by to bola nejaká prehnaná simulácia, ktorá vás zavalí štatistikami ako z Moneyball a budete sa ju učiť ovládať tri ročníky. Aj nová hra prichádza s rozsiahlymi možnosťami nastavenia, aby sa do nej okrem skúsených hráčov mohli pustiť aj nováčikovia a to pokojne aj takí, ktorí o športe nič nevedia. Môžete si tak vybrať príležitostné hranie, simuláciu alebo aj kompetitívne hranie. Obťažnosť si môžete nastaviť tiež sami, alebo to necháte na hru a tá ju bude postupne dynamicky meniť podľa toho, ako sa zlepšujete v hraní.

Rovnako si viete vybrať aj z niekoľkých rôznych spôsobov hrania a to v každej oblasti. Vyberiete si tak štýl nadhadzovania, ktorý vám najviac sedí. Rovnako to platí aj pre odpaly a hru v poli. Prípadne si môžete nechať len nadhadzovanie a odpaly vo svojej kompetencii a hru v poli nechať na umelú inteligenciu. Rovnako jej môžete prenechať aj bežcov na métach. Ak vás to omrzí, môžete to kedykoľvek zmeniť a prebrať ďalšie časti hry. Celú hru tak prispôsobíte sebe a svojmu hernému štýlu. Arkádu na úrovni Super Mega Baseball z nej nikdy nespravíte, no nemusíte sa báť, že by ste ju nezvládli. Navyše tu nechýbajú ani režimy, ktoré vás zoznámia s obsahom a naučia vás baseball hrať lepšie.

Okrem toho tu nájdete slušnú kopu režimov pre online aj offline hranie a s rôznou hĺbkou podľa toho, či máte chuť na celé zápasy, celé sezóny alebo len krátke zápasy, dokonca len ich časti. Máte na hranie chvíľku večer? Zahrajte si ikonické momenty a snažte sa ich napodobniť v hre. Chcete si to celé zjednodušiť? Je tu retro režim, ktorý celé hranie dosť oreže. Skutočný retro zážitok ale z toho nedostanete. Zaujímavé sú aj pravidelne updatované výzvy. Podobných kratších režimov je tu niekoľko, takže si aj v rámci týchto kratších zážitkov máte z čoho vyberať.

Nechýbajú, samozrejme, ani online režimy. Môžete si tu zahrať v online kooperácii aj s dvomi ďalšími hráčmi vo vašom tíme v 3v3 zápasoch, no sú tu aj 2v2 zápasy. Taktiež sa do online zápasov môžete pustiť sami v rýchlych alebo a rebríčkových zápasoch. Skvelou správou je podpora crossplatform hrania v rámci multiplayeru, takže je hráčov dosť a na žiadne platforme by ste nemali mať problém nájsť ako spoluhráčov, tak aj protihráčov. Nová online kooperácia poteší aj zabaví, no zároveň je pravda, že tomuto režimu chýba väčšia hĺbka. Okrem toho sú v online režimoch veci po starom a trochu to stagnuje. Navyše online hranie stále tu a tam nebeží ideálne, takže by to chcelo aj nejaké technické vylepšenia.

Potom sú tu ešte hlbšie a bohatšie herné režimy, s ktorými dokážete stráviť pekných pár hodín a je len na vás, do ktorého z nich sa vrhnete. Môžete sa stať hráčom, určíte si svoju pozíciu a prejdete od draftu až po vrchol sezóny (ak sa tam, samozrejme, dostanete). Hra tu za vás veľa simuluje, ale naozaj je to o rozvoji vášho hráča, ktorému budete postupne zlepšovať schopnosti nielen tradičným levelovaním, ale aj získavaním perkov, ktoré si musíte vyberať podľa toho, kde vlastne hráte. Do vylepšovania vlastností vstupujete aj aktívne, kedy si vyberáte z tréningov a cvikov na zlepšenie konkrétnych parametrov. Sú to vlastne akési QTE minihry.

V tomto Road to the Show režime vás sprevádzajú aj komentátori, ktorí sa vyjadrujú k vášmu výberu, progresu a podobne a nie vždy to bude pekné, no dodáva to vašej kariére na realizme. Taktiež aj to, že nedokážete mnoho vecí ovplyvňovať. Občas naskočíte do zápasu v dosť nepriaznivom stave a máte za úlohu ho zvrátiť, no nie je to veľmi možné, takže sa nedá neustále vyhrávať. Nedostatkom režimu je to, že sa vlastne od predchádzajúceho ročníka až tak nezmenil a nepriniesol nejaké oživenia či inovácie.

MLB The Show 22
MLB The Show 22 Retro režim by mohol byť aj viac retro
Retro režim by mohol byť aj viac retro

MLB The Show 22 V kariére vás čakajú rôzne rozhodnutia
V kariére vás čakajú rôzne rozhodnutia

MLB The Show 22 Niekedy sa vaše výkony nemusia verejnosti páčiť
Niekedy sa vaše výkony nemusia verejnosti páčiť

Nechýba tu Franchise režim, kde so svojím tímom prechádzate sezónu za sezónou, snažíte sa dostať čo najvyššie a vyhrať Svetovú sériu. Je to asi najrozsiahlejší režim, ale osobne som oproti nemu preferoval veľmi dobre navrhnutý March to October režim, ktorý je vlastne to isté, ale skondenzované do vybraných zápasov, ktorých sa aktívne zúčastňujete a aj to nie celých. Niekedy hráte od začiatku zápasu, inokedy naskočíte len na posledný inning, máte v tíme vyoutovaných dvoch pálkarov a ste poslednou šancou, ako zápas zachrániť. Výhry vám získavajú momentum a to hra využíva v simulovaných zápasoch. Prehry zase tím vyvedú z hry a rovnako to hra využije pri simulácii.

Súčasťou sú aj výmeny hráčov, ktorým sa taktiež musíte venovať, aby ste svoj tím čo najviac posilnili. Ak nejaké hráča získate, môže vás hra postaviť do jeho kože v nasledujúcom zápase, pričom od vás čakáva, že podáte čo najlepší výkon. Ak splníte zadanú výzvu, hráč dostane permanentný boost do konca sezóny. Ak nie, máte smolu. Takto hra pres vás dáva nové výzvy, stále vás drží a dávkuje vám obsah, ktorý niečím ozvláštňuje. Nemusí to byť len trejdoch, ale napríklad aj o prekvapivom povolaní hráči z nižšej súťaže.

Ak v premium hrách radi utrácate ďalšie peniaze na mikrotransakcie, takýto režim nechýba ani tu v podobe Diamond Dynasty. Skladáte si tak svoj tím snov a hra vás tlačí do toho, aby ste nielen grindovali, ale aj vytiahli kreditku a kupovali si hráčov a balíčky za reálne peniaze. Do bohatého mixu hráčov teraz autori pridali Hall of Fame hráčov. Zo získaných hráčov si viete sami manažovať tím, prípadne to necháte na umelú inteligenciu a necháte si vygenerovať najlepšiu možnú zostavu. K dispozícii tu máte viacero herných režimov vrátane nových mini sezón, ale sú tu aj online súboje, kooperácia či Battle royale. Ale taktiež tu nie je toľko nového, koľko by pravidelní hráči chceli.

MLB The Show 22
MLB The Show 22 Editor štadiónov je rozšírený, ale mohol by byť spracovaný aj lepšie
Editor štadiónov je rozšírený, ale mohol by byť spracovaný aj lepšie

MLB The Show 22 Hra ponúka aj dynamický systém obťažnosti na každej pozícii
Hra ponúka aj dynamický systém obťažnosti na každej pozícii

MLB The Show 22 Z odpálenia homerunu budete mať parádny dojem
Z odpálenia homerunu budete mať parádny dojem

Kvalita simulácie je tu každý rok veľmi vysoko a aj tento rok sa posunula o krôčik ďalej. Nie je to veľký skok, ale stály progres badať. Oceníte to tiež pri špičkových animáciách a variabilite herných situácií. Rovnako aj prezentácia sa trochu posunula. Vizuálne je špičková a jej audio stránku v novom ročníku obohatili dvaja noví komentári Jon "Boog" Sciambi a Chris Singleton, ktorí pôsobia skvele a dopĺňa ich už známy Alex Miniak ako hlas na štadiónoch. Treba však dodať, že aj keď noví komentátori podali kvalitný výkon, komentár sa skoro začne opakovať a tak veľa toho asi nenahrali pre herné audio.

Kvalitný audio mix dopĺňajú skvelé efekty zo štadiónov a hlavne hudba. Tej tu nie je veľa, ale nájdete tu mená ako Eddie Vedder, Tom Morello, Kavinski a kopu ďalších, takže sa to pri hraní počúva skvele. Vizuálne je to tiež paráda, postavy sú detailné, štadióny spracované verne a zvlášť pri opakovaných záberoch oceníte grafickú vernosť. Tváre hráčov sú jednoducho vynikajúce. Na tribúnach je to už o niečo slabšie a práve tam neraz narazíte aj na rôzne menšie glitche, ktoré síce zážitok z hry nijak zvlášť nekazia, ale rozhodne na dojme nepridávajú. Píšem ale samozrejme o nextgten verzii, ktorú sme mali k dispozícii.

MLB The Show 22 je audiovizuálne parádne spracovaná športová hra, ktorá sa v tejto oblastí radí medzi tie najlepšie. Ponúka kopu obsahu, dostatočnú hĺbku a široké možností nastavení na to, aby si ju mohli užiť hráči s rôznou úrovňou schopností. Dokážete pri nej na pár chvíľ dobre zrelaxovať, ale tiež sa ponoriť do dlhých zápasov, kde závisí na šikovnosti aj taktike. Akurát tu tých skutočných noviniek mohlo byť aj viac. Možno na hre badať práve to, že tento rok nemá konkurenciu, a tak autori síce trochu prekonali vlastnú latku, ale je to asi len o vlas a niektoré súčasti herného obsahu už vyslovene stagnujú.

napísal matus_ace 13.4.2022
8.0
7.9