POWERWASH SIMULATOR

POWERWASH SIMULATOR

8.0

Hor sa do umývania!

Ak si chcete zahrať niečo bez strieľania alebo rozmýšľania, je tu pre vás Powerwash Simulator. Je to síce len ďalší zo simulátorov všetkého možného, ale napriek tomu tematicky zaujímavý. K tomu tentoraz nie je z Poľska, ale od anglických vývojárov z FuturLab a ich hru zobralo pod seba Square. Autori napríklad nedávno spravili taktickú Peaky Blinkers hru, ale tu skúsili niečo iné a nenásilné. Teda ak si nemyslíte, že by špina mala mať svoje právo na existenciu.

Nakoniec ako už názov sám hovorí, zoberiete do rúk tlakový čistič a idete čistiť veci od špiny. Máte na to aj svoju firmu, ktorú práve rozbiehate a bude na vás, ako to rozbehnete a či vás to bude baviť. Totiž ako zistíte, umývanie vecí wapkou nie je nič jednoduché ani rýchle a to ani v hernom prevedení. Jediná výhoda je, že nemusíte platiť za vodu a ani drahé zariadenie reálnymi peniazmi. Je to veľmi dobrý nápad a pritom úplne jednoduchý, ktorý dokáže zabaviť a ponúknuť príjemný pocit z čistenia vecí a môžete hrať ako sólo, tak aj kooperačne s priateľmi.

Powerwash Simulator
Powerwash Simulator Ako si rozbehnúť umývaciu firmu? Hlavne si najskôr umyte vlastné auto!
Ako si rozbehnúť umývaciu firmu? Hlavne si najskôr umyte vlastné auto!

Powerwash Simulator Špinavá záhrada, toto bude aspoň na hodinu práce.
Špinavá záhrada, toto bude aspoň na hodinu práce.

Powerwash Simulator Hra ponúkne 40 scenérií, jednou z nich bude aj čistenie starej lokomotívy.
Hra ponúkne 40 scenérií, jednou z nich bude aj čistenie starej lokomotívy.

Samotná hra ponúkne základný režim kariéry, kde budete prevádzkovať svoju firmu, ktorá je v meste, vedľa ktorého je aktívna sopka, veľmi potrebná. Pridáva sa challenge režim na čas, ale aj špeciálne úlohy, ktoré sú pridané ako bonus mimo kampane. Nakoniec je tu free play režim, v ktorom môžete voľne umývať už v kampani umyté veci.

Spolu čakajte okolo 40 rôznych scenérií, kde budú rôzne domy, ihriská, skatepark, kolotoče, ale aj stará socha alebo fontána. Dopĺňajú to vozidlá, od auta, cez motorky, bicykel, golfový vozík, hasičské auto alebo monster truck. Pridá sa aj stará loď alebo lietajúce objekty, ako helikoptéra a lietadlá. Špeciálne levely ponúknu možnosť čistenia rovera na Marse, parnú lokomotíva alebo minigolfové ihrisko.

Bude toho množstvo, aj keď vždy bude základom hrať kariéru ako prvú, keďže práve tá je príbehová a odomkýna vám ďalšie scenérie. Máte v nej totiž vlastnú firmu, ktorú rozbiehate a postupne dostávate zákazky. Nevyhnutne nie za sebou, keďže často vám počas práce niekto napíše na mobil, že by potreboval niečo umyť a ponúka sa pridá medzi nové lokality. Medzi jednotlivými prácami sa môžete voľne prepínať a napríklad sa od dlhotrvajúceho umývania domu presunúť na motorku, aby ste sa odreagovali.

Zároveň za všetko zarábate, čo je dôležitý prvok hlavne pre upgrade vášho naradia. Začínate len so základnou wapkou, ale upgradovať sa bude dať každá jej časť, kde si kúpite výkonnejšiu, nové trysky, šampónové násady a aj samotné šampóny, ktoré efektívnejšie umyjú rôzne typy materiálov. Toto bude dôležité hlavne pre Challenge režim hry, kde môžete veci z kampane umývať ako na čas, tak na spotrebovanú vodu a vytvárať si rekordy.  Plus keďže hra má aj kooperáciu, môžete si nakupovať aj rôzne obleky a úpravy, aby ste sa odlíšili od kolegov.  Samotná kooperácia vám umožní umyť veci spolu a rýchlejšie, funguje totiž až pre šesť hráčov.

Čo sa týka priamo umývania, nebude to jednoduché a ani rýchle. Väčšinou je v hre všetko zašpinené a umytie veľkého domu zaberie aj hodinu alebo viac hodín. Oproti tomu autá máte aj za pár minút. Dôležité je však povenovať sa každej časti každého objektu. Totiž samotná hra vám rovno ponúkne zoznam veci, ktoré musíte umyť, pri každej vidíte, na koľko percent je umytá a často si to viete aj vizuálne skontrolovať kliknutím na Tab. To vám zvýrazní ešte neumyté časti objektu.

Treba vždy sledovať úplne všetko, a teda objekty zospodu, z každej strany a hľadať aj malé špinky. Musíte otáčať smer striekania, prikrčiť sa alebo doslova plaziť. Niekedy sa 1% neumytého objektu ťažko hľadá hlavne pri malých veciach alebo schodíkoch, ktoré majú prevísajúcu hranu. Oproti tomu na veľkých objektoch sa vám po dosiahnutí 99% umytia zvyšok vyčistí sám. Často sa ťažko hľadajú aj posledné neumyté časti celého objektu, keďže ich vyznačovanie, nie je práve ideálne.

Powerwash Simulator
Powerwash Simulator NASA potrebuje umyť rover, šup na Mars!
NASA potrebuje umyť rover, šup na Mars!

Powerwash Simulator Wapka, vaše základné náradie, ktoré si postupne budete upgradovať a rozširovať.
Wapka, vaše základné náradie, ktoré si postupne budete upgradovať a rozširovať.

Powerwash Simulator Môžete meniť rôzne trysky, treba však rátať s tým, že čím väčší uhol umývania, tým nižší tlak.
Môžete meniť rôzne trysky, treba však rátať s tým, že čím väčší uhol umývania, tým nižší tlak.

Niekedy sú objekty vysoké a hra na to ponúkne ako rôzne malé podstavce, tak môžete aj skákať alebo rebríky, ktoré môžete uložiť na niektoré miesta. Špeciálne pri domoch je to potrebné. Strechy a komíny sa musia tiež poumývať. Zároveň čakajte, že nie všetko sa vám umyje po prvom prejdení wapkou. Záleží od vrstvy špiny, materiálu a aj tlaku wapky. Napríklad môžete mať silný ale úzky prúd, môžete si ho rozširovať na väčší uhol, ale vždy s tým stratí tlak a teda treba ísť bližšie, alebo umývať pomaly, prípadne na viackrát.  Na rýchlejšie umývanie sú potom vhodné šampóny, aj keď idú do peňazí a nie vždy stoja za to. Bude na vás, akú taktiku zvolíte.

Ovládanie je však dobre zapracované, nakoniec máločo sa dá pri pohľade prvej osoby pokaziť, ale sú tu rovno dva typy ovládania, a to štandardné first person s wapkou namierenou do stredu a rozšírené, kde primárne ovládate wapku a pohľad sa následne dorovnáva, len ak s ňou vyjdete mimo zorného uhla.  Každý má svoje výhody, ale určite ak budete umývať napríklad stenu zhora dole, oplatí sa zapnúť druhý pohľad, keďže inak vám bude kamera stále behať a nie je to príjemné.

V každom prípade, je to hlboké a veľmi dobre spracované ako celok. Má to dostatok obsahu a kooperácia pomáha. Možno by nebol zlý napríklad easy režim pre tých, ktorí nemajú tri hodiny čas na umytie veľkého domu a chcú si len užiť pocit z toho, že to celé vyčistia. Alebo aj náročnejší režim pre profesionálov, bez pomôcok.

Vizuálne hra nie je zlá, je skôr robená na štýl, ako na detaily. Napriek tomu sú detaily dostatočné a simulácia vrstiev špiny veľmi dobre zapracovaná a celé to pôsobí príjemne. Nechýba ani fyzika prúdu vody, ktorý prechádza cez prekážky a strieka aj cez diery, alebo dokonca schne v niekoľkých úrovniach. Rovnako má svoj tlak, ktorý má následne dopad na čistotu. Jediné čo nevidieť je to, kam sa všetka tá voda podeje. Teda nerobia sa kaluže a ani sa voda nikde nezbiera. Bolo by to síce už mimo samotného základu hrateľnosti, ale možno pekný doplnok.

Zároveň na PC mohli ešte zvýšiť nastavenia, či už detailov stierania špiny, ktoré má svoje určité rozlíšenie. Ale mohli toho zapracovať oveľa viac. Keďže koncept je taký jednoduchý, vizuál mohol mať vyššie textúry, mohli pridať Ray-tracing, hlbšiu fyziku. Napríklad na tlak vody reagujú a posúvajú sa len na niektoré predmety, mohli by reagovať všetky. Je to nevyužitá príležitosť, ale možno v prípadnom pokračovaní uvidíme hlbšiu aplikáciu.

Rovnako zvuková stránka sa dala dotiahnuť, prakticky v hre počujete len syčanie vody a niekoľko zvukov podľa dopadov vody na rôzne typy materiálov. Mohli dať rovno svoj vlastný soundtrack na odreagovanie. Nakoniec, keď hodiny poskakujete v obleku, niečo také by sa tam hodilo. Môžete si, samozrejme, zapnúť vlastnú hudbu.

Powerwash Simulator
Powerwash Simulator Keďže máte firmu, musíte si na jednotlivé doplnky najskôr zarobiť.
Keďže máte firmu, musíte si na jednotlivé doplnky najskôr zarobiť.

Powerwash Simulator Autori zapracovali aj postupné vyschýnanie vody, aj keď zabudli na postupné zbieranie sa vody na zemi a kaluže.
Autori zapracovali aj postupné vyschýnanie vody, aj keď zabudli na postupné zbieranie sa vody na zemi a kaluže.

Powerwash Simulator Je potrebné pamätať na to, že musíte vyčistiť každý roh, aj skrytý.
Je potrebné pamätať na to, že musíte vyčistiť každý roh, aj skrytý.

Celkovo je Powerwash simulátor veľmi príjemná hra na odreagovanie. Ponúkne množstvo scenárov, kde sa dostatočne vyhráte. Pekným doplnkom je aj kooperácia. Treba však rátať s tým, že je to veľmi veľký zabijak času. Síce môžete postupne upgradovať svoje náradie, no stále to čas výrazne neskráti. Na druhej strane, ak vás bude baviť relaxovať pri takomto umývaní, čím dlhšie, tým lepšie.

napísal saver 20.7.2022
Páči sa mi! (+2)
8.0