KIRBY'S RETURN TO DREAM LAND DELUXE

KIRBY'S RETURN TO DREAM LAND DELUXE

8.0

Staronový Kirby s kopou noviniek

Recenzia na Switch verziu

Kirby minulý rok oslávil 30 rokov od vydania svojej prvej hry. Nintendo pri tejto príležitosti prinieslo hneď niekoľko projektov a tým najväčším z nich bola hra Kirby and the Forgotten Land. Tá sériu zmenila podobne ako napríklad Breath of The Wild zmenila Zeldu. Bola to 3D skákačka v rozsiahlych otvorených prostrediach s obrovskou kopou nových možností. Nintendo s hrou poriadne dvihlo latku v rámci série, ale teraz ju chce podliezť. Už sa zdalo, že sa nevrátime späť ku konceptu starších Kirby hier, ale jedna taká teraz prichádza. No nie je to tak úplne novinka.

Kirby's Return to Dream Land Deluxe je remake 2.5D skákačky ešte z éry Wii. Hra vyšla ešte v roku 2011 a je tak možné, že ju mnohí z vás nehrali, takže tento poctivý remake môže byť vhodnou príležitosťou sa s hrou zoznámiť. Poctivý v tom zmysle, že naozaj prekopal veľa vecí z originálu, ale zároveň zachoval zábavnú hrateľnosť, ktorá fungovala už pred rokmi. K tomu navyše teraz autori z HAL Laboratory pridali aj peknú nádielku nového obsahu, aby s hrou skúsili osloviť aj hráčov, ktorí ju pred rokmi hrali na Wii. Výsledok rozhodne nie je zlý, ale na druhú stranu nám Forgotten Land predviedol, že sa to dá robiť ešte lepšie.

Takéto hry nikdy nie sú o príbehu, ale teda aspoň v rýchlosti. Pekné, akoby omaľovánkové animácie vám rozpovedia príbeh o tom, ako si Kirby užíval idylický deň na planéte Popstar, keď sa tam vo svojej vesmírnej lodi zrazu zrútil interdimenzionálny cestovateľ Magolor. Jeho loď sa pri dopade rozbila, no Kirby ponúkne pomocnú ruku. Vašou úlohou tak bude prechádzať levely, bojovať proti nepriateľom a na konci každého sveta aj pozbierať nejakú časť lode od finálneho bossa. To všetko je doplnené nejakým tým zvratom, ale stále je to primárne rodinná hra, takže naozaj nečakajte materiál hodný Pulitzera.

Kirby's Return to Dream Land Deluxe
Kirby's Return to Dream Land Deluxe Cutscény sú ako z detskej knihy
Cutscény sú ako z detskej knihy

Kirby's Return to Dream Land Deluxe Hra je plná rôznych skrytých miestností
Hra je plná rôznych skrytých miestností

Kirby's Return to Dream Land Deluxe Kirby sa s nepriateľmi nemazná a na to mu slúži kopa rôznych schopností
Kirby sa s nepriateľmi nemazná a na to mu slúži kopa rôznych schopností

To je príbeh hlavnej kampane, respektíve hlavného režimu. Hra ale ponúka aj pekný bonusový obsah v rámci niekoľkých iných režimov a svoj vlastný príbeh prináša aj úplne nový epilóg. Ten sa volá Magolor Epilogue: The Interdimensional Traveler a ako asi tušíte z jeho názvu, bude to príbeh postavy Magolora. Odohráva sa po základnom príbehu a v tomto novom režime sa zhostíte priamo postavy Magolora. To so sebou prináša aj dosť inú hrateľnosť v porovnaní s Kirbym, ale navyše aj akoby taký ľahký RPG systém. Postupne Magolor dostáva nové schopnosti, vy ich vylepšujete a využívate aj na plnenie špeciálnych výziev, ktoré sú medzi štandardnými levelmi. Má aj vlastných bossov a podobne. Pekne to rozširuje hru a to nielen z pohľadu variability hrateľnosti, ale aj o viac ako 2 hodiny hrania.

Ak podobné hry hrávate, dobre to poznáte. Z vraku lode vyrážate na mapu a po nej putujete medzi jednotlivými svetmi. Každý svet obsahuje zbierku levelov a aby ste sa dostali ďalej, musíte prejsť tie predchádzajúce. Každý svet je pritom iný, ponúkne nové prostredie, vizuálne spracovanie a aj nové výzvy, ktorým musíte čeliť. Variabilita je naozaj pekná a ako vždy, aj teraz je to silná stránka hry. Zbierka levelov je pomerne rozsiahla a takých 8-10 hodín vám môže zabrať, kým ich prejdete. Pritom stále nebudete mať všetko splnené na 100%. Celková herná doba tak vôbec nie je zlá a hra vám môže zabrať aj 15 hodín.

Hrateľnosť je tu naozaj klasická a nijako nevybočuje z koľají Kirby série, aj keď je pravda, že remake pridáva nové možnosti. Kirby sa pohybuje v dvojrozmerných leveloch, skáče, plachtí vzduchom a hltá nepriateľov. Niektorých len tak vypľuje ako projektil, ale ak zhltne nejakých vyzbrojených, tak získa ich schopnosti. Takto dokáže chrliť oheň, ľad, piesok, zmeniť sa na mecha a podobne. Boje sú tak variabilné vďaka tomu, že hra obsahuje celkovo až 26 schopností, z toho dve sú úplne nové.

Schopnosti slúžia nielen na boj, ale aj na to, aby ste sa dostali na niektoré nedostupné miesta. Pritom potrebujete špecifickú schopnosť. Napríklad sa môžete vystreliť z dela, ale na to potrebujete ohnivé schopnosti. Niektoré levely tak budete opakovať, aby ste v nich objavili každý skrytú kút a všetko vyzbierali. Okrem 26 základných schopností je v hre aj 5 superschopností, ktoré získate v určitých fázach levelov, aby ste prešli prekážky, cez ktoré vás bežné schopnosti neprenesú. Zaujímavosťou je, že autori prepracovali aj niektoré vracajúce sa schopnosti, ktoré dostali nové efekty či fungujú trochu inak. Napríklad ohnivá schopnosť vám umožní využiť Searing Burn a Fireball Jump, čo v pôvodnej re nebolo.

Celkovo hra ponúka viac ako 80 rôznych druhov nepriateľov, takže aj z tohto pohľadu je postarané o veľmi dobrú variabilitu. Niektorí vám dajú zabrať viac, iní menej, ale toto je hra, ktorú by ste nemali mať problém prejsť. K tomu si prirátajte aj nejakých 10 medzibossov a viac ako 12 bossov. Niektorí majú aj viac foriem, takže sa pripravte na dlhšie a viac taktické boje, ale opäť to nebude niečo, čo by vás malo nejako veľmi potrápiť.

Kirby's Return to Dream Land bola a je rodinná hra. Nie je to detská hra, aj keď je robená tak, aby ju zvládli aj deti. Ak si k nej sadnú dospelí hráči a budú chcieť získať všetko, dokáže potrápiť, ale nie ako napríklad Mario alebo Donkey Kong. Je vytvorená tak, aby ste si k nej sadli s polovičkou a deckami a spoločne si užili hodiny zábavy pre každého. Obsahuje kooperáciu až pre 4 hráčov naraz na jednej konzole, pričom stačí aj obyčajný Joy-Con. Rýchlo tak dokážete rozhádzať medzi hráčov a baviť sa. S drop-in/drop-out systémom sa kedykoľvek môže niekto pripojiť a odpojiť, takže je kooperácia zvládnutá naozaj pohodlne a okrem hlavnej kampane si v nej užijete aj epilóg.

Kirby's Return to Dream Land Deluxe
Kirby's Return to Dream Land Deluxe Nájdete tu aj hromadu minihier a výziev
Nájdete tu aj hromadu minihier a výziev

Kirby's Return to Dream Land Deluxe Hra poteší svojou variabilitou
Hra poteší svojou variabilitou

Kirby's Return to Dream Land Deluxe Remake pridáva aj úplne novú kampaň po konci tej základnej
Remake pridáva aj úplne novú kampaň po konci tej základnej

Hrateľnosť predlžuje aj obrovská kopa výziev a minihier rôzneho charakteru. Preveria váš postreh, rýchlosť, presnosť a podobne, pričom vás aj zabavia. Je ich tu naozaj obrovská kopa a sympatické je, že mnohé minihry využívajú pohybové ovládanie a napríklad vo westernovom štýle strieľate po obrázkoch zloduchov a podobne. Je to fajn rozšírenie hrateľnosti a dokonca by som si trúfol povedať, že na Switch existujú horšie kompilácie minihier ako sú tu, pričom tu je to len bonusový obsah.

Hra oproti originálu výrazne vylepšila grafiku, animácie, pridala rôzne nové prvky, upravila niektoré dizajny a podobne. Veľa vecí je tu nanovo spracovaných úplne od základu. To isté platí aj pre zvuk. Pribudli nové hlasy postavičiek (aj keď nehovoria), je tu nová hudba, staré skladby sú vylepšené, pribudli úplne nové zvukové efekty a podobne. Prekopané je aj ovládanie, ktoré je teraz lepšie a responzívnejšie. Prepracované je menu, niektoré režimy, vyladená je hrateľnosť a nájdete tu aj obrovskú hromadu úplne nových vecí, prvkov, súčastí. Prakticky v každej oblasti, od technického spracovania cez hrateľnosť až po obsah alebo aj rôzne drobnosti.

Takto sa majú robiť herné remaky. Autori zobrali chytľavý základ a výborne ho vylepšili. Navyše nielen to, ale aj poriadne rozšírili herný obsah a hrateľnosť. Nájdete tu kopu obsahu navyše, ktorý vás podrží na ďalšie hodiny a ak s hrou strávite 15 hodín, rozhodne to nebude málo. Je to zábava pre celú rodinu a známka by bola lepšia nebyť minuloročného Kirbyho. Ten je predsa len konceptom už niekde ďalej a aj keď som sa pri Return to Dream Land Deluxe bavil, je to trochu krok späť. Inými slovami: Stále to je kvalitná hra, ale už vieme, že to môže byť aj kvalitnejšie. A to by sme si asi dali radšej.

napísal matus_ace 22.2.2023
8.0
KIRBY'S RETURN TO DREAM LAND DELUXE