THE KINDEMAN REMEDY

THE KINDEMAN REMEDY

6.0

Lákavé a ľakavé experimenty šialeného doktora

Kúsok diabla je v každom z nás, aj keď ho väčšinou dokážeme potlačiť a mať pod kontrolou. Ale túžba vykonať niečo zlé a zvrátené neraz dobiedza. Teraz ju máte možnosť uvoľniť v hre The Kindeman Remedy a na niekoľko hodín sa stanete zvráteným doktorom, ktorý vykonáva drastické experimenty – podobne ako kedysi nacisti. Tu sa ešte hodí doplniť obligátnu výzvu – naživo to doma (alebo kdekoľvek inde) neskúšajte.

V hre teda budete ovládať doktora. Jeho meno je Kindeman a pracuje vo väzení, kde sa má starať o dobrý zdravotný stav odsúdených. Pre neho je to ale ideálny priestor na tajné pokusy – veď kto už by sa hlbšie zamýšľal nad úmrtnosťou kriminálnikov? Musí si však dávať pozor, aby to nepreháňal, inak vzbudí podozrenie a nedôveru. Tak či tak sú istí ľudia zvonku, ktorí ho už majú v hľadáčiku a len čakajú, kedy urobí chybu.

Okrem Kindemana budete ovládať ešte jednu osobu – rehoľnú sestru Annu. Vzhľadom na jej rúcho a vieru sa síce od nej očakáva skôr súcit a žiadne temné úmysly, ale ako sa už stáva, pod lampou býva najväčšia tma. Anna ale  nie je vyslovene zlá ani krvilačná. Verí však, že odsúdení väzni dokážu poslúžiť vede a dobrému zámeru doktora a je to obeta, ktorá eventuálne môže aj vykúpiť ich hriešne duše.

The Kindeman Remedy
The Kindeman Remedy Základ každodennej rutiny - doktor vyrába lieky a infúzie, sestra Anna ich podáva pacientom... a občas otrávi.
Základ každodennej rutiny - doktor vyrába lieky a infúzie, sestra Anna ich podáva pacientom... a občas otrávi.

The Kindeman Remedy Doktorov koktail z mŕtvol potrebujete na fingovanú smrť odsúdených pri poprave.
Doktorov koktail z mŕtvol potrebujete na fingovanú smrť odsúdených pri poprave.

The Kindeman Remedy Hádajte, čo sa ide diať...
Hádajte, čo sa ide diať...

V hre musíte koordinovať činnosti Kindemana a Anny tak, aby všetko klapalo. Navonok musí byť vo väznici poriadok, ale súčasne si treba nájsť aj čas a „pokusné králiky“ na experimenty. Každý z ústrednej dvojice má pritom prístup do iných priestorov väzenia a komunikácia je tak nepriama. Keď už sa osobne stretnú, je to v prestrihových scénach, ktoré sa priebežne objavujú ako súčasť príbehu a narušujú stereotyp, ktorý je v hre využitý ako základný princíp. Má tak byť zdôraznený väzenský režim a jeho rutina. To na jednej strane pasuje k zvolenej téme, no na druhej môže prispieť k tomu, že hra predčasne omrzí a možno ju ani nedokončíte. Finále pritom môže mať minimálne dva rôzne konce podľa toho, do akej miery budú úspešné experimenty a koľko údajov pritom zhromaždíte.

Doktorov deň vyzerá nasledovne. V laboratórnej miestnosti vyrába z dvoch, prípadne troch prísad tabletky a infúzne roztoky, ktoré potom vkladá do malého nákladného výťahu. Okrem toho niekedy privezú pacienta do operačnej sály, ktorého treba operovať a potom dezinfikovať nástroje. Príležitostne by mal Kindeman vykonať aj prehliadku zločincov, ktorí sú odsúdení na popravu a dať im povzbudzujúcu injekciu. A práve to je chvíľa, ktorú môže využiť na vpichnutie svojho špeciálneho roztoku. Namiesto výživy teda použije preparát, ktorý zabezpečí fingovanú smrť odsúdeného pri poprave. To znamená, že hoci by mal byť dotyčný usmrtený elektrickým prúdom, reálne upadne do stavu, kedy telo len vykazuje známky smrti, ale stále žije. A áno, budete aj svedkami popravy na elektrickom kresle, bez zakrytia detailov. Keď potom dozorca údajného nebožtíka hodí do márnice, doktor si ho môže neskôr vyzdvihnúť a použiť. To už ale spravidla nebýva vo dne.

Sestrin deň je tiež plný práce. Z výťahu vyberá tabletky a ukladá ich na výdajné miesta, kde si ich automaticky vyzdvihnú odsúdení. Anna ale môže niektoré medikamenty napustiť jedom. Takže sa stáva, že niektorí väzni „z ničoho nič“ skolabujú a umrú a putujú do márnice. Okrem toho musí sestra sledovať  prichádzajúcich v susednej miestnosti, kde skladuje a podáva im infúzie. No zatiaľ čo pri liekoch si vystačíte s jedným druhom,  infúzie musia zodpovedať diagnóze pacientov – teda musia mať správnu farbu. Ale inak aj tie vie Anna otráviť.

Počas dňa by doktor a sestra mali ošetriť a podať medikamenty podľa možnosti všetkým odsúdeným, ktorí prídu. To je ale náročnejšie, ako sa zdá. Každý trestanec, respektíve čakanie na nejaký úkon, má totiž limitovaný čas. Ak dovtedy nestihnete vydať liek, infúziu, injekciu, či operovať, považuje sa to za zlyhanie, ktoré sa započíta do vášho hodnotenia na konci dňa. Pomôže síce možnosť naplánovať každej postave dva- tri kroky dopredu, ale aj tak vám niečo ľahko unikne. Našťastie, nie je nutné podať bezchybné výkony, ale za nedostatky strácate body reputácie. Naopak, ak všetko klape, vaša reputácia stúpa. Ale nie je to len nejaký ukazovateľ vašej dôveryhodnosti. Za reputáciu si po pracovnej dobe môžete kupovať vylepšenia – viac lôžok, pracovných stolov, rýchlejší proces výroby liekov, novú prímes na infúzie a občas aj niečo výnimočné – napríklad asistenta.

Tým to ale pre vás ešte nekončí. Noc je čas na experimenty a činnosti, ktoré rozhodne nie sú počestné. Pre doktora to znamená, že v márnici uloží mŕtvoly na stoly a extrahuje z nich látky na preparát, ktorý môže v nasledujúcich dňoch podávať odsúdeným na popravu. Okrem toho môže aj vyrábať bežné lieky a infúzie tak, ako počas pracovnej doby, aby si ušetril čas. Ale hlavne konečne môže vykonávať pokusy na zdanlivo popravených osobách vo svojej tajnej miestnosti. Takýchto neborákov, ktorí už medzičasom precitli, uloží na stôl, pripúta v kresle alebo zavesí na stojan a... mučí.

V mučiarni vás čaká minihra, kde si najskôr vyberiete nástroj či pomôcku (kladivo, píla, chrobáky, kyselina...) a časť tela, na ktorý ho použijete (ruky, nohy, genitálie, oči...). Potom musíte správne stláčať tlačidlo na pohyblivej osi a trafiť biele úseky, čím zakrátko úspešne zavŕšite pokus. Obeť potom zhodíte z útesu do mora alebo roztopíte vo vani s kyselinou. Okrem toho je v tajnej miestnosti ešte jeden špecifický pokusný subjekt. V noci môžete spraviť, čo stihnete, alebo ak už nemáte veľmi čo, či chcete nechať doktora oddýchnuť, nočný režim skrátka ukončíte a začína ďalší deň s obvyklou rutinou.

The Kindeman Remedy
The Kindeman Remedy Mučenie - učenie. Ďalší z brutálnych nočných experimentov sa práve začína.
Mučenie - učenie. Ďalší z brutálnych nočných experimentov sa práve začína.

The Kindeman Remedy Vylepšenia získané za reputáciu pomôžu. Hoci je dizajn menu fádny.
Vylepšenia získané za reputáciu pomôžu. Hoci je dizajn menu fádny.

The Kindeman Remedy Doktorov denník obsahuje údaje o pokusoch, ako aj receptúry.
Doktorov denník obsahuje údaje o pokusoch, ako aj receptúry.

Vyššie uvedené činnosti s príležitostnými drobnými zmenami sa odohrávajú každý deň. A tých dní bude veľa, takže skutočne vás to môže časom prestať baviť. Ak nie, mali by ste sa snažiť o čo najviac zaznamenaných správ, ktoré sa týkajú hlavných a vedľajších výskumov a hlavne dosiahnuť percentuálne čo najvyššiu úroveň Kindeman Remedy, teda akejsi doktorovej dizertačnej práce. Pritom je v hre veľmi kladený dôraz na dodržiavanie hlavných krokov. Zlá konzistencia medikamentov sa len vyhodí do koša. Alebo aj prebytky, keďže postavy môžu mať u seba len pár predmetov a kým sa ich nezbavia, blokuje ich to pri iných aktivitách. No napríklad je veľmi dôležité po podaní preparátu odsúdenému na smrť ešte v noci zavolať kumpánovi. Inak sa pri poprave na druhý deň stane čosi desivé... A vy navyše prídete o pokusný subjekt.

Grafika je 2D, sledujete všetko pohľadom zboku, pričom nahliadate do jednotlivých miestností a na obrazovke ich uvidíte aj viacero naraz. Dá sa použiť zoom na priblíženie. Nejaké úchvatné pohľady nečakajte, skôr poburujúce, ale to už nie je kvôli samotnému vizuálu, ale obsahu. No miestnosti sú spracované celkom dobre a interiér väznice vyzerá uveriteľne. Ozvučenie je však vyslovene slabé. Dramatická hudba ako z detektívok je síce vhodná, efektné je napríklad púšťanie gramofónu pri mučení, ale inak len ojedinele počujete nejaké výkriky od bolesti a pár ďalších prejavov. Škoda, že aspoň vybrané dialógy v prestrihových scénach nemajú dabing.

The Kindeman Remedy je svojou témou pozoruhodná hra, ktorá vás na niekoľko hodín zmení na šialeného doktora a je doplnená dávkou násilia a morbídnosti. Nápad fajn, aj ten vzhľad je prijateľný, ale aktivít v hre je dosť málo a hlavne sa do úmoru opakujú. Chcelo by to viac rozvinúť náplň hry, pridať aj väčšie hrozby pre doktora, napríklad stráže, ktorým by sa bolo treba vyhnúť, aby ho nepristihli pri niečom nekalom. Tu ale maximálne tak niečo zbabrete, natiahne sa výskum a musíte sa viac snažiť počas ďalších monotónnych dní. Cenovka hry je však veľmi nízka a primeraná, navyše je na vyskúšanie aj demo. Takže ak chcete na chvíľu nahliadnuť do zvrátenej mysle a ponoriť sa do temnoty, toto je celkom zaujímavá voľba.

napísal uni 11.12.2023
6.0
n.u