KINGPIN: RELOADED

KINGPIN: RELOADED

2.0

Zhorknutá nostalgia, ktorá absolútne nezaberá

Už pri prvom pohľade mi moderné prepracovanie Kingpina nesedelo. Niektoré tituly by mali zostať ležať zapadnuté prachom, v minulosti a v blahej pamäti ako bolo kedysi všetko ružovejšie a krajšie. Lenže v tomto prípade sa stalo ešte čosi horšie. Na svetlo sveta sa dostal remake, ktorý je definitívne nepodarenejší ako jeho pôvodná verzia. Môže za to viacero vecí.

Kingpin je gangsterka ako zo starej školy, vznikla v dobe, kedy boli na výslní kadejakí americkí raperi, zapadá do toho spôsob oblečenia, hudba, drahé autá a celkovo štýl. Titul je zasadený do neo-noir atmosféry a miestami pripomína temnosť Maxa Paynea. Hráčovou úlohou v prvom rade je nestrieľať do všetkého živého, lebo nie každý chce konflikt. Ak však začnete, budete stredobodom guliek zo zbraní naopak vy.

Zistiť čo od vás hra chce v dnešnej dobe, kedy sme zvyknutí na hry, ktoré sú výrazne zlepšené v zadávaní úloh, bol pre mňa doslova boj. Úlohy sa dozvedáte z poznámok, ale sú trochu nejasné, v hre beháte hore-dole aj tam a späť a zišla by sa mapka, veď staručký Doom ju mal, to je taký problém ju zakomponovať sem? Samotná hra nie je dlhá, zaberie maximálne 5 hodín, ale vďaka blúdeniu a strácaniu sa zistíte, že pasáže hráte oveľa dlhšie.

Kingpin: Reloaded
Kingpin: Reloaded Inteligencia v plnej kráse.
Inteligencia v plnej kráse.

Kingpin: Reloaded Môžete aj kupovať predmety.
Môžete aj kupovať predmety.

Kingpin: Reloaded V animácií uvidíte hráča ísť na tejto motorke.
V animácií uvidíte hráča ísť na tejto motorke.

Riešenie situácií môže dopadnúť aj zle. Platí staré dobré pravidlo zo starších hier, že ukladať pomocou F5 nemusíte naozaj vždy, najmä keď máte pár bodíkov života. Vtedy je ľahšie začať level odznovu, ako sa trápiť a tu sa mi to stalo (opäť mojou chybou) viackrát. Ale aj spoliehanie sa na lekárničky nie je úplne kóšer, u obchodníka som nakúpil lekárničky a myslel som, že som v suchu, lenže inventár ich nepobral (tu to tak nefunguje), a tak som žiadne lekárničky, pochopiteľne, nemal. Ono zvyknúť si, že hra z iného tisícročia funguje inak, chce tréning. Potom to už ako tak išlo. Respektíve kým Reload verzia nehádzala pod nohy polená. Pochopiť, že motorka na to, aby fungovala, potrebuje baterku, chcelo tiež vysokú školu s tromi titulmi, ale aj nájsť ju. Dostať sa tam, kam potrebujete? Kam? Hráč nevie. Pokusmi omyl-omyl...aha! Tak tadeto, cez rozlámané schodisko...no fasa. Skrátka a dobre, kým po hernej stránke taký Half-life nezostarol a už v tej dobe bol nadčasový, tak toto je úplne iná záležitosť.

V prípade záujmu o porovnanie, stará grafika a nová sa dá ľahko prepínať. Osobne som, pochopiteľne, hral na tej novej, ale priepastný rozdiel to nie je, skôr je to taká terapia šokom, lebo HD verzia hranatého „hlavohruďa“ ma bude strašiť v snoch ešte dlhé roky. Niektoré detaily doplnené do minulosti jednoducho nesedia a nie všetko zachráni obyčajná textúra.

Súbojový systém stojí za starú bagandžu, je to maximálne nezáživné. Hry v tej dobe boli v žánri FPS na vrchole, ale toto tomu nezodpovedá. Vývojári sa chceli venovať zrejme všetkému a poriadne nezvládli ani jedno. Obete príliš nereagujú na zásah a neviete, kedy už padnú dole, alebo či vám budú zatápať. O umelej inteligencií nemôže byť reč a v čase, kedy nám bujnie umelá inteligencia ad absurdum, je to také priveľmi komické. Toto sa dalo spraviť bravúrne, keď už nič iné.

Zbraní máte toľko, koľko objavíte. K páčidlu som sa pre moju chybu už počas hry nedostal vôbec. Niektoré zbrane vypadávajú z času na čas z protivníkov a na začiatku obchodníci nemajú skoro nič, ale vzhľadom na váš obsah peňaženky to ani nevadí, len potom nerozumiem, prečo to majú v ponuke. Evidentne neskúsenosť. Tu sa zastavím - prečo autori spravili v podstate remaster a nie rovno remake? Prerábali celú hru od základu spolu s kódom a celkovo to sprevádzal náročný vývoj a dopadlo to zle.

Grafická štylizácia je už úplné dno, vychádza z čias, kedy 3D hry boli v plienkach, ale všetko muselo byť 3D – RTS, FPS a ďalšie žánre, ktorým to len uškodilo a neprešli testom času. To je aj prípad Kingpina. Úprimne by som bol zvedavý na remake, ktorý nie je 1 k 1 so všetkými chybami. Mohlo by to byť niečo výnimočné aj na dnešnú dobu. Ale nestalo sa tak, autori svedomito na čele s 3D Realms pochovali nádejnú značku, ktorá sa z toho tak skoro nespamätá.

Jediné čo ako tak obstálo v čase, je zvuk a hudba, teda to na čom to v čase vzniku aj stálo a bolo obľúbené a minimálne si pamätám, ako táto hra žila v debatách na základnej škole, kde spolužiaci o nej hovorili. Pôvodne to bola tzv. COOL hra, ktorá je niečo ako nenápadný predchodca GTA 3 a podobne. Aspoň z kontextu zasadenia príbehu.

Kingpin: Reloaded
Kingpin: Reloaded Dobre mu tak!
Dobre mu tak!

Kingpin: Reloaded Krásne auto, len čo je pravda.
Krásne auto, len čo je pravda.

Kingpin: Reloaded Zamerajte sa na stredného protivníka.
Zamerajte sa na stredného protivníka.

Takže prerobeného Kingpina nebrať ani v zľave. V závere roka, bohužiaľ, recenzujeme aj takýto nepodarok. To len preto, aby sme pripomenuli, že hoci vyšlo tento rok množstvo kvalitných titulov a úrody bolo dosť, tak vznikajú aj takéto paródie na hry, ktoré však pri kvalitnej robote mohli dopadnúť inak a boli by sme spokojní.

napísal Possol 21.12.2023
2.0
KINGPIN: RELOADED