SPECNAZ: PROJECT WOLF

SPECNAZ: PROJECT WOLF

Mali sme možnosť porozprávať sa s Martinom Equino-X Horňákom o pripravovanej taktickej FPS SPECNAZ.

Interview

Mohli by sme začať malým predstavením tímu Byte Software a samozrejme vašej osoby. Je Specnaz váš prvý projekt?

Moje meno je Martin Equino-X Horňák. Mám na starosti komplet celý vývoj projektu SPECNAZ. Náš team by som predstavil formou webu, čo bude asi najlepšie a to rovno v rubrike TEAM na www.byte.sk. Projekt SPECNAZ je prvým projektom teamu BYTE Software. Ja osobne mám už zopár projektov za sebou.

Medzi hernou komunitou boli veľmi populárne tituly s tematikou druhej svetovej vojny, ktoré veľmi rýchlo vystriedal trend stvárnenia bojov počas vietnamskej vojny. Prečo ste sa zamerali práve na obdobie studenej vojny? Čo vás na tomto období najviac fascinuje?

Popravde sa SPECNAZ odohráva po skončení studenej vojny. Obdobie som bližšie nechcel špecifikovať kôly variabilite. Ak sa vrátim k otázke čo nás na tomto období najviac fascinuje, bude to určite tajomno, napätie a propaganda, ktorá vládla celý ten čas.

Ako riešite chovanie zbraní? Pred časom sa objavila informácia, že nemáte k dispozícii reálne predlohy a pri vytváraní zbraní vychádzate výhradne z dostupných dokumentov. Je ťažké dostať sa k takýmto informáciám?

Ak mám byť úprimný, tak k nejakým reálnym zbraniam sme sa dostali, ale pre našu tvorbu boli dá sa povedať nepoužiteľné. Je velmi ťažké dostať sa k moderným zbraniam. Naša situácia bola taká, že som si sadol za internet a knihy, začal študovať a zbierať informácie, ktoré sa mi dostali pod ruku. Z tohto snaženia vznikla databáza, z ktorej sa už dali podnikať nejaké kroky a začať pracovať na samotných modeloch do projektu. Chcel by som sa týmto aj poďakovať ľudom, ktorí si našli čas a poslali nám informácie o zbraniach, ktoré oni sami vlastnili.

Specnaz: Project Wolf
Specnaz: Project Wolf
Specnaz: Project Wolf

Prvé video jasne poukazovalo na tímovú spoluprácu. Bude môcť hráč plniť misiu na vlastnú päsť alebo sa bude musieť spoliehať na tímovú spoluprácu? Ktorý štýl zohrá najväčšiu úlohu v hre, premyslená taktika alebo bezhlavá akcia?

Koncept je stavaný tak, aby si hráč vybral sám mód hry, ktorý jemu najlepšie vyhovuje. Ak bude chcieť hrať na vlastnú päsť, tak si vyberie mód GEROY a môže sa pustiť do boja ala Rambo. Pokiaľ chce hrať takticky, tak si vyberie mód KOMANDA a môže hrať takticky. Taktická stránka v SPECNAZ je možnosť a nie nutnosť. Nechceme hráča stavať do nekompromisnej pozície, aby to musel hrať tak, ako to diktuje hra. Sloboda v možnostiach plnení misie je na prvom mieste.

Aké úlohy bude hráč plniť v misiách? Objavia sa aj nepovinné úlohy? Môžete vysvetliť dvojnásobný počet misii v jednotlivých regiónoch?

Hráč by sa mal dostať prevažne ku záškodníckym aktivitám. O nepovinných úlohách počas misií som zatiaľ neuvažoval, ale ako myšlienka to nie je zlá. V podstate nepovinné úlohy bude ten spomínaný dvojnásobný počet misií. Ak počas misie stratí hráč niekoho zo svojho teamu počas boja, to ešte neznamená, že člen teamu je zaručene mŕtvy. Ak takáto situácia nastane, tak prostredie SPECNAZ si podľa svojich vnútorných pravidiel vyhodnotí, či tento člen komanda naozaj padol za vlasť alebo bol objavený a zajatý nepriateľom. V takomto prípade sa generuje misia na záchranu člena teamu a hráč má možnosť podstúpiť ďalšie kroky a vyslobodiť zo zajatia svojho druha. Je to samozrejme nepovinný faktor v hre, ktorý bude k dispozícií.

Nevídanou novinkou je určite jednotka vlk. Čo nám o tomto zvieracom spoločníkovi viete povedať bližšie?

Všetky dostupné informácie sú na webe www.specnaz.sk. Myslím, že túto tajomnú vojenskú jednotku necháme ešte spať :)

Koľko zásahových zón majú postavy? Ako sa prejavujú zásahy na jednotlivých častiach tela?

V SPECNAZ platí, čo guľka to smrť. Toto môže byť ovplyvnené prilbou alebo nepriestrelnou vestou. Prevažne to bude platné v prípade projektilu z pištole. Ostatné zbrane budú mať za následok smrť. Detekujeme 10 zón a tieto sa zlučujú do dvoch. Hlava a telo.

Specnaz: Project Wolf
Specnaz: Project Wolf
Specnaz: Project Wolf

Prostredia na uvoľnených obrázkoch majú veľkú rozlohu, aké veľké sú mapy? Bude ovplyvňovať počasie viditeľnosť?

Mapy máme neobmedzenej veľkosti. Samozrejme z technologického hľadiska. Čo sa týka misií, je nutné limitovať zóny pôsobnosti, už len kvôli hratelnosti a plánovaniu misií. Počasie bude ovplyvňovať viditeľnosť.

Používanie vozidiel sa začína udomácňovať prakticky v každej akčnej hre. Aké vozidlá sa objavia v Specnaz?

Od UAZu po HIND.

Čo nám viete povedať bližšie o nepriateľoch a AI? Budú sa koordinovať vysielačkami, taktizovať, skrývať sa?

Nepriatelia budú prevažne teroristické frakcie operujúce na blízkom východe. AI je spracovaná tak, aby bolo možné nasimulovať nespočetné množstvo situácií, ktoré môžu vzniknúť pri bojových podmienkach. Chceme zapracovať interaktívny systém komunikácie medzi AI a hráčom. Tento systém je stále vo vývoji.

Bude si môcť hráč pred samotnou misiou vyzbrojiť postavu sám alebo sa bude musieť uspokojiť s predpripravenou výzbrojou? Je možné prenášať zbrane a muníciu medzi jednotlivými misiami?

Pred vstupom do každej misie bude mať možnosť hráč vstúpiť do zbrojnice a nakonfigurovať si svoj arzenál. Zbrane medzi misiami sa prenášať nedajú.

Specnaz určite nebude obsahovať iba singleplayer kampaň. S akými modmi sa budeme môcť stretnúť v multiplayeri?

Na multiplayeri sa momentálne intenzívne pracuje. Informácie by mali byť dostupné za nejaký čas na stránkach projektu.

Specnaz: Project Wolf
Specnaz: Project Wolf
Specnaz: Project Wolf

Aký engine poháňa hru a čo je jeho najväčšou prednosťou? Aké budú hardvérové požiadavky na plynulé hranie?

Engine ma meno AMOEBA a čo je jeho najväčšou prednosťou naozaj netuším :) Pri tvorbe enginu bol kladený dôraz nato, aby sme dosiahli takého zobrazenia, aby bolo chápané ľuďmi ako reálny svet. Engine je momentálne v štádiu optimalizácií a špecifikovať hardware v tomto štádiu je priskoré.

V akej fáze sa momentálne nachádza Specnaz? Kedy sa Specnaz dostane na pulty obchodov? Plánuje sa aj lokalizovaná verzia?

SPECNAZ sa momentálne nachádza v štádiu Alfa verzie. Na pulty by sa mal dostať na jeseň tohto roku. Slovenská verzia určite bude a bude sa jednať o špeciálnu edíciu pre slovenských hráčov a slovenský trh.

Chcete odkázať niečo prostredníctvom tohto interview našim čitateľom?

Teším sa na ich reakcie, či už dobré alebo zlé. Robíme hry pre hráčov a bol by som rád ak by SPECNAZ bol práve pre tých našich skvelých slovenských.

Ďakujem za váš čas a odpovede.


napísal spacejunker 25.5.2004
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Specnaz
| SPECNAZ
[13.9.2006]
Specnaz
| SPECNAZ
[13.9.2006]
SPECNAZ: PROJECT WOLF


PC

Vývoj: GMX media / Byte software
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2006
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19990)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk