Advertisement

MAFIA II INTERVIEW

MAFIA II INTERVIEW

Na slovíčko s autormi Mafie.

Interview
PC
PS3
Xbox 360

Niekde medzi hraním Mafie II, prehliadkou štúdia 2K Czech a zoznámením sa s procesom vývoja najočakávanejšej hry v dejinách, sme si sadli s Martinom Zavřelom a takmer celú hodinu debatovali na tému hra, odklady, optimalizácia, fyzika, ale aj úskalia vývoja.

Kamarát, kolega, herný publicista, vývojár. Zavřel je developmnet manager, ktorý zabezpečuje komunikáciu medzi vývojármi, rieši problémy za behu, upravuje plány tak, aby vývoj napredoval a nie spomaľoval. Okrem iného sa stará aj o to, aby videoherná knižnica 2K Czech nikdy nezývala prázdnotou a boli v nej iba tie najnovšie kúsky hodné povšimnutia.

Rozhovor prebehol koncom mája priamo v štúdiách 2K Czech.

Aká je tvoja náplň práce, ako vyzerá tvoj obyčajný deň?

Moja pozícia je vývojový manažér. Deň začína tým, že prídem do práce, zapnem počítač a všetky programy, v ktorých ten manažment vykonávam. V prvom rade je to email, zistím, čo za informácie a problémy prišli zvnútra štúdia ako aj od vydavateľa a keďže sa starám aj o lokalizácie, tak aj od partnerov z iných európskych krajinách. V ďalšom programe sledujem bugy – chyby v hre a ďalší slúži na výrobu harmonogramu, kde musím sledovať stav jednotlivých úloh a či ľudia dokončili to, čo mali dokončiť predošlý deň, alebo či nepotrebuje niektorá z úloh dodatočnú pomoc alebo extra čas.

V priebehu dňa sa objavujú ďalšie problémy, ktoré nie sú riešiteľné v programoch alebo emailom, tak začínam obehávať štúdio, stretávam sa s ľuďmi, organizujem mítingy atď. Práca vývojového manažéra je niečo medzi administratívnou prácou pri počítači a náročnou komunikáciou.

V očiach netrpezlivých fanúšikov bola Mafia 2 odložená snáď miliónkrát. Naposledy to bolo kvôli Majstrovstvám sveta vo futbale.

To je len dohad, nikdy sme to nepovedali.

Nečaká Mafiu 2 nejaký ďalší odklad, napríklad kvôli najväčšej výstave na svete GamesCom?

Dátum vydania je 27. august. Na 100 % ďalší odklad nebude.

Komu fandíte na Majstrovstvám sveta vo futbale?

Ja šport až tak veľmi nesledujem. A ak sa už na niečo v televízii dívam, tak je to skôr mafiánsky film.

Čo je esenciou a ťažiskom Mafie, ktorá dokáže presiaknuť všetkými vrstvami od nehráčov, príležitostných okukávačov až po skutočných hard core hráčov, ktorí sledujú vývoj mimoriadne podrobne?

Mafia 2 je zážitok z príbehu. A to konkrétne z príbehu o kamarátstve. Ústrednou témou sú postavy Vito a Joe, ich vzťah a veci, ktoré spolu prežívajú. Joe je pre Vita niečo ako rodina, aj keď v skutočnosti nie sú bratia, ale kamaráti z detstva. Je to o to zaujímavejšie, keď vstúpia do mafie. Mafia, ako organizácia, je považovaná za rodinu a má svoje vlastné zákony a pravidlá. To je téma z hľadiska zážitku, príbehu.

Z hľadiska hry je ústredným prvkom akcia. Najväčší dôraz bol kladený na prestrelky a snažili sme sa ich odladiť tak, aby boli zábavné, nielen po stránke ovládania, ale aj z pohľadu zbraňového arzenálu. To znamená, aby boli zbrane smrtonosné, aby tam bola maximálna deštrukcia, aby každý padol o dvoch troch zásahoch, aby mal hráč pocit, že bol v poriadnej intenzívnej a adrenalínovej prestrelke.

Veľa hráčov sa obáva a mnohí to tvrdia, že konzolové verzie ubrali Mafii na obtiažnosti a celkovo sú zodpovedné za dva jazdné modely. Čo je pripravené v Mafii 2 pre tých skutočných hard core hráčov?

Nemôžem hovoriť absolútne o všetkom, ale viem presne, kam s touto otázkou mieriš. Sú to práve veci, o ktorých chceme hovoriť neskôr.

Čo však môžem povedať, tak v meste sú poschovávané Playboye. Väčšina z nich sa neváľa len tak niekde, ale sú skutočne schované. Ak hráč jedno číslo nájdete, tak sa mu otvorí niekoľkostránkový plagát vo vysokom rozlíšení najkrajšej ženy v tej dobe (väčšinou bez oblečenia). Hráč si celý tento obrázok môže zoomovať a prehliadať, ako sa mu zachce. V hlavnom menu sa tvorí celá zbierka, kam sa môže vrátiť a ďalej si ich užívať.

Je to jedna z vecí, o ktorých vieme, že v hráčoch prebudí chuť hľadať všetky čísla. Určite je to lepšie ako v iných hrách, kde sa zbierajú ikonky, hviezdičky alebo niečo podobné.

Okrem Playboyov sú v hre iné veci, môžete sa obklopiť najluxusnejším oblečením, vybavením bytu a autami, čo stojí pochopiteľne nemalý obnos peňazí. Môžete sa venovať vedľajším úlohám ako kradnutie áut a pod, čím sa dá takisto stráviť veľa času.

Je za nazbieranie všetkých Playboyov achievement/trofej?

Predpokladám že áno. Dizajn niektorých odmien sa však ešte finalizuje.

Takže s achievementami zo zoznamu, ktorý unikol na web, nemôžu hráči počítať?

To bohužiaľ nemôžem komentovať.

V Mafii 2 budú existovať dva jazdné modely – simulačný a normálny. Môžeš ich v skratke priblížiť?

Normálny jazdný model môžu hráči poznať z iných open-world hier. Ovládanie auta dáva do istej mieri realistický zmysel, je cítiť zotrvačnosť, treba si strážiť povrch, po akom idete, ale všetky autá sa ovládajú približne rovnako.

Ťažisko simulačného modelu spočíva v tom, že auto bolo vymodelované, zostavené a navrhnuté z niekoľkých dielov – nápravy, tlmiče a pod. Každá z nich má svoju váhu, prepočítava sa náhon a to všetko vplýva po prekalkulovaní fyzikou na ovládanie. Váha auta, povrch, miera poškodenia a ktorá časť je poškodená, sa podpíšu pod to, ako sa bude ovládať. So simulačným modelom sa dajú robiť veci, ktoré pri nastavení normal, nie je možné, ako napríklad šmýkanie sa.

A keby sme ho porovnali s pôvodnou Mafiou?

Simulačný model má na starosti rovnaký človek, ktorý dal dohromady model pre Mafiu 1. Jeho cieľom bolo mať to isté, ale omnoho prepracovanejšie. Sám hovorí, že to množstvo výpočtov robí zo simulačného modelu 100x kvalitnejší a prepracovanejší ako u pôvodnej hry.

Kedysi nám Dan Vávra povedal, že fyzikálny model Mafie 1 počíta aj s pružením sedadiel v autách.

Jazdný model počíta so množstvom vecí. Svoju rolu zohráva aj to, koľko ľudí sedí v aute a koľko každý z nich váži. Ak zveziete tlsťocha, tak bude auto pružiť oveľa viac ako keď vám do auta sadne štíhly človek.

Dostalo sa do hry niečo, čo sa tam dostalo náhodou a naopak, nedostalo sa tam niečo, čo sa tam dostať malo?

Samozrejme, ale tých vecí sú stovky. Niektoré vznikli z dlhých chvíľ, iné sa nechtiac vytvorili spojením dvoch systémov a s niektorými prišiel náš vydavateľ, iné sme museli vyhodiť, pretože by sme mali problémy s ratingom a s inými vecami.

Pre mňa osobne bolo najvtipnejšie okrem UFA, ktoré sa muselo z mesta zmazať, že ak ste obehli na križovatke okolo semaforov trikrát za sebou, tak vám k nohám zosadol 20 metrový holub. Ale aj táto šialená vec, musela byť odstránená.

Keď sme sa bavili na začiatku o tej filozofii a ťažisku Mafie 2, tak my sa snažíme, aby bola hra autentickým zážitkom z amerického mesta 50-tych rokov so všetkým, čo k tomu patrí. Realizmus a autenticita sú aj o tom, že tam nechceme mať vyložene nezmyselne poschovávané veci, ktoré by ich v konečnom dôsledku narúšali.

Okolo Mafie 2 je toľko infomácií, že si jeden môže povedať, že je známy každý aspekt hry. Neuškodí to hre?

Toto nie je problém iba Mafie 2, ale každej veľkej hry. V dnešnej dobe je ten marketing tak živelný, že kto sleduje pozorne vývoj a nedá si pokoj, tak je tesne pred vydaním vie toho až príliš.

Na druhej strane, sú určité veci, na ktoré máme vyhlásené prísne informačné emabargá, ktoré tajíme pred celým svetom, a som si istý, že do vydania neuniknú.

Osobne som bol prekvapený, keď som si k hre len tak sadol a skúsil si ju chvíľu zahrať, aký je rozdiel, keď si to človek odskúša na vlastnej koži ako keď len vidí jednotlivé zložky vo videách.

Moderná doba si žiada trilógie, je na obzore Mafia 3 pripravovaná na rok 2013?

Nemôžem nič potvrdiť, ani vyvrátiť. Môžem len povedať, že Mafia nás stále baví a vieme si predstaviť, že by sa pustili do ďalšej.

Máte ambície rozširovať značku mimo herného žánru?

V minulosti nebolo naše štúdio najšikovnejšie čo sa týka rozširovania značky, povedal by som, že sme nemali toľko príležitostí. Teraz pod krídlami 2K Games sa to bude meniť. Lastovičkou je webová hra Príbeh Frankieho Pottse, kde hráči môžu prežívať život jednej z postáv a zistiť, ako to je s organizovaným zločinom v Empire Bay.

Budú na E3 oznámené všetky funkcie a všetky tajomstvá Mafie 2?

Myslím, že máme ešte toľko vecí v klobúku, že okrem predstavených noviniek na E3, budeme mať čo oznámiť aj po skončení výstavy.

 

Prvá časť rozhovoru je za nami a zajtra sa pozrime na druhú časť zameranú čisto na otázky užívateľov našej stránky.


napísal spacejunker 18.6.2010
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
MAFIA II INTERVIEW


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Take 2 / 2K Czech
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 27. august 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#109


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| I5 3470 a gtx 1050ti, 8gb ram (4)
Nazdar, oplatí sa kúpiť takúto zostavu? Mám aj ps4...
| Ps4 temy (1)
Priatelia PS-kari, ktori kupujete temy na PS4, pot...
| Division 2 alpha test uz tento... (1)
This Technical Alpha will take place from December...
| Zvláštny zvuk z cpu (6)
Ahoj - ktokoľvek sa k tomuto dostane. Nedávno som ...
| Herné kreslo/stolička (13)
Zdravím, má niekto skúsenosti s kúpou hernej stoli...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk