PRIHLÁS

ROZHOVOR: ZAKLÍNAČ 2

ROZHOVOR: ZAKLÍNAČ 2

Na slovíčko s Geraltom

Interview

Odkedy som sa vyhrážal nesmierne otvoreným členom CD Projekt RED, že s nimi spravím poriadny rozhovor a nebude to len blesková debata nad pivom v stánku krátko po prezentácii pravdepodobne najkrajšej RPG široko ďaleko, radšej ani nechcem vedieť, koľko dní uplynulo. Skôr než stihnete realizovať plán, uvedomíte si, že je možno už neskoro, ale oni nezabúdajú a keď sa vrátia ako bumerang odpovede na otázky, je jasné, že nezabudli a keď sú od senior producenta, je jasné, že nepôjde o nacvičené frázy.

Tomasz Gop je tvárou Zaklínača 2, nepoznám úprimnejšieho vývojára a to som ich už spovedal desiatky. Vie, čo si môže dovoliť, ale nie je ani prehnane skromný. Doby, kedy sa vysielali do sveta správy, že sa redefinuje žáner RPG, sú preč, ale odvážny postoj zostal Polákom naďalej. Veď ako by aj nie, podľa niektorých Zaklínač 2 už teraz zadupáva konkurenciu hlboko do zeme a má nábeh stať sa tým najlepším, čo sa tento rok urodí.

Aj o tom, či zomrie Geralt v Zaklínačovi 4, čo na hru hovoria konzervatívni fanúšikovia, ktorých spočítali autori na prstoch jednej ruky a aj o dôležitejších veciach ako štruktúra, rozhodnutia a súboje, sme sa bavili s producentom Tomaszom Gopom. Otázky padli a zo susedného Poľska dorazili v nasledovnej podobe.

Poďme sa baviť o RPG hrách. Sú časy tradičných hier s pohľadom z vtáčej perspektívy a hrdinami v partii dávno preč? Čo sme videli počas prezentácií Zaklínača 2 na E3 a GC, tak hra sa vybrala prístupnejšou, povedzme akčnejšou cestou, ale stále má korene v RPG.

Tie časy určite nie sú preč, možno sa ten typ hier presunul na mobilné platformy, pretože sú jednoduchšie. Máme hard core RPG poháňanú novou technológiou, a chceme preto ukázať viac. Napríklad veci ako kamera, áno, je prístupnejšia, ale dovoľuje ukázať viac... napríklad našu novú grafiku.

Ako by ste popísali obdobie po vydaní hry, budúce plány a podporu komunity? DLC? Povedzte, že viac vystrihovačiek!

Práve som videl finálne verzie vystrihovačiek, ktoré budú v Premium a zberateľských edíciách Zaklínača 2 – a som príjemne prekvapený. Budú rozhodne stáť za to!

Ale vráťme sa k otázke. Nemôžem prezradiť žiadne detaily, aj keď by som to veľmi rád urobil. Na nič pred dokončením Zaklínača 2 pre PC nemáme kapacity, až po jeho dokončení budeme môcť predostrieť reálne plány a povedať, "Toto by sme radi urobili a k tomu naozaj dôjde."

Rozhovor: Zaklínač 2

Žiaden rozhovor sa neobíde bez tejto otázky, tak to sa jednoducho opýtam: kamaráti sa Zaklínač 2 s next-gen konzolami?

Jasné, sú kamaráti! Súčasná generácia piští po Geraltovi, tak sa snáď niekedy aj dočkajú.

Čo je najväčšou zmenou v Zaklínačovi 2, ktorú pravdepodobne fanúšikovia originálu asi ťažko prehltnú?

To, čo nás ženie vpred vo vývoji a práci na Zaklínačovi 2, je práve odozva zo strany fanúšikov a médií. Verím, že preto je tu toľko zmien.

Na vlastné oči som videl pár (doslova pár) puritánov, ktorí kategoricky odmietajú prijať drobné detaily, ktoré nekorešpondujú s ich (subjektívnou) interpretáciou sveta popísaného v knihách. Vždy však bude existovať tento typ ľudí. Na druhej strane, aj oni sú súčasťou štatistiky, nie?

Vo svete Zaklínača neexistujú čisto dobré a zlé rozhodnutia, akými spôsobmi plánujete povzbudzovať hráčov, aby robili tie menej morálne správne rozhodnutia? Ako veľmi budú vyčnievať a aký dopad majú na vetvenie deja?

My ich práve do ničoho nenútime, je to iba o tom, čo preferujú. Ak niekto, kto preferuje šlapnutie na slimáka namiesto toho, aby ho obišiel, to nepovažuje za zlé, jednoducho ho to netrápi. Možno to je najväčší klad Zaklínača 2, že aj ľudia, ktorých to netrápi, tak v skutočnosti im na tom záleží. Vzhľadom na tri úvody a šestnásť koncov sa bude dej vetviť oveľa viac ako v pôvodnej hre.

Veľa hráčov je nadšených z obtiažnosti Insane, máte pre nich nejaké tipy? Je možné hrať na Insane hneď od začiatku?

Nie, nechceme, aby niekto začal hrať na Insane nedopatrením. Je určená iba pre ľudí, ktorí vedia, o čo ide a ktorí sú pripravení čeliť posmečkom typu „Nehovoril som ti, že to bude príliš ťažké?" Tento typ hráčov nebude znechutený a preto ich máme radi.

Rozhovor: Zaklínač 2

Ako je hra štrukturovaná?

Tak, má spúšťací EXE súbor, adresáre, niekoľko konfiguračných súborov a inštalátor! (Smiech)

Teraz vážne – je rozdelená do kapitol: prológ, Act 1, Act 2, Act 3 a epilóg. Je to príbehová hra a kapitolami prechádzate jednu za druhou. Aj napriek tomu, že sa môžu zdať odlišné, vždy budú nasledovať v chronologickom poradí.

Načo všetky tie tajnosti s príbehom? Máme očakávať bombastický úvod so zvratom hneď na začiatku?

Presne tak!

Vždy ste boli ambiciózni, mali odvážne postoje a stanoviská. S prvým Zaklínačom ste sa zapísali do histórie ako oponent hodný BioWare. Čo bude vašou najsilnejšou zbraňou nadchádzajúceho vydania Zaklínača 2, ktorej sa už teraz tvorcovia Dragon Age II obávajú?

Poviem to takto – my sa nesnažíme súperiť s Dragon Age 2, ak je to prípad BioWare, tak je mi to ľúto. Nebudeme z rovnakého súdku, takže nedôjde ani k súboju (Smiech). Máme najlepšie vyzerajúcu RPG zasadenú do netradičného sveta s mohutným príbehom. Bodka!

Veľa hráčov kritizovalo pôvodný súbojový systém, môžete v krátkosti popísať, ako bude fungovať nový?

Najväčšou zmenou je jeho prístupnosť. So súbojmi v reálnom čase si ho veľa hráčov obľúbi alebo nebude predstavovať prekážku. Na druhej strane, kto vyhľadáva rovnakú úroveň komplexicity a výzvy, tak ju tam nájde. Sľubujem.

Rozhovor: Zaklínač 2

Co-op a online sú momentálne mimoriadne obľúbené, dokonca niektoré RPG aj chytro integrovali online elementy ako Demons Soul so správami od mŕtvych hráčov alebo Two Worlds II. Zaujíma vás multiplayer a online prvky?

Ale samozrejme – vyžaduje to však veľa práce. Kiež by sme mali dostatok ľudí a peňazí... Možno niekedy v budúcnosti.

Odniesli ste si z vývoja Zaklínača lekciu, s ktorou sa môžete podeliť?

Neobzerajte sa, nesúperte s inými vývojármi a pracujte na vlastných ideách.

Je pravda, že Geralt zomrie v Zaklínačovi 4?

Niektorí hovoria, že pre Sapkowskeho je už dávno mŕtvy. Špekulácie majú však, ako obvykle, dve tváre. Budeme musieť počkať a potom sa uvidí.

Ďakujeme spoločnosti Comgad za tlmočenie otázok.


napísal spacejunker 21.3.2011
Páči sa mi!
ROZHOVOR: ZAKLÍNAČ 2


PC
Xbox 360

Vývoj: CD Projekt / Comgad / CD Projekt RED
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 17. máj 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #126


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Chromebook alebo laptop ? (2)
Zdravím, hľadám nejaký lacný noťas pre sestru, chc...
| Nový displej pre notebook (14)
Včera som vymenil na notebooku displej, ale keď so...
| Smart hodinky s wi-fi, wear os... (10)
Zdravím, v momentálnej dobe hľadám Smart hodinky n...
| Help s vyberom hry (19)
Caute. Zhanam nejaku single player hru, ktoru by s...
| Môžem hrať xbox hry na pc? (2)
Keď si kúpim cez Xbox store hru na konzole , nap...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk