Pirátske verzie Zaklínača nemajú dopad na predaj |
DRM ochrany nemajú na ružiach ustlané v CD Projekt RED.
O pirátstve hier a jeho negatívnom vplyve na predajnosť jednotlivých titulov sa popísali stovky článkov a stále vedú zúrivé diskusie. Zaujímavým príspevkom do debaty je konštatovanie generálneho riaditeľa GOG.com Guillaume Rambourga, ktorý prekvapil všetkých priaznivcov DRM ochrán.
Vynikajúci RPG skvost Zaklínač 2: Vrahovia kráľov od CD Projekt RED sa predával klasickou formou distribúcie v krabicovej verzii, no nechýbali ani digitálne, napríklad tá na GOG.com bez akejkoľvek DRM ochrany. Hoci mnohí predpovedali najväčší podiel pirátskych verzií práve cez nechránenú verziu druhého Zaklínača, stal sa pravý opak a väčšina nelegálnych kópií pochádzala z predávanej verzie s protipirátskymi ochranami. Podľa Rambourga sa tak názorne ukázalo, že rôzne DRM a obmedzenia rušiace hráčov nemajú vplyv na predajnosť hry. Známe crackerské skupiny navyše po hrách bez ochrany nesiahajú, pretože si chcú zvyšovať prestíž pri jej prelomení. Kde žiadna nie je, nemá zmysel danú verziu hry prezentovať na pirátskych stránkach. Z celkového počtu 4,5 milióna monitorovaných nelegálnych verzií Zaklínača 2 nevidí CEO CD Projekt RED Marcin Iwinski ani jednu ako stratu potenciálneho kupca. Taktiež odmieta tradičné tvrdenia o znížených predajoch o daný počet pirátskych verzií. Mnohokrát sa totiž podľa Iwinskeho stane, že si hráč stiahne pirátsku verziu, pretože je k nej najjednoduchšie sa dostať. Akonáhle ho titul chytí a dokáže zaujať na dlhší čas, investuje peniaze do legálnej verzie. Nelegálna stiahnutá kópia nie je v žiadnom prípade mínus predaný kus. Potvrdzuje to napríklad aj predajnosť prvého Zaklínača, ktorý sa objavil na trhu pred piatimi rokmi. Celkovo sa predalo viac než 2,1 milióna kusov a stále ide na odbyt. Na čisto PC hru priam neskutočné čísla, avšak dokazujú, že to ide aj inak, než cez „užívateľsky nesmierne príjemné a samozrejme potrebné DRM“. Pozdravujeme Ubisoft. Iwinski na záver dodal, že v DRM, sériových číslach, potvrdzovaní o inštalácií na konkrétny hardvér alebo neustálej online autentifikácii nevidí žiadnu budúcnosť. Práve neustále overovanie totiž často znižuje rýchlosť hry. Slová priamo od tvorcov hry a zároveň i jedného z distribučných (a podľa tejto správy aj úspešných) kanálov dávajú za pravdu starej pravde: protipirátske ochrany len zbytočne otravujú platiacich hráčov a o tom, či za danú hru skutočne zaplatíme, rozhoduje aj jej kvalita. |
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sony si v Japonsku zaregistrovalo nový PS5 model 78
- Kde sa bude odohrávať Mafia IV? 37
- Aké hry Microsoft vydá ešte tento rok? 76
- PS Plus predstavilo ponuku hier pre Extra a Deluxe predplatiteľov 237
- DOJMY: Predstavenie Arma Reforger a potvrdenie Arma 4 65
- Aký herné PC zložiť na jar 2022 za 700, 1000, 1500 eur? 76
- Aké hry už boli tento rok odložené? 23
- Dead Space Remake sa ukázal, zverejnil dátum vydania 55
- Ako by vyzeral Cyberpunk 2077 na Unreal Engine 5? 22
- Slovenský survival AREAZ prechádza na Unreal Engine 5 74 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox 360 Vývoj: CD Projekt / CD Projekt RED Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|