S JÁNOM ILAVSKÝM O TOM, ČO EŠTE ČAKÁ BEAT SABER

S JÁNOM ILAVSKÝM O TOM, ČO EŠTE ČAKÁ BEAT SABER

Ako sa ešte rozrastie rytmický VR hit?

Beat Saber sa výborne predáva po celom svete a taktiež po celom svete zbiera vysoké známky a aj rôzne ocenenia. Je to hra, za ktorou vo svojom pražskom štúdiu Beat Games stoja Ján IlavskýVladimír Hrinčár, pričom o hudbu v nej sa postaral český producent Jaroslav Beck. Chytľavý koncept spojili s virtuálnou realitou a energickou hudbou, čoho výsledkom je hit, ktorý zabodoval aj v našej recenzii. A ja som si na GDS 2018 mohol na chvíľku odchytiť Jána Ilavského, aby som povyzvedal, čo nás v hre ešte čaká a čo by mohlo prísť po nej.

Hra len nedávno vyšla na PS VR, na Steame je už dlhšie v Early Access, no vydaním to asi nekončí, takže čo je pred vami ešte v súvislosti s Beat Saber?

V prvom rade je to obsah. Potrebujeme do hry dostať ešte kopec pesničiek. Plán je mať zhruba 30 skladieb zadarmo a potom desiatky ďalších platených. Všetko závisí od toho, aké sú podmienky, ktoré vyjednáme s vydavateľmi, alebo jednotlivými umelcami. Súčasne chceme do hry pridať čo najskôr nové funkcie, ako napríklad multiplayer, vlastné high score tabuľky, možnosť pridávať vlastné pesničky a podobne.

V akej forme má byť ten multiplayer?

Začneme s tou najjednoduchšou formou -  viacerí hráči hrajú súčasne na najvyššie skóre. Potom ale máme nápady aj na multiplayer, kde priamo ovplyvňuješ hru svojho protihráča. Detaily sú však zatiaľ ešte tajné.

Keď si už spomenul vlastné piesne, tak tie plánujete aj pre PS VR? V akej podobe ich celkovo plánujete zakomponovať do hry?

Užívateľské levely na PS VR zatiaľ nevyzerajú dobre, keďže všeobecne Sony nemá rada používateľmi vytvorený obsah. Na PC vydáme editor, v ktorom si budeš môcť vytvoriť level na hocijakú skladbu, ktorú máš v počítači a poslať ho niekomu inému. Vydanie editora sme sľúbili už strašne dávno, ale z viacerých dôvodov, ktoré vôbec nesúvisia s programovaním, sme ho museli odložiť.

S Jánom Ilavským o tom, čo ešte čaká Beat Saber

Aký máte vzťah s moddingovou komunitou? Snažíte sa im prinášať aj nástroje?

Náš vzťah s komunitou je komplikovaný. Na jednej strane sme vďační za väčšinu vecí, ktoré do hry urobili, na druhej musíme riešiť veľké množstvo problémov, ktoré by tu bez modov neboli. Zaujímavé je, že sme pre nich nevytvorili vôbec žiadne nástroje. Po vydaní hry sa však ukázalo, že modovať hru vytvorenú v Unity je v prípade, ak vývojár nepoužije nejaký obfuskátor kódu alebo IL2CPP, extrémne jednoduché.

S vydaním PS VR verzie sa hra rozdelila na dve vetvy, keďže sú tieto dve verzie mierne odlišné obsahom. Plánujete ich zjednotiť? Kedy?

Áno plánujeme, ale niekedy neskôr. Bližšie to zatiaľ nemôžem komentovať. S exkluzivitou pre PlayStation sme prišli sami. Zdalo sa nám férové poskytnúť ľuďom na PS niečo naviac, keďže museli čakať niekoľko mesiacov od vydania PC verzie. Možno to nebol úplne najlepší krok, ale ťažko sa takéto veci hodnotia dopredu.

Vidíš Beat Saber aj ako značku mimo virtuálnej reality? Čo tak napríklad Nintendo Switch so svojimi pohybovými ovládačmi?

Samozrejme, nad Switchom sme premýšľali, ale momentálne nemáme čas ani na vytvorenie prototypu, ktorý by overil, či je hra na takejto platforme hrateľná. Možno niekedy v budúcnosti.

S Beat Saber sa vám podarilo niečo unikátne a hru ste v Ázii a Severnej Amerike dostali na herné automaty. Vyšlo to od vás, či vás niekto oslovil? A ako vlastne treba takúto hru upraviť pre automaty?

Budem hovoriť o ázijskej verzii, o tej americkej toho veľa neviem. Minulý rok sme sa na Gamescome stretli s firmou, ktorá automaty vyrába, a postupne z toho vyplynula spolupráca. Zo začiatku sme riešili iba distribúciu licencie hry pre VR herne. S konceptom vlastného automatu prišli oni sami. Nám by to snáď ani vo sne nenapadlo.

Čo sa týka úprav kódu, tak automaty sú v podstate obyčajné PC. Z tohto pohľadu je potrebné len implementovať SDK, ktoré rieši napríklad to, či má hráč dostatočný kredit, ako dlho už hrá a podobne. Samozrejme, aj samotný cyklus hry je trošku iný.

S Jánom Ilavským o tom, čo ešte čaká Beat Saber

S Beat Saber sa určite neuspokojíte a isto budete pracovať na ďalších hrách. Vaša PR však na teba prezradila, že nie si úplne za tvorbu násilných hier pre virtuálnu realitu. Kam by si sa teda chcel v budúcnosti vybrať s ďalšími projektmi?

Ja som vždy robil puzzle hry. Sú takou mojou srdcovkou. Všeobecne ale, bohužiaľ, nebývajú veľmi úspešné. Každopádne keď raz Beat Saber dokončíme, tak si nejakú puzzle vec možno znovu skúsim.

Opäť VR alebo niečo iné?

Ťažko povedať. Platforma musí vyplynúť automaticky z toho, že si povieš: „Bolo by super mať na toto zariadenie takýto zážitok!“

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 2.1.2019
Páči sa mi! (+3)
S JÁNOM ILAVSKÝM O TOM, ČO EŠTE ČAKÁ BEAT SABER


PC
PS4
HTC Vive
Oculus Rift
VR
PS VR

Vývoj: Hyperbolic Magnetism / Hyperbolic Magnetism
Štýl: Párty hra
Early Access od: 1.5.2018

Dátum vydania: 21. máj 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #118


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Wrc 8 rucna brzda (0)
nazdar, zvazujem kupu wrc8 a chcel by som vediet c...
| Stuttering rx 480 8gb (0)
Ahojte, pri vyšších nastaveniach ma trápi stutteri...
| Fallout 4 vr (1)
Nazdar chcel som sa spitat ci neviete kde zozeniem...
| Mad max chyba (10)
Zdravím, chcel by som požiadať o radu. Mám zakúpen...
| Herny pc (4)
Zdravím Chcem si kupit daky PC čo by v pohode uti...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk