AKO VZNIKLA DESTRUCTION ALLSTARS A KAM SA POSUNIE?

AKO VZNIKLA DESTRUCTION ALLSTARS A KAM SA POSUNIE?

Na slovíčko s legendami s 25-ročnou praxou

Interview

Destruction AllStars bola prvá veľká PS5 exkluzivita vydaná tento rok a je pravdou, že má za sebou dosť kostrbatý štart, o čom sa môžete presvedčiť v našej recenzii. Problémy ju však pravdepodobne prenasledovali dlhšie a autori sa rozhodli hru odložiť z novembra na február. Navyše to nebola jediná rázna zmena týkajúca sa hry. Okrem toho tiež vyšla rovno v rámci PS Plus ponuky a vydavateľ sa rozhodol, že od apríla pôvodne plánovanú cenovku 80 eur zmení na 20 eur. To sú témy, ktoré zaujali nielen nás, ale aj vás. A preto sme sa na ne museli spýtať samotných autorov. Na otázky nám odpovedali dvaja neuveriteľne skúsení vývojári - Colin Berry (riaditeľ vývoja v Lucid Games) a John McLaughlin (producent z XDEV).

Vravíte, že Destruction AllStars nepoznáte? Mohol by som sa tu o nej stručne rozpísať, ale veľmi ma zaujalo práve jej predstavenie od Johna: „Povedal by som, že Destruction Allstars je globálny športovo-zábavný event, kde sa zrážajú hviezdy aj autá. Chceme vybudovať online multiplayerovku, ktorá sa bude časom rozrastať a bude si vytvárať veľké publikum, a typ zážitku, ktorý bude vnímateľný iba prostredníctvom funkcií systému PS5, ako sú haptická spätná väzba a adaptívne triggery DualSense ovládača a 4K rozlíšenie." Je o deštrukcii, o autách, no a hlavne o prístupnosti, k čomu John jedným dychom dodal: "Krása našej hry a tiež povaha a štýl jazdy spočíva v tom, že fanúšikovia iných ako závodných hier sa do tejto hry môžu ľahko dostať. Od začiatku sme sa chceli zamerať na čo najviac hráčov, ktorí chceli sviežu a novú hru. Fanúšikom áut sa bude páčiť, ale osloví aj tých, ktorí nie sú fanúšikmi pretekania, pretože v jadre oň nejde."

Tí starší z vás, ktorí už majú čo-to za sebou v oblasti videohier, si možno pri pohľade na okolité obrázky spomenú na legendárnu klasiku Destruction Derby. Prakticky je nemožné sa vyhnúť porovnaniu a možno práve preto vás prekvapí, že hra priamo z Destruction Derby nevychádza. Bližšie jej vznik popísal John McLaughlin: „V hre nie je žiaden priamy vplyv Destruction Derby. Samotná genéza myšlienky v rámci XDEV však pôvodne spočívala v tom, že ak by sme teraz mali vytvoriť hru ako Destruction Derby, ako pokročilé poškodenie áut by sme mohli spraviť? Od tejto otázky sme rýchlo prešli k tomu, že chceme úplne novú značku. Keď sme požiadali Lucid o pitch projektu, nežiadali sme nové Destruction Derby, ale niečo úplne nové."

Ako vznikla Destruction AllStars a kam sa posunie?

Rôznych inšpirácií pre hru samotnú ale bola hromada: „Keď sme dotvárali pôvodný koncept, inšpirovali sme sa mnohými miestami, hrami, filmami, seriálmi. Čerpali sme z poznatkov a skúseností v rámci tímu, ale taktiež sme sa pozreli na rôzne hry z rôznych aspektov, od Rocket League cez Burnout, Destruction Derby, Overwatch alebo  Apex Legends a mnoho ďalších. Neexistuje žiadny priamy vplyv, pretože koncepcia je odlišná, ale vždy je treba vziať do úvahy veľa vecí a môžu to byť aj malé veci. Príkladom by mohla byť Rocket League - sme veľmi odlišná hra, naše vozidlá sa správajú veľmi odlišne, sme o deštrukcii, ale páčila sa nám dĺžka kôl v Rocket League a rýchle, krátke zápasy," dodal Colin Berry.

Colin nám tiež umožnil trošku nahliadnuť za oponu vývoja a prezradil, kedy sa do hry dostal jeden z jej kľúčových prvkov. Hry sa často formujú v celom priebehu vývoja, pridávajú sa nové prvky, vyhadzujú sa dokonca už aj hotové. Tu sa ale už na začiatku autori rozhodli, že to nebude len o jazdení, ale aj o behaní: „K najväčšej zmene došlo veľmi skoro, rozhodnutím, aby hráči mohli vystúpiť z auta a aby boli autá jednoducho nahraditeľné, čím sme podporili veľa ničenia. Toto nám umožňuje udržiavať vysoké tempo zápasov. Môžete si zvoliť, kedy sa chcete zbaviť svojho auta a vymeniť ho za niečo rýchlejšie, alebo za niečo ťažšie, čím súperom uštedríte väčšie rany."

Režimy tiež ovplyvňujú to, ako veci fungujú; chceli sme, aby niektoré režimy vyžadovali od hráča viac pohybu po svojich, takže napríklad v Stockpile musíte vystúpiť z auta, bank totiž spracujete zväčša na svojich. Zatiaľ čo v režime, akým je Carnado, sa dôraz kladie viac jazdenie v aute. Základné prvky pohybu postavy sú stále prítomné, ale pri behaní po svojich je to riskantnejší a náročnejší režim," prezradil Colin o tom, ako pristupovali k dizajnu jednotlivých herných prvkov vzhľadom na režimy. Jazdenie aj pobehovanie tu majú svoju rolu a musíte vedieť, kedy z pešieho pohybu pre seba vyťažíte najviac.

Toto navyše nie sú jediné dva aspekty hry, ktorých balans museli autori zvládnuť. Už vyššie nám Colin prezradil, že sa inšpirovali dokonca aj v známej hrdinskej multiplayerovke Overwatch, kde má každá postava vlastné schopnosti a vlastný štýl hrania. Po podobnom koncepte siahli v Lucid Games, takže do Destruction AllStars pridali unikátne postavy aj unikátne autá. Je náročné to všetko vybalansovať? Colin nám k tomu povedal: „Vyváženie je vždy výzvou, pretože existuje veľa rôznych súčastí - 16 postáv s vlastnými schopnosťami, 16 vozidiel hrdinov, 12 bežných vozidiel a niekoľko herných režimov. Je to výzva, ktorá nás baví. Keďže ide o online multiplayerovku, vyváženie sa neustále reviduje podľa spätnej väzby od hráčov a ďalších dát, ktoré môžu zvýrazniť príliš silné alebo zase slabé postavy, schopnosti a vozidlá. Veľkou výhodou moderných live hier je to, že môžete dolaďovať a reagovať na to, keď hráči objavujú jednotlivé prvky. Reagujete a prispôsobujete hru tak, aby hráči získali čo najlepší celkový zážitok z vyváženia hrateľnosti."

Ako vznikla Destruction AllStars a kam sa posunie?

Colin nám ochotne odpovedal aj na otázky ohľadom singleplayer obsahu: „Séria výziev nám umožňuje trochu experimentovať s eventami a mechanizmami a predstaviť niekoľko nápadov, ktoré by v online prostredí nemuseli fungovať, ale pre hráča sú zábavné. Existujú aj niektoré výzvy, ktoré by v budúcnosti mohli dobre fungovať online." Hra totiž neobsahuje len multiplayer, ale môžete si ju zahrať aj sami. Nechýba tréning a nájdete tu aj možnosť zahrať si všetky režimy proti AI. No hlavne hra ponúka aj sériu výziev, ktorými autori postupne odprezentujú príbehy jednotlivých postáv a taktiež si teda podľa Colinových slov vyskúšajú niečo netradičné, čo neskôr môžu preniesť aj do online hry.

Vytvorenie modelu poškodenia pre hru bolo niečo, čo sme skutočne chceli posunúť na novú úroveň. Stavili sme na technológie a výkon systému PS5," prezradil o jednom z najsilnejších aspektov hry Colin. Keď sme sa pýtali na detaily tohto modelu, Colin prezradil niečo málo viac a opäť vyzdvihol možnosti konzoly PS5: „Dokázali sme vytvoriť modely poškodenia, ktoré dynamicky reagujú na rôzne typy poškodenia, ktoré vozidlo utrpí. Je to niečo, na čo sme veľmi hrdí, a to je možné len vďaka sile PS5. Môžete to vidieť v hre na rôznych druhoch poškodenia, ktoré vozidlá utrpia, od nárazu do boku auta, až po pasce a nástrahy na niektorých mapách, ktoré dynamicky rozrežú vozidlo na polovicu."

A samotnom odklade nám ani jeden z autorov hry nechcel prezradiť viac a dá sa chápať, že je to pre nich téma, ktorej sa radšej vyhnú, ale samotné vydanie v rámci PS Plus si obaja pochvaľovali. Podľa Johna bola práve komunita hlavným dôvodom pre toto rozhodnutie: "Keďže je hra zameraná na online, malo zmysel poskytnúť jej čo najširšie publikum, na čo je vydanie v PS Plus ten najlepší spôsob. Už teraz máme prekvitajúcu komunitu, takže sa ukazuje, že to bolo správne rozhodnutie a sme s ním spokojní." Colin jeho slová prakticky potvrdil: "Ako tím sme nadšení z vydania v PS Plus. Poskytlo nám to obrovské úvodné publikum a nakoniec, keď niečo tvoríte, či už je to hra, kniha, film alebo text, chcete, aby to ľudia zažili. PS Plus nám dalo príležitosť, aby nás zažilo veľké publikum, čo je skvelé."

Ako som už písal v úvode, hra mala síce kostrbatý štart, no potenciál v nej je, len ho musia autori využiť. Nový obsah, nové eventy, neustále opravy aj úpravy. Už mnoho hier ukázalo, že toto je cesta k srdciam hráčov a množstvu fanúšikov, čoho sú si autori vedomí. John hovorí, že sú spokojní s tým, ako sa hre zatiaľ darí a už sa nemôže dočkať, ako komunita zareaguje na niektoré novinky, ktoré prídu v tomto roku: „Na tento rok máme naplánovaných veľa vecí. Už sme vyvážili hernú ekonomiku. Priniesli sme možnosť získať všetky typy hernej meny hraním alebo nákupmi, stále vás však ubezpečujeme, že Destruction AllStars nikdy nebude pay to win hrou. Rovnako ako s updatmi a opravami, počúvame komunitu a dávame jej to, čo žiada. V nasledujúcich týždňoch prinesieme tiež nové skiny, nové verzie existujúcich režimov a double XP víkendy. A to skôr, ako sa dostaneme k sezónnemu obsahu, ktorý prinesie mať nové spôsoby hrania, nové postavy, nové režimy a oveľa viac."

Colin nám na záver už len naznačil, že ešte stále neodhalili všetko, čo tento rok príde: „Čaká nás tiež niekoľko vecí, ktoré ľudia nebudú čakať, z čoho som celkom nadšený, ale zatiaľ o nich nemôžem hovoriť. Sorry!"


napísal matus_ace 11.3.2021
Páči sa mi! (+1)
AKO VZNIKLA DESTRUCTION ALLSTARS A KAM SA POSUNIE?


PS5

Vývoj: Sony / Lucid Games
Štýl: Racing
Dátum vydania: 2. február 2021
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (33)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18479)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk