PRIHLÁS

AKÉ ZMENY PRINESIE NOVÁ FC 26: EXKLUZÍVNY ROZHOVOR S HERNÝM TÍMOM

AKÉ ZMENY PRINESIE NOVÁ FC 26: EXKLUZÍVNY ROZHOVOR S HERNÝM TÍMOM

Aké zmeny nás čakajú v FC 26?

Vydanie novej časti populárnej EA FC je každoročne jednou z najväčších herných udalostí futbalových fanúšikov. V napätí očakávame, aké zmeny nový diel série prinesie, či opraví chyby predchodcu, alebo aké nové režimy predstaví. My sme dostali v rámci Gamescomu exkluzívnu možnosť vyspovedať dvoch tvorcov stojacich za hernými mechanikami novej FC 26 a hoci čas na otázky bol striktne obmedzený, pokúsili sme sa zistiť čo najviac noviniek a aj pochopiť zmýšľanie samotných tvorcov pri ich úpravách.

Systém archetypov predstavuje zásadnú zmenu oproti tradičnej progresii hráčov. Ako ste pristupovali k vyváženiu jednotlivých archetypov tak, aby pôsobili odlišne a silne, no zároveň poskytli hráčom dostatok voľnosti pri prispôsobovaní ich rozvoja?

Archetypy sa využívajú v režime klubov aj v režime kariéry. Úprimne, strávili sme nad nimi nespočetné hodiny práce. Úzko sme spolupracovali s tímami zaoberajúcimi sa oboma režimami, aby sme sa uistili, že vyváženie režimov je nastavené správne - čo je napokon najdôležitejšie pri akejkoľvek zmene v hrateľnosti. Pri archetypoch to však bolo obzvlášť dôležité, aby spolu fungovali dobre, či už v kluboch alebo kariérnom móde.

Hru hráme veľmi často aj my sami, spolu s partnerskými tímami, a dokonca máme týždenné testovacie stretnutia, aby sme priebežne kontrolovali vyváženie hrateľnosti. Okrem toho máme teraz aj uzavretú betu, takže dostávame množstvo spätnej väzby od hráčov. Ak vidíme, že niektorý archetyp je príliš slabý alebo by potreboval väčšiu jedinečnosť, vieme to upraviť. Samozrejme, vždy čerpáme inšpiráciu z reálneho futbalu. Skutoční hráči nemôžu vedieť všetko - Haaland nikdy nebude driblovať ako Messi. Chceme tieto individuality preniesť do hry a archetypy sú spôsob, ako vytvoriť výraznejšie osobnosti hráčov.

Klubový režim teraz obsahuje turnaje so špecifickými podmienkami vstupu a unikátnymi pravidlami. Ako ste zabezpečili, aby tieto experimentálne formáty zostali férové a kompetitívne, a pritom hráčom poskytli rozmanitosť a zábavu?

Keďže sme súčasťou gameplay tímu, priamo turnaje nenavrhujeme, takže do detailov ísť nemôžeme. Čo však vieme povedať je to, ako sa archetypy správajú v režime klubov, keďže ide tiež o prvok hrateľnosti. Hlavná vec, ktorú môžeme o turnajoch povedať, je, že vznikli priamo na základe spätnej väzby od komunity. Hráči ich chceli späť. Zavedenie turnajov do FC 26 nám umožňuje priniesť svieži zážitok a väčšiu rozmanitosť. Turnaje sa stanú dôležitou súčasťou Klubov aj Ultimate Tímu.


Do hry ste pridali aj kompetitívny a autentický režim hrateľnosti. Bolo to na základe spätnej väzby od profesionálnych hráčov, ktorí chceli rýchlejšiu a pohotovejšiu hru? Alebo šlo skôr o rozšírenie možností pre bežných hráčov?

To je veľká téma. Kompetitívny režim je určený najmä pre online komunitu - ide o svižné, pohotové ovládanie. Stlačíte tlačidlo a okamžite to vidíte na obrazovke. Autentický režim je naopak úplne iný: je pomalší a zameraný na realistický futbalový pocit. Predstavte si, že sledujete Ligu majstrov v televízii a potom si zapnete Kariérny mód alebo Výkop - hneď si všimnete realistickejšie tempo a výsledky.

Jednoducho: kompetitívny režim je o rýchlej odozve, skill-based mechanikách a férových výsledkoch. Ak správne načasujete sklz, musíte získať loptu. Autentický režim je viac taktický - hráči behajú realistickou rýchlosťou, musíte myslieť dopredu a plánovať pohyb. Sú to dve odlišné skúsenosti a keď si ich vyskúšate, okamžite pocítite rozdiel. Obe boli navrhnuté s ohľadom na to, čo od hry chceli rôzne skupiny hráčov. V minulosti sme dostávali veľa spätnej väzby - najmä od fanúšikov Kariérneho režimu, že neboli spokojní, keď na nich mali dopad zmeny určené pre kompetitívny režim. Teraz s dvoma oddelenými módmi vieme robiť zmeny v jednom bez toho, aby sme zasiahli druhý. A, samozrejme, hru hráme neustále aj my sami, aby sme sa uistili že zmeny dávajú zmysel.

Zmenilo sa v FC 26 niečo v oblasti fyziky, animácií alebo simulácie zranení?

Áno. Jednou z mojich obľúbených noviniek je vylepšené krytie lopty (shielding). Táto mechanika tu už bola, ale teraz je na úplne inej úrovni. Pri väčších a silnejších hráčoch ako Lukaku či Haaland okamžite cítite rozdiel, keď chránia loptu. Ak však narazíte na rovnako silného hráča, ako je Van Dijk, stane sa z toho skutočný fyzický súboj. Je to citeľné a veľmi vítané vylepšenie.

Čo sa týka animácií, jednou z najväčších spätných väzieb od komunity bola odozva. Zistili sme, že systém animácií nie vždy vyberal alebo spúšťal tie najrýchlejšie možné animácie. Teraz sú animácie kratšie, pohotovejšie a spustia sa okamžite po stlačení tlačidla. V uzavretej bete nám hráči povedali, že vďaka tomu pôsobí hra omnoho plynulejšie než minulý rok.


V FC 24 a FC 25 bola zábavná chyba pri rohových kopoch  - ak ste spustili určitú animáciu, prakticky ste vždy dali gól a nedalo sa tomu zabrániť. Na amatérskych turnajoch to využívali všetci. Opravili ste to vo FC 26?

Animácie nie sú vždy dokonalé, ale môžem povedať, že v FC 26 sú určite lepšie. Pri rohových kopoch sledujeme úspešnosť. Ak vidíme niečo podozrivé, hneď to preverujeme. Okrem toho neustále monitorujeme spätnú väzbu od komunity, videá a sociálne siete. Ak sa objaví exploit alebo opakovaný spôsob, ako vždy dať gól, rýchlo to riešime.

Ak by ste mali vybrať jednu kľúčovú novinku v FC 26,  tú najrevolučnejšiu z vášho pohľadu, čo by to bolo?

Je to systém brankárov. Brankári teraz používajú strojové učenie na zaujatie pozície. Neustále sa učia. Či už pri strelách z diaľky, zblízka, k bližšej alebo vzdialenejšej tyči... Prispôsobujú sa, aby našli optimálne postavenie. Je to obrovský posun, pretože brankári boli v minulosti častým terčom kritiky a teraz je to výrazne lepšie.

A taktiež dynamický dribling. Počas vývoja sme prehodnotili všetky animácie spojené so šprintom, otáčaním či ovládaním lopty. Niektoré síce vizuálne vyzerali dobre, no neboli dosť pohotové. Takže sme ich vymazali alebo skrátili a pridali nové. Výsledkom je, že dribling teraz pôsobí maximálne plynulo a prirodzene.

Ďakujem za váš čas a rozhovor.


napísal tomass 1.9.2025
Páči sa mi!
AKÉ ZMENY PRINESIE NOVÁ FC 26: EXKLUZÍVNY ROZHOVOR S HERNÝM TÍMOM

Zaradené pod: topbig, gc25


Aké zmeny prinesie nová FC 26: Exkluzívny rozhovor s herným tímom
PC
PS4
Xbox One
Xbox Series X|S
PS5
Switch

Vývoj: EA Sports / EA Vancouver
Štýl: Šport
Dátum vydania: 26. september 2025
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| nové pc - rady/tipy (59)
Ahojte komunita, už dlhšie plánujem poskladať n...
|Vaše obľúbené dovolenkové dest... (6)
Celkom by ma zaujímalo kde chodievajú sektoráci na...
|Hry dokážu vyvolať silné emóci... (17)
Podeľte sa o tituly, ktoré vás emocionálne zasiahl...
|Ps5-hackeri? (5)
To sa chcem spytat ohladne cod mw3 alebo cod6,hovo...
|Predam : (1)
Predam dve pletene čiapky ALIENWARE a dve podložky...
|Screenshots (63908)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Sector hraje ... (126903)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Vlastná tvorba. (8671)
Hudba,film,fotografia,výtvarné umenie,poézia a pró...
|Serialy (17136)
prison break, lost, jericho, battlestar galactica ...
|Off-topic (135247)
Čokoľvek, čo budete chcieť povedať, možete spraviť...
|Svet, ukrajina, vojny ... (43072)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk