Pražská Uncharted párty v znamení PlayStation VR |
Veľkou hviezdou večera tak nebol len Nathan Drake, ale tiež PlayStation VR, ktoré sme si mohli vyskúšať.
Vo štvrtok prebehla v Prahe Uncharted párty, ktorá sa však netočila iba okolo slávneho herného dobrodruha - Nathana Drakea, ale tiež okolo očakávaného príslušenstva pre PlayStation 4. Sector sa s PlayStation VR naposledy stretol ešte minulý rok na E3, vďaka čomu sme vám mohli priniesť dojmy z dvoch ukážok od londýnskeho Sony štúdia. Prvá ukážka nás vtiahla do hlbín morského oceánu, kde sme sa pozerali smrti (žralokovi) priamo do očí (na zuby), no a v tej druhej sme sa pustili dole frekventovanou cestou na sánkach.
Tentokrát sme si mohli vyskúšať demo The London Heist. Namiesto toho, aby som vám opisoval to, čo sa v ukážke dialo, vás odkážem rovno na video nižšie, ktoré toto demo zachytáva v plnom rozsahu. Omnoho podstatnejší než samotné demo mi totiž príde samotný dojem z virtuálnej reality od Sony v aktuálnej podobe.
PlayStation VR, ako aj ostatné VR zariadenia, musia byť snímané aj z vonku. PS VR pre toto využíva PlayStation kameru, pričom pohyb rúk sa vám do virtuálneho sveta prenáša cez ovládače PS Move. Najväčším postrachom všetkých zariadení virtuálnej reality je možná nevoľnosť používateľov zapríčinená buď veľkou odozvou, pomalým snímkovaním či nepresným prenášaním pohybu do hry. No a presne toto sa PS VR netýka. Už po prvom nasadení je cítiť, čo bolo prioritou Sony pri vývoji tejto technológie. Strieľanie/prebíjanie, rozhliadanie sa či dokonca pozeranie sa z okna auta dozadu bolo presné a celkovo bezproblémové.
Aj napriek tomu, že PS VR vyzerá mohutne, v skutočnosti ide o veľmi ľahký, pohodlný kus techniky a na hlavne vôbec netlačí. Vo chvíli, keď sa vám pred očami začne premietať virtuálny svet, tých pár gramov navyše už vôbec nevnímate.
Minulý rok sme PlayStation VR ešte nepoznali pod týmto názvom a stále išlo o zariadenie, ku ktorému sme mohli pristupovať skôr ako k technologickej ukážke možností PlayStation 4. Od E3 2014 však ubehlo viac ako pätnásť mesiacov a vydanie tohto zariadenia je naplánované na druhý kvartál budúceho roka. Všetko teda nasvedčuje tomu, že PS VR sa blíži do posledného štádia vývoja, kvôli čomu by sme už nemali očakávať nejaké výrazné zmeny, ale iba mierne dolaďovanie nedostatkov. Aktuálna verzia PlayStation VR sa ale takmer vôbec nelíši od svojho zatrateného predchodcu z minuloročnej E3 a zmeny nastali skôr iba po dizajnovej stránke. Podľa posledných správ od Sony sa síce špecifikácie PS VR ešte môžu zmeniť, no skôr to už neočakávame.
PlayStation VR obsahuje OLED displej s rozlíšením 1920x1080, čo znamená, že jedno oko sa musí uspokojiť s hustotou pixelov o rozlíšení 960x1080. Ide pritom o totožné rozlíšenie, aké má druhá vývojárska verzia Oculus Rift, ale zase menej ako má HTC Vive.
Virtuálna realita od Sony je nám zatiaľ stále predvádzaná na krátkych demách, ktoré ale fungujú veľmi dobre. Bude teda veľmi zaujímavé sledovať, či má Sony v rukáve skryté aj nejaké tie AAA hry, ktoré budú vedieť potenciál tejto technológie aj poriadne využiť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >