Shenmue III nemusí mať úžasnú grafiku, podstatný bude príbeh

Nová hra asi nebude mať rozpočet ako jej predchodkyne, ale Suzuki je odhodlaný urobiť dobrú hru aj s menším rozpočtom a Unreal enginom.

pridal roberto 6.10.2015 o 22:17 pod hry
Shenmue III nemusí mať úžasnú grafiku, podstatný bude príbeh

HRY > NOVINKY >

Keď sa na veľkoplošných obrazovkách tohtoročnej E3 konferencie Sony spustil teaser na Shenmue III, veľká časť obecenstva zostala v nemom úžase a ďalší sa zmohli iba na veľké: Čože? Ďalšiu vlnu nadšeného potlesku odštartoval príchod Yu Suzukiho, otca série. Čiastočne ale bolo cítiť, že hlavne mladšie publikum úplne nechápe, čo sa to vlastne deje. Shenmue a Shenmue II sú veľmi uznávané hry, ktoré boli na svoju dobu nie len krásne, ale mnohí hráči si práve v nich prvýkrát vyskúšali quick-time eventy a potulky po otvorenom svete.

Bohužiaľ, z obchodného hľadiska to už taká sláva nebola. Prvý diel stál (vrátane nákladov na marketing) 70 miliónov dolárov, na tú dobu obrovské číslo, ktoré 1.2 milióna predaných kópii nedokázalo vykryť. Časť investovaných peňazí sa ešte mala vrátiť vďaka pokračovaniam, ale Shenmue II predalo iba 400 tisíc kusov a Sega, rozčarovaná neúspechom celej konzoly Dreamcast, projekt odpískala.

Muselo ubehnúť viac ako desaťročie, aby sa Suzuki spojil so Sony a vydavateľstvom Shibuya a pokúsil sa sériu oživiť s pomocou KickStarteru. Tam zlomila rekord, keď za 102 minút vyzbierala 1 milión dolárov. Celkovo sa jej podarilo vybrať 6.3 milióna, ďalšie peniaze pribudli cez PayPal počas Tokyo Game Show a príde aj pomoc od Shibuya a Sony. Ale bude to stačiť?

„KickStarter nie je naším jediným zdrojom, ale keby sme aj mali iba tých 6 miliónov, tak by sme Shenmue III založili na tom, čo sa dá urobiť so šiestimi miliónmi,“ vysvetlil Suzuki počas rozhovoru pre Eurogamer. „Naďalej hľadáme ďalšie prostriedky, pretože čím viac budeme mať, tým viac si budeme môcť dovoliť. Ak aj nebudeme mať rozpočet ako predchádzajúce hry, aj tak budeme môcť urobiť Shenmue III.“

A aké bude Shenmue III bez rozpočtu AAA hry a prístupu k najnovším technológiám?

„Nepotrebujem veľa peňazí! Hra samotná nemusí vyzerať úžasne a v dnešnej dobe sa do grafiky dáva veľmi veľa peňazí. Ak napríklad urobíme kompromis ohľadom grafiky a dáme všetko potrebné do príbehu, môžeme urobiť dobrú hru. Pre mňa je najdôležitejšie, aby bola hra zaujímavá a ľudia ju chceli hrať.“

Shenmue III nemusí mať úžasnú grafiku, podstatný bude príbeh

Na konci 90-tych rokov bola open-world akčná adventúra niečím výnimočným, ale dnes je už otvorený svet štandardom. Čím sa bude Shenmue III odlišovať od svojich dvoch predchodcov a čím sa pokúsi zaujať novú generáciu hráčov?

„Formát je jasný. Upravíme štruktúru a pripravíme nový príbeh. Nebude to úplne to isté, čo sme pôvodne plánovali, ale koncept sa vôbec nemení. Základná myšlienka a koncept sa nikdy nemenia. Čo sa zmenilo, je dostupná technológia. Použitie nástroja ako Unreal Engine 4 zmení veľa vecí.“

Shenmue bolo zasadené do krajiny pripomínajúcej Japonsko alebo Čínu a dýchalo osemdesiatymi rokmi, ale v pokračovaní sa objavil “floating sword“. Bude nový prírastok opäť viac realistický alebo spadne do sveta mágie?

Než sme dokončili Shenmue II, už sme vedeli, že ďalší diel nebude a povedali sme si, že keď takto skončiť, tak určite nie potichu. Preto sme tam vložili nové prvky fantasy. Viete, v Číne a Japonsku veríme v takú vec, je to niečo asi ako druidizmus a Stonehenge v Anglicku. Je to o prijímaní energie od duchov, stromov, prírody... Hovoríme tomu “či“. Nie je to to isté ako víly a démoni. Je to o prírode a energii. Toto by sme mohli vložiť do Shenmue III. Uvažujeme nad tým.“

Yu Suzuki je už starší pán, ale do dôchodku sa ešte nechystá – celý zvyšok nedopovedaného Ryovho príbehu sa nedá vložiť do jednej hry, takže v Shenmue III sa príbeh úplne neskončí. Suzukiho štúdio Ys Net sa vďaka rozpočtu rozšírilo o pár jeho bývalých spolupracovníkov zo štúdia Segy a v správny moment budú najatí ďalší ľudia, aby sa hra začala predávať pred Vianocami 2017.





Páči sa mi!




PC
PS4

Vývoj: Deep Silver / YS Net
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania: 19. november 2019
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Herny monitor 27” (20)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (4)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
| Problém s ps4 (4)
Zdravím, moja PS4 Slim začala z ničoho nič blbnúť....
| Nový pc (2)
Chcem si poskladať PC. Zatiaľ som si vybral tieto ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk