Fallout 4 bližšie predstavuje svoje grafické technológie |
Fallout 4 vychádza už o päť dní a tak nám autori bližšie odhaľujú technológie, vďaka ktorým hra vyzerá tak dobre.
Grafický výkon počítačov neustále rastie, no a spolu s ním sa tiež zvyšujú nároky hráčov na vizuálne spracovanie hier. Pochopiteľne, v prvom rade sa o pokrok musia snažiť samotní vývojári, ktorí sa zvyknú predbiehať s ostatnými štúdiami o to, ktorá hra vyzerá najlepšie. Ako dôležitá je pre vás práve grafika v hrách je samozrejme na vás, no pokrok po tejto stránke je potrebné oceniť. Na najnovších záberoch z Fallout 4 sme mohli vidieť celkom pekné obrázky zruinovaného sveta. Síce grafickým spracovaním sa nemusí šplhať na vysoké priečky, vzhľadom na žáner a otvorený svet je celkový dojem z grafiky dobrý.
Hra beží na Creation Engine, ktorý poháňa aj Skyrim, no pre Fallout 4 sa dočkal nejakých tých vylepšení o súčasné technológie, ktoré ho posúvajú vyššie. Prvá novinka, ktorá je v novej verzii enginu zapracovaná, je takzvaný physically based deferred renderer, ktorý autorom umožňuje pridávať omnoho viac dynamických svetiel do každej zo scén či pridať realistické materiály. Cieľom vývojárov bolo odlíšiť jednotlivé objekty od seba tak, aby dokonale zapadli do okolitého prostredia.
Ako je už samozrejmosťou v hrách od Bethesdy, engine podporuje plnú zmenu dňa a počasia. V engine tak nechýba podpora pre rozptyl jednotlivých slnečných lúčov. Na nej však pracovali spolu s firmou NVIDIA, vďaka čomu je tento dobre známy efekt počítaný cez GPU. Ďalšia novinka v podobe nového systému materiálov sa ukáže v celej svojej kráse najmä pri daždi.
Vylepšenia zapracované do nového enginu:
Tiled Deferred Lighting
Temporal Anti-Aliasing
Screen Space Reflections
Bokeh Depth of Field
Screen Space Ambient Occlusion
Height Fog
Motion Blur
Filmic Tonemapping
Custom Skin and Hair Shading
Dynamic Dismemberment using Hardware Tessellation
Volumetric Lighting
Gamma Correct Physically Based Shading
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 55
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29 zobraziť viac článkov >