Microsoft sa bál, že Xbox Live Arcade zničí celý konzolový biznis |
Server IGN vyspovedal tvorcu XBLA, Grega Canessu, ktorý o nej prezradil niekoľko zaujímavých informácií
Služba Xbox Live Arcade si pamätá ešte obdobie prvého Xboxu - zrodila sa v roku 2004 a o rok sa presunula aj na novú generáciu konzol, Xbox 360. Počas niekoľkých rokov sa služba dokázala vytiahnuť skutočne vysoko, a to aj napriek tomu, že všeobecne nebola braná až tak veľkolepo. Za zrodom tejto služby stojí Greg Canessa, ktorý aktuálne pracuje pre firmu GSN Games (Sony), špecializujúcu sa na vydávanie a tvorbu mobilných hier. Server IGN si ho však teraz pozval do štúdia, kde im v rozhovore prezradil niekoľko zaujímavých informácií týkajúcich sa Xbox Live Arcade.
V rozhovore otvorene tvrdí, že Microsoft sa tejto služby bál a mal pred ňou rešpekt. Veľa ľudí totiž nechápalo, že Xbox Live Arcade ponúka niekoľko "rôznych typov herného zážitku" a aj napriek tomu nebola táto služba hrozbou pre bežné herné konzoly: "Vo firme vládol skutočný strach z toho, že Xbox Live Arcade sa bude priživovať na predajoch diskových hier a celkom zničí konzolový priemysel. Toto bola vlastne citácia, ktorú som dostal od jedného z interného oddelenia". Microsoft mal teda strach z toho, že nízke ceny pri hrách z Xbox Live Arcade narušia už zabehnutý ekonomický model, na ktorom staval predaj klasických diskových hier a tým položia celý herný biznis.
Microsoft pri začiatkoch s Xbox Live Arcade určite myslel najmä na budúcnosť, čiže službu určite stavali najmä ako niečo, čo bude dostupné na Xbox 360. S príchodom Xbox One však rovnaký prechod na novú generáciu nenastal a zatiaľ je otázne, či sa vôbec XBLA aj niekedy dostane na súčasnú generáciu Xboxu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 13
- Windows 10 podpora dnes skončila, ale môžete si ju predĺžiť na ďalší rok 143
- Článok: ROG Xbox Ally X 88
- USB-C bude musieť byť v EU aj v nabíjačkách a zdrojoch 36
- Black Myth: Wukong dostáva veľkú aktualizáciu s vylepšeným výkonom na PC a PS5 47
- Chat3D - AI revolúcia v 3D modelovaní 29
- Tomonobu Itagaki zomrel vo veku 58 rokov 20
- Meta ukončí samostatnú aplikáciu Messenger pre Mac a Windows 34
- ChatGPT sa čoskoro otvorí aj na erotické témy 51
- Heroes of Might & Magic: Olden Era prekročilo 1 milión wishlistov na Steame 17 zobraziť viac článkov >