Prečo sme museli na nové Brány Skeldalu čakať tak dlho?

Klasické dungeony zažívajú renesanciu a spolu s žánrom sa vracia aj milovaná značka z Česka. Prečo sme ale na tretiu časť Brán Skeldalu museli čakať tak dlho?

pridal matus_ace 7.5.2016 o 15:21 pod hry
Prečo sme museli na nové Brány Skeldalu čakať tak dlho?

HRY > NOVINKY >

Klasické dungeony zažívajú renesanciu a spolu s žánrom sa vracia aj milovaná značka z Česka. Prečo sme ale na tretiu časť Brán Skeldalu museli čakať tak dlho? Brány Skeldalu 3: Sedm mágů už poznajú hráči na mobiloch a čoskoro si hru v plnej paráde užijeme aj na PC. Tvorca hry, Jindřich Rohlík, nám prezradil, čo od nej môžeme očakávať a prečo sme sa jej vlastne dočkali až teraz.

Prvá otázka sa ponúka sama. Brány Skeldalu bola v ČR a SR na prelome milénií veľmi známa séria, pričom prvé dve časti od seba delili 4 roky. Prečo sme na trojku museli čakať tak dlho?

Museli sme čakať, kedy sa hráči dostanú z opojenia 3D technológiami a začne sa im cnieť po starých dobrých hrách. Tiež sme tak trochu čakali na mobily, ktoré sú pre tento typ hier ako stvorené. Skrátka sa muselo čakať, kým dozreje doba.

Za tú dobu sa výrazne zmenil herný trh. Snažili ste sa mu nejako s novou hrou prispôsobiť, či ju robíte v štýle starej školy a pri hraní potrebujeme štvorčekový papier?

Snažíme sa naviazať tam, kde sme predstali. Dať hráčom to, čo sa im páčilo hlavne na prvom Skeldale, ale nevyhli sme sa ani modernizácii. Niektoré návrhárske postupy už dnes nie sú únosné a taktiež sme sami chceli modernizovať! Tie "staré dobré hry" by sa totiž nestali tým, čím sú v našich spomienkach, keby neprinášali niečo nového. Ak sa pozriete na dnešné nezávislé retro-like hry, vždy je tam niečo naozaj originálne, ale je to zasadené do starých kulís tak hladko, že to ani nemusíte spozorovať. Tou cestou sme chceli ísť aj my. Za všetky tie veci uvediem v našom prípade takú drobnosť: spôsob premiestňovania po mape presunutím panáčika reprezentujúceho družinu v štýle Google Street View - je toho ale viac, napríklad hudobná mágia a podobne.

Prečo sme museli na nové Brány Skeldalu čakať tak dlho?

Nadväzuje hra okrem hrateľnosti na svojich predchodcov aj príbehom? Nestratia sa v nej noví hráči? Je prípadne previazaná s vašimi literárnymi dielami?

Noví hráči sa určite nestratia. Hra sa odohráva na rovnakom ostrove (Roven alebo Rovenland) asi 10 rokov po tom, čo sa odohral prvý diel. Hráč navštívi rovnaké miesto, vežu Skeldal, ale odkrývame veľa nových lokalít. Príbeh je samostatný a nie je potrebné poznať predchádzajúce časti.Na druhú stranu, ak ich poznáte, užijete si to. V jednotke ste napríklad mohli zakúpiť mapu, s ktorou sa dalo presúvať medzi levelmi. Mapár vám vtedy tvrdil, že je to pamiatka po dedkovi a naťahoval cenu. Tiež v trojke si môžete kúpiť podobnú mapu, tentoraz od mapárky, ktorá skúsi rovnaký trik, na čo jej hráč odpovie: "Ten starý trik s dedkom ešte stále funguje?"Sú tu jemné narážky, ktoré ak nepoznáte, nevadí, ale znalcov prvej časti môžu pobaviť. Ostatne budúci mesiac vyjde prvý diel štvordielneho románu, ktorý som napísal veľmi verne podľa prvej časti. Vysvetľuje sa v ňom podrobnejšie, ako vyzeral ostrov pred tým, než naň dorazili hrdinovia trojky. Ak ste fanúšikmi, nenechajte si román ujsť.

Prečo ste sa v prípade Sedm mágů rozhodli ísť s hrou najskôr na mobilné platformy a až neskôr na PC?

Myslíme si, že mobilné platformy sú pre takýto spôsob hrania a ovládania ideálne. Tiež si myslíme, že s podobným štýlom si môžeme dovoliť vytvoriť hru naozaj dobre a že na mobilnej platforme tehcnologicky vynikne (zatiaľčo na PC by sme boli len OK). A kritika nám dáva za pravdu. V dobe, kedy odpovedám na tieto otázky, sme podľa Metacritics 5. najlepšou iOS hrou v roku 2016 a sme aj v prvej stovke najlepších vôbec.

Sú nejaké výraznejšie rozdiely medzi verziami?

Zatiaľ nie sú žiadne, ale momentálne dokončujeme PC port (zatiaľ je hra na Steame v Early Access) a tam už rozdiely budú. Hlavne je to ovládanie na klávesnici a lepšie shaderi a efekty vhodné pre výkonnejší PC hardvér.

PC verzia už vyšla, no zatiaľ len v Early Access podobe. Máte už presnejšiu predstavu o tom, kedy by sme sa mohli dočkať vydania finálnej verzie?

Behom týždňa alebo dvoch vydáme prvý update a asi mesiac až dva po tom by mala byť vonku plná verzia. Dohrať sa dá už teraz - neváhajte, budeme zdvíhať cenu (smiech).

Prečo sme museli na nové Brány Skeldalu čakať tak dlho?

Aký je zatiaľ feedback komunity ohľadne PC verzie?

Feedback je kladný. Sú, samozrejme, aj nejaké pripomienky a ak je to v našich silách, tak problémy odstraňujeme. Výhrady boli napríklad k anglickému prekladu, hlavne čo sa táka popisov kúzel. Najali sme preto dodatočných amerických prekladateľov a s nimi robíme druhé čítanie. Hráči mali drobné výhrady aj k vybalansovaniu hrateľnosti, takže napríklad znižujeme účinnosť hudobného kúzla Zrýchlenie. Rauš bude teraz použiteľnejší, znižujeme množstvo peňazí, ktoré je možné získať v druhej časti hry, čo narušovalo ekonomiku celej druhej časti hry a podobne. Všetky tieot úpravy prinesie už plánovaný prvý update.

Je na ostrove Roven miesto ešte pre nejakú ďalšiu hru v budúcnosti, či sa budete sústrediť na niečo iné?

Áno, je tam miesto. Roven je predsa len magický ostrov, kde bohovia odpočívali po tom, čo stvorili svet. Nebude to možno ihneď, ale postupne budujem mytológiu a logiku sveta, viď. už uvedená knihaa rovnako aj román Země bez zákona, ktorý vyšiel pred dvoma rokmi, sa odohráva v miestach, kde sa odohrávala druhá časť hry. Skrátka Skeldal žije a rozvíja sa!

Ďakujem za rozhovor.





Páči sa mi!






Mobil
Slovenské hry

Vývoj: Napoleon Games
Štýl: RPG / Ťahová
Web: domovská stránka hry
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19833)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk