História série Warhammer 40,000: Dawn of War

Warhammer 40000 Dawn of War séria pokračuje a tak si zhrňme jej históriu, sú to síce zatiaľ len dve hry, ale porozširované o expanzie.

PC
pridal roberto 8.5.2016 o 19:19 pod hry
História série Warhammer 40,000: Dawn of War

HRY > NOVINKY >

V ponurej temnote ďalekej budúcnosti je iba vojna. A toto je veľmi vzdialená budúcnosť 41. tisícročia, kde už nič nie je také ako teraz. Nesmrteľný Cisár sa už 10 tisíc rokov nepohol zo svojho zlatého trónu, zatiaľ čo jeho verní geneticky upravení mariňáci ochraňujú nepredstaviteľne obrovské galaktické impérium.

História série Warhammer 40,000: Dawn of War

V nie až tak vzdialenej budúcnosti sa dočkáme Dawn of War 3, real-time stratégie od expertov na real-time stratégie, štúdia Relic Entertainment. Kanadské štúdio ešte pred Dawn of War stvorilo Homeworld a Impossible Creatures a iba dva roky po ňom sa vytasilo s Company of Heroes a RTS-kári od pred pár dňami oznámeného Dawn of War 3 plným právom neočakávajú nič menšie ako ďalšiu strategickú pecku. Toto je ten správny čas, aby si veteráni zaspomínali na prvé dve hry a nováčikovia sa pripravia na naskočenie do rozbehnutého imperiálneho tanku.

Warhammer 40,000: Dawn of War

História série Warhammer 40,000: Dawn of War

Séria Dawn of War spadá do rozľahlého univerza Warhammer 40,000, ktorý je brutálny, neľútostný a od základu postavený na nekonečnej vojne medzi nezmieriteľnými frakciami. Pupkom Mliečnej cesty je Cisárstvo. Zabudnite na demokraciu a občianske práva, režim drží pohromade fanatická viera v Cisárovu božskosť, ohromné zdroje plynúce z mnohých svetov a hrubá sila. Iba takto dokáže fungovať v neustálej vojne na mnohých frontoch. Galaxii kedysi vládli vznešení Eldari (vesmírni Elfovia), presvedčení o menejcennosti každého, koho v tejto galaxii stretnú. Cestovať medzi svetmi sa, bohužiaľ, naučili aj Orkovia a Goblini, zelená bojachtivá masa nedbajúca na vlastnú bezpečnosť. A aby toho nebolo málo, zlí prastarí bohovia chaosu z paralelnej dimenzie zlanárili celé légie vesmírnych mariňákov na svoju stranu a zaradili ich do svojej démonickej armády.

Tým sme si zároveň predstavili frakcie Warhammer 40,000: Dawn of War z roku 2004. Počítačoví stratégovia sa rok predtým nabažili Homeworld 2, Command & Conquer: Generals, The Frozen Throne, Rise of Nations a v rovnakom roku vyšli Rome: Total War a The Battle for Middle-earth. V mimoriadne tvrdej konkurencii by obyčajná RTS-ka zo sveta sci-fi Warhammeru veľa vody nenamútila, lenže Relic nasadil zbrane najväčšieho kalibru. Hráča prikovalo do kresla krásne brutálne a brutálne krásne intro, teda na svoju dobu, so zúrivým bojom ramenatých mariňákov s ešte ramenatejšími orkmi, končiace rozvinutím vlajky na strategicky dôležitom mieste. Grafika bola v každom smere špičková a hráči sa počas bojov kochali nevídaným množstvom animácií rôznych bojovníkov, príšer a hrdinov, iba in-engine predelové scény padali do priemeru.

Ani veľmi dobré technické spracovanie by ale hru nevynieslo medzi legendy, keby neprišla aj s vlastnou hrateľnosťou. O žiadnom prielome sa síce hovoriť nedá, nato bolo vtedy jednoducho priveľa RTS-iek každého druhu, ale Relicu sa podarilo vytiahnuť hráčov z ich megalomanských pevností a donútil ich k skutočnému boju o územie. Rovnako ako cool chlapík z intra, aj hráčove armády musia v Dawn of War myslieť v prvom rade na vlajky v strategicky dôležitých bodoch rozosiatych po celej mape. Kto prenechal súperovi väčšinu mapy, nikdy nemohol mať dostatok surovín. Mnohí ale boli najviac okúzlení strategickými možnosťami. Nielenže si mohli vybrať jednu zo štyroch unikátnych frakcií s vlastnými jednotkami a hrdinami, ale ešte jednotky ďalej upravovať. Jednotke sa mohol navyšovať počet bojovníkov, niektorí z nich mohli dostať špeciálne zbrane ako plameňomet alebo raketomet a k tomu ešte taktický príkaz bojovať z diaľky, snažiť sa použiť motorové píly, alebo prechádzať od jedného k druhému. Ešte treba pripočítať špecifiká frakcie, ako nesmierne vysoký limit bojovníkov v orkských jednotkách či úzko špecializované eldarské jednotky. Estetické úpravy armád potom už boli iba čerešničkou na torte. Recenzenti si povzdychli nad kratučkou kampaňou, ale skirmish a multiplayer ponúkli mnoho hodín zábavy a pevný základ pre 3 datadisky.

Winter Assault po roku od vydania hry rozšíril počet hrateľných frakcií na päť. Cisárska garda, obyčajní ľudia tvoriaci bežnú armádu Cisárstva, vyvážila menejcennosť svojich bojovníkov výbornými bojovými vozidlami, defenzívnymi budovami a partizánskymi taktikami. Pribudli hneď dve nové kampane a každá frakcia prišla o pár upgradov, čo podporilo rozdielnosť ich taktík.

Dark Crusade priniesol ďalšie dve frakcie. Malé ale odhodlané Tau Empire sa špecializovalo na boj z väčšej vzdialenosti, pokým prastarí Necroni všemožne využívali svoj robotický pôvod. Nová kampaň opustila linearitu a hráča hodila na strategickú mapu rozdelenú na 25 provincií reprezentujúcich jednotlivé misie.

Soulstorm nie je priamo dielom Relicu, vydavateľstvo THQ ho zverilo menšiemu štúdiu Iron Lore, ktoré ponúklo novú “meta-kampaň“ s 31 provinciami, frakcie Temných Eldarov a Sisters of Battle a nové jednotky pre staršie frakcie. To sa už ale písal rok 2008 a Relic mal na ďalší rok naplánované vydanie sequelu.

Warhammer 40,000: Dawn of War II

História série Warhammer 40,000: Dawn of War

A potom sa zabudlo na staré taktiky a prišla iná hra. Pri dizajnovaní hrateľnosti Dawn of War II sa Relic nevybral cestou evolúcie ale revolúcie. Po grafickej stránke sa to dalo jedine očakávať a autori boli opäť chválení za grafiku i atmosféru, ale zmenila sa doba aj hrateľnosť. Mnohé veľké RTS série dohorievali a hovorilo sa, že “hry ako Dune II“ potrebujú veľkú zmenu. V roku 2009 už mnoho hráčov stratégií prepadlo fenoménu DotA a Relic tiež modernizoval smerom k rýchlejšiemu hraniu, dôrazu na hrdinov a výstavbu prakticky kompletne vykopol. Pár možností niečo postaviť zostalo, ale rozvoj základne jednoducho zmizol a zostali iba stratégia výberu jednotiek a šikovnosť pri ich ovládaní na bojisku.

Najviac sa zmena prejavila v nelineárnej kampani, opäť celej hranej z pohľadu Hviezdnej pechoty. Tentokrát nerozkazuje žiadny generál ani admirál, na bojisko sa vrhá veliteľ s hŕstkou svojich najlepších mužov. O to väčší dôraz môže byť kladený na ich taktický postup po bojisku a rozvoj. Bojovníci dostali inventár s vlastnou výzbrojou, začali získavať skúsenosti, zvyšovať úrovne a spolu s nimi body do štyroch základných vlastností, tiež črty a špeciálne schopnosti.

Nový koncept ale zároveň zachoval dostatok prvkov z Dawn of War vrátane strategických bodov a brutálnosti vlastnej univerzu Warhammer 40,000. Kampaň sa už ale dala hrať aj v kooperácii, zápasy boli svižnejšie, jednotky sa naučili skrývať za zničiteľnými prekážkami a zo základnej ponuky hrateľných frakcií pre skirmish i multiplayer vypadol Chaos a hlavným bubákom sa stali prerastení chrobáci zo susednej galaxie, Tyranidi. Po pol roku Relic zdarma pripravil The Last Stand, kooperatívny herný režim pre troch hráčov čeliacich vlnám nepriateľov a potom sa už vrhol do prípravy dvoch veľkých datadiskov.

Chaos Rising vrátil do boja mariňákov pohltených silami chaosu, čomu sa prispôsobila aj kampaň. Nový Corruption System sledoval hráčovo počínanie pri plnení misií a náklonnosť k Chaosu a podľa toho preň vybral jeden z piatich možných koncov príbehu.

Retribution opäť povolal Cisársku gardu, ale v kampani sa dalo hrať za ktorúkoľvek zo šiestich frakcií a Relic opäť pripravil viacero koncov, tentokrát závislých na výbere frakcie.

Warhammer 40,000: Dawn of War III

História série Warhammer 40,000: Dawn of War

Trvalo to dlho, ale po krachu pôvodného vydavateľa THQ, so súhlasom Games Workshopu a pod dohľadom Segy sa v Relic Entertainment pracuje na druhom pokračovaní Dawn of War a najväčším prekvapením by bolo, keby sme sa nedočkali žiadnych prekvapení.

Z toho, čo zatiaľ vieme, sa majú bojiská opäť zaplniť väčším počtom jednotiek ale zároveň vyniknú hrdinovia a špeciálne jednotky. Opäť sa bude stavať a bojovníci budú hľadať kryt za prekážkami. V základnej hre sa objavia 3 frakcie – Mariňáci, Eldari a Orkovia. Boje začnú v priebehu roka 2017. 



Páči sa mi!




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#108


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Star wars battlefront 2 (1)
Zdravim kupil som si nedávno túto hru na ps4 a chc...
| Mining karty (7)
Caute, su podla vas karty ktore sa pouzivali na mi...
| Call of duty bo4 /battlefield ... (8)
Ktorá hrá je lepšia? Za mňa BF V vyzerá lepšie ale...
| Moderná rts ako aoe 3? (4)
Poznáte hru ktorá je podobná tým starým RTS straté...
| súťaž o steam keys - predveď ... (246)
Po kratšej úvahe som sa rozhodla založiť toto vlák...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk