Kritika na downgrade grafiky v hrách oproti E3 prezentáciám často nie je na mieste |
Technický riaditeľ Cryteku vysvetľuje, prečo prostredia v hrách často nevyzerajú tak dobre, ako nám ich predvádzajú na E3.
E3 2016 je už blízko a určite nám počas nej budú opäť naservírované celé kopy krásnych trailerov, mnohé aj s "ukážkami hrateľnosti". Avšak kde je istota, že naozaj dostaneme hru s takým vizuálom, ako predvádza trailer? Nikde. Podobných sklamaní sme v uplynulých rokoch zažili toľko, že sa začínajú považovať za samozrejmosť. A podľa technického riaditeľa Cryteku to samozrejmosťou aj je a sú na to aj veľmi dobré dôvody, pričom optimalizácia hry pre menej výkonný hardvér nemusí byť vždy primárnym dôvodom, občas môže poslúžiť aj ako výhovorka.
"Myslím, že v mnohých prípadoch by kritika mala smerovať inam," povedal Rok Erjavec. "Na takýchto podujatiach sa často predvádzajú starostlivo pripravené demá ukazujúce jednu lokalitu z hry. Keď hra nakoniec nevyzerá rovnako, je jednoduché viniť hardvérové ciele, ale v skutočnosti sa tam ukazuje 15 minútová časť hry, na ktorej sa spravidla pracuje 3 až 6 mesiacov. Lenže zvyšok hry je zážitok na 10+ hodín a musí vzniknúť behom 12 až 24 mesiacov. Často teda nejde o skutočný downgrade grafiky, iba sa ten zvyšok obsahu musí vyprodukovať oveľa rýchlejšie."
Crytek je ponorený do VR biznisu a z klasickejších hier naďalej pracuje na svojej MOBA Arena of Fate a multiplayerovej akcii Hunt: Horrors of the Gilded Age. O obidvoch hrách vieme už od roku 2014 a ani jedna ešte nemá stanovený dátum vydania.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 30
- RECENZIA: Lies of P: Overture 40
- Mafia: The Old Country sa bude ďalej rozširovať 40
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ponúkol roadmapu do konca roka 87
- Toto je poriadny handheld! Má v sebe RTX 4090. 39
- Blizzard pravdepodobne odhalil novú triedu pre Diablo 4 42
- Battlefield 6 - analýza deštrukcie a grafiky 65
- CrisisX ponúkne 1200 kilometrov štvorcových otvoreného sveta 19
- Mafia: The Old Country sa pochválila svojimi číslami 36
- Battlefield sa postupne stane každoročným titulom 67 zobraziť viac článkov >