Novinky a zmeny v Sid Meiers Civilization VI |
Mestské štvrte, zoskupovanie jednotiek, aktívny výskum, tvrdohlaví lídri a ďalšie info, ktoré vás pripraví na príchod novej Civky.
Nadšení civkári chcú byť ešte pred zahájením prvého útoku na svetovládu v Civilization VI pripravení na nástrahy a zmeny, ktorými sa nové pokračovanie série odlíši od svojich predchodcov a Firaxis Games preto tieto informácie postupne vypúšťa prostredníctvom webu IGN. Zhrňme si tie najväčšie a najzaujímavejšie. Mestské štvrte Mestá už nie sú napchaté na jednom políčku, namiesto toho sa k centru mesta pripájajú farebne odlíšené špecializované mestské štvrte, ktorých bude na začiatku hry k dispozícii 5 až 6 a v pokročilej fáze 12 typov. Každá štvrť zaberie jedno políčko a budú sa v nej dať postaviť špecifické budovy. Napríklad v štvrti zameranej na výskum sa bude dať postaviť knižnica, univerzita i výskumné laboratórium. S takouto štvrťou má mesto potenciál stať sa dôležitým centrom vedy v krajine, avšak k vytvoreniu štvrte je potrebná populácia a všetko s ňou spojené a zaberie jedno políčko, takže si bude treba vyberať. Vytvorením vojenskej štvrte obohnanej hradbami by malo vzniknúť niečo ako pevnosť aj s vlastným streleckým útokom. Efektívnosť štvrtí sa odvíja od okolia, vedci majú radi v okolí hory alebo džungľu, duchovenstvo (posvätný) les a prístavná štvrť prirodzene potrebuje more. Mestská obrazovka je definitívne preč, všetko je vidieť a dá sa nastaviť priamo na mape. Zoskupovanie jednotiek Jednotky rovnakého typu, napríklad pechota, sa dajú kombinovať do jednej silnejšej jednotky zaberajúcej iba jedno políčko. V čase napoleonských vojen sa otvorí možnosť spojiť dve jednotky a vytvoriť armádny zbor, ktorý bude o približne 40 % silnejší než samostatná jednotka. Dve jednotky teda majú väčšiu silu oddelene, ale spolu majú väčšiu šancu prežiť. O približne 100 rokov neskôr (v čase 1. svetovej vojny) sa otvorí možnosť pridať tretiu jednotku. Cieľ je jednoduchý, znížiť počet jednotiek na mape a zefektívniť správu početných armád. Podobne bude fungovať kombinovanie civilnej a vojenskej jednotky, aby mohli byť napríklad osadníci automaticky sprevádzaní bojovníkmi. Aktívny výskum Doteraz bol výskum nových technológií iba otázkou "hrubej sily", teda jednoducho závislý na množstve vyprodukovanej "vedy" za kolo. Dobrým príkladom odtrhnutosti tejto zložky hry od diania na mape je, že vnútrozemská civilizácia sa mohla stavaniu veľkých lodí a navigácií na otvorenom mori naučiť rovnako rýchlo ako ostrovný národ. Civilization 6 má systém bonusov, v ktorom prístavy a výstavba člnov zrýchli výskum námorných technológií, boj s barbarmi vojenských technológií a napríklad ťažba kameňa objav staviteľstva. Civilizácie by tak mali byť previazanejšie so svojím prostredím. Lídri Osobnosť lídra frakcie by sa mala prejaviť vo väčšej miere než v Civ 5. Tu je líder viac zameraný na svoj pevný cieľ vychádzajúci z histórie, napríklad mať najviac divov sveta. Ak ich niekto má viac ako on, ťažko s ním môže dobre vychádzať. Okrem toho na začiatku hry dostane aj náhodný cieľ, aby simuloval spôsob hry živého hráča, ktorý si obyčajne tiež dáva nejaké ciele a na základe toho určuje priority. K celkovému pochopeniu motivácie protivníka je treba použiť diplomaciu a obchod. Obrazovka diplomacie bude kompletne prekopaná. Ďalšie zaujímavosti:
Sid Meier's Civilization VI vyjde 21. októbra 2016. |
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila ďalšie zľavy 50
- RECENZIA: Way of the Hunter 112
- Disney+ spustí predplatné s reklamami v decembri, zvýši aj cenu základného predpla 171
- Nový mod Rise & Fall pridá do pôvodnej Mafie príbeh mladého Dona Salieriho 33
- Aké hry vlastne ešte vyjdú na jeseň? 49
- Unikol koncept Odina z God of War Ragnarök 28
- Spider-man v prvý deň na PC rekordy nespravil 219
- Assassin's Creed Infinity možno uvidíme už v septembri, príde do neho aj japonské 72
- Microsoft hovorí, že Sony upláca vývojárov, aby hry nedali do Game Passu 221
- Tempest Rising pripomenie dobu slávy Command & Conquer série 41 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: 2k Games / Firaxis Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|