Prečo výtvarný štýl Dawn of War 3 evokuje MOBA hru? |
Nie snáď preto, že by to naozaj mala byť MOBA, ale kvôli menej realistickej grafike s menej detailnými modelmi jednotiek.
Režisér real-time stratégie Warhammer 40,000: Dawn of War 3, Philippe Boulle, hráčov pripravuje na zmenu výtvarného štýlu v porovnaní s predchodcami. Dawn of War 2 sa od pôvodného Dawn of War značne líšilo a pripravované pokračovanie série si tiež pôjde svojou cestou. Vracajú sa veľké armády, budovanie základní a po bojiskách pochodujú gigantické elitné jednotky a zároveň je mimoriadny dôraz kladený na hrdinov.
Relic je v žánri real-time stratégii už dlho a namiesto kopírovania konkurencie alebo starých hitov sa zamýšľa nad možnosťami a rôznymi kombináciami prvkov hrateľnosti. A došiel k záveru, že ak chce rýchlu RTS a zároveň RTS s veľkým počtom jednotiek, je jednou z najväčších výziev zabrániť tomu, aby sa hráč počas bitiek stratil v chaose jednotiek, čim často trpeli staršie RTS-ky. Preto sa Relic nechal inšpirovať výtvarným štýlom používaným v žánri MOBA.
Modely jednotiek tak budú menej detailné ako v Dawn of War 2 z roku 2009. Tým sa zlepší prehľadnosť bojiska, zjednoduší rozoznávanie jednotiek na základe veľkých výrazných prvkov a zároveň sa ušetrí výkon, ktorý bude použitý k dvom dôležitým veciam - rýchlejšiemu reagovaniu jednotky na príkaz a rýchlejšiemu i zrejmejšiemu oznámeniu o tom, že jednotka plní príkaz. Prvá časť je jasná, jednotky by mali v rýchlej RTS reagovať okamžite, tá druhá je o tom, že po prijatí každého príkazu sa spustí nejaká animácia. To neznamená, že všetky jednotky budú super-rýchle, ale aj pomalé jednotky dajú okamžite vedieť, že začínajú plniť úspešne zadaný rozkaz. Vzhľadom na túto zmenu prebehol vedomý odklon od akejkoľvek snahy o realizmus alebo temnotu. Hra je farebná ako stolová predloha, ktorá je základom univerza Warhammer 40,000 a viac v kreslenom/komiksovom štýle.
Trochu viac sa dozvedáme aj o systéme elitných jednotiek. Vieme, že pred každým zápasom si vyberieme frakciu a tri z jej viacerých elitných jednotiek. Tie však nebude stačiť najať, ako obyčajné jednotky, ale budú sa odomkýnať cez Elite Points. Napríklad hrdina Gabriel Angelos stojí iba pár bodov a do hry sa zapojí v rannej fáze, pokým Imperial Knight je veľmi silná a drahá jednotka, takže sa objaví až v pokročilej hre. Zmyslom výberu nielen hrdinov, ale aj špeciálnych jednotiek, je snaha dať hráčovi možnosť si herný štýl vybranej frakcie ešte upraviť podľa vlastného vkusu, alebo jednoducho v súlade so zamýšľanou stratégiou. A toto je ešte iba častou aspektu hry, o ktorom autori hovoria ako o "Postav si vlastnú armádu", ale viac zatiaľ neprezradia. Snáď iba to, že pôjde o viac než len kozmetické úpravy jednotiek, ktoré tiež nebudú chýbať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 63
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 199
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Sega / Relic Štýl: Stratégia / Realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|