Aká je uzatvorená beta Gran Turismo Sport? |
Testovanie je dostupné aj pre hráčov v Európe, a tak sa pozrime na to, ako sa nám najnovšie pokračovanie Gran Turismo série predstavuje
Tento rok by sme sa konečne mali dočkať vydania Gran Turismo Sport, najnovšieho pokračovania série. Presný dátum vydania zatiaľ známy nie je, no približne rok po avizovanom spustení beta testu sme sa jeho spustenia aj naozaj dočkali. Ako prví si testovanie mohli vyskúšať hráči v US a už nejaký čas je beta prístupná aj hráčom v Európe. Po dlhom mlčaní zo strany Polyphony Digital je teda táto beta odozvou, ktorá nám približuje základné možnosti hry najmä v online režime, nové možnosti odmien, no taktiež vizuálne spracovanie či ďalšie vylepšenia.
GT Sport je titul zameraný na online, no už pri spustení bety je jasné, že hra ponúkne aj singleplayer časť. O jej prítomnosti hovorí položka v menu, no to je asi tak všetko, čo o tejto časti hry momentálne vieme. V bete je totiž prístupný iba Sport režim, ktorý teraz ponúka každý deň trojicu nových pretekov. Pre každý deň sú pritom vopred stanovené časy, kedy budú otvorené servery pre online preteky. Dovtedy si trať môžete natrénovať v kvalifikácii, v ktorej sa vaše umiestnenie premietne aj do vášho poradia na štartovej listine.
Ešte na úvod, pri prvom spustení bety dostane každý hráč tri autá, s ktorými môže jazdiť. Svoj vozový park si ale môže jednoducho rozširovať jazdením. V hre dostávate svoj vlastný profil jazdca, ktorý si samozrejme jazdením vylepšujete. V bete je momentálne tento profil vo fáze denných tréningov, kedy za odjazdenie stanoveného počtu kilometrov získate ako odmenu nové auto. Čo je ale podstatnejšie, počas online pretekov si budujete aj osobný rating, ktorý ovplyvňuje váš štýl jazdy. Veľakrát prichádzate do stretu s ostatnými autami na trati? Čakajte nižší/horší rating a naopak.
Čo je ale pri Gran Turismo najdôležitejšie je jazdný model. Ten je možné naplno otestovať len s volantom, a kedže pôvodne oficiálny volant Logitech Driving Force GT na PS3 si s PS4 nerozumie, betu som hral len s ovládačom. A z tohto pohľadu ide o štandard, ktorý séria ponúka - dobré vyváženie. Ovládanie nie je príliš jednoduché, no ani náročné, takže máte skvelý priestor na zlepšovanie svojich jazdeckých schopností = časov. A to aj v prípade, že vypnete všetkých asistentov. Skrotiť stovky koní pod kapotou športových áut vám dá síce výrazne zabrať, no s trochou trpezlivosti a citu sa to dá.
No a nakoniec, samozrejme, zvuky áut. Tie sú oproti predošlým dielom vylepšené, no vo väčšine prípadov nejde o markantný rozdiel. Aj v rámci beta verzie hry prišlo k menším zmenám zvuku, takže je momentálne otázne, čo si pre nás autori pripravia do plnej verzie. Celkový vizuál hry čerpá väčší výkon súčasnej generácie, čo štúdio pretavilo do kvalitnejších textúr, modelov, lepšieho nasvietenia či mierne vylepšeného okolia. To už v GT sérii odjakživa zdobili 2D stromy, ktoré nie sú úplným tabu ani v GT Sport. Je ich však výrazne menej a napríklad taký Nurburgring pokrývajú z drvivej väčšiny práve 3D modely stromov. Hre neprispieva slabšie vyhladzovanie hrán, no zato ponúka stabilných 60FPS, a to konečne bez tearingu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Rusko plánuje znárodniť miestneho prevádzkovateľa hry World of Tanks pre podporu U 55
- GTA VI bolo odložené, ale dostalo rovno aj dátum vydania 138
- RECENZIA: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 72
- Half-Life 3, respektíve nová Half-Life hra, je už plne hrateľná a v širšom playtes 64
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 54
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 139
- PlayStation Plus Essential v máji ponúkne jednu z najlepších hier minulého roka 18
- Epic Games Store znižuje svoj podiel z predaja na nulu, pokým hra nedosiahne tržby 52
- Nvidia už pripravuje RTX 50 Super verzie kariet s rozšírenou pamäťou 102 zobraziť viac článkov >
PS4
PS VR Vývoj: Sony / Polyphony Štýl: Racing / Simulácia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|