Novozískané štúdiá Microsoftu budú fungovať nezávisle |
Microsoft mení stratégiu a po novom už nechce vývojárom do tvorivých procesov veľa kecať. Chce im poskytnúť finančnú bezpečnosť a zdroje na to, aby mohli pracovať na svojich víziách.
Na E3 2018 Phil Spencer prekvapil herný svet, keď oznámil, že Microsoft pod svoje krídla získal nové talentované, predtým nezávislé štúdiá Ninja Theory (Hellblade: Senua’s Sacrifice), Playground Games (Forza Horizon), Compulsion Games (We Happy Few) a Undead Labs (State of Decay). Niektorí sa samozrejme potom začali obávať, pretože Microsoft nie vždy zvláda svoje akvizácie tretích strán podľa predstáv, kde sa stačí pozrieť napríklad na Lionhead Studios či Ensemble Studios. Mnohí sa teda pýtali, či by sa mohli tieto nové štúdiá dostať pod rovnako zlý manažment.
Podľa Aaronga Greenberga, šéfa Xbox marketingu, však Microsoft teraz chce veci zmeniť. Údajne nebudú robiť veľa kľúčových manažérskych rozhodnutí a nové štúdiá skôr nechajú robiť ich prácu, teda to, čo chcú:
„Akvizácie boli predovšetkým o hľadaní najväčších svetových tímov, ktoré môžu priniesť nové typy obsahu do našich first party štúdií, pričom im chceme umožniť, aby pokračovali vo svojej činnosti nezávisle. Keď sa pozriete na hru ako Hellblade, koľko veľkých firiem by jej dalo zelenú? Napriek tomu je brilantná a rieši veľa dôležitých otázok. Práve toto sú typy tímov, ktoré nás naozaj inšpirujú a je to výsada, že s nimi môžeme spolupracovať. Preto im chceme ponúknuť finančnú bezpečnosť, prístup k zdrojom a technickým možnostiam, no zároveň zanechať kreatívnu slobodu a tvorivú nezávislosť, aby mohli robiť to, čo chcú. Tieto tímy by s nami nechceli nikdy spolupracovať za predpokladu, že by ich nezávislosť nebola súčasťou našich podmienok.”
Greenberg tiež okomentoval vývojársku komunitu, ktorú budujú v Spojenom kráľovstve a zahŕňa Rare, Ninja Theory či Playground, ale aj second-party štúdiá ako Sumo Digital a Creative Assembly:
„V UK máme centrum excelentnosti. Máme Rare, teraz máme aj Ninja Theory a Playground. Tieto tímy môžu spolupracovať na zdieľaní technológií a infraštruktúry, čo samozrejme prináša svoje výhody a nie je ich málo, práve naopak. V krajine tiež vláda podporuje herný priemysel na vysokej úrovni, čím prispieva k rozvoju hier a technológií.”
Určite bude zaujímavé sledovať, čo vzíde z rozbehnutej spolupráce Microsoftu a menovaných štúdií. V prípade, že im softvérový gigant dá naozaj slobodu a zdroje na dosiahnutie svojich vízií, majú potenciál na to, aby vytvorili naozaj zaujímavé a kvalitné projekty. Uvidíme.
Aké hry by ste radi videli od zmienených štúdií pod Microsoftom?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 128
- Aký je Fallout seriál? 166
- Filmový Minecraft je už natočený 18
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 182
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 62
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 53
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 119 zobraziť viac článkov >