NPD analytik je skeptický voči streamovaniu hier, pretože internet bežných používateľov na to nie je pripravený |
Na rozdiel od Petra Hinesa z Bethesdy, analytik Mat Piscatella má na Streaming hier iný názor. Technológia je dobrá na videá či hudbu, no hry podľa neho nezvládne.
Microsoft čerstvo oznámil svoj nový Project xCloud, teda novú streamovaciu službu, ktorá umožní vzialene hrať Xbox hry, na akomkoľvek zariadení. Microsoft k tomu sľubuje aj vysokú grafickú vernosť a na rozdiel od iných služieb nemáme čakať ani žiadne problémy s latenciou, ktorými trpí napríklad konkurenčné PS Now. Microsoft sa teda domnieva, že vyriešil najväčší problém pri streamovaní, ktorým je latencia a dokonca chce stiahnuť šírku pásma pod 10mbitov. Téme sme sa naplno venovali nedávno.
Niekoľko odborníkov v hernom priemysle je však ku kvalite stremovania skeptických, pretože závisí od mnohých faktorov, ktoré sa doposiaľ nepodarilo prekonať. Patrí k ním aj analytik firmy NPD, Mat Piscatella, ktorý verí, že streamovanie je skvelou možnosťou pre hudbu, videá a televíziu, v hernom odvetví nebude znamenať veľký prelom, aspoň nie teraz:
„Videá a hudba fungujú dobre, ako prvé médiá, ktoré sa streamovali. Streamovať hry je však veľká výzva, pretože ide o množstvo dát. Výsledky budú vždy menej uspokojivé a zmenilo by sa to len za predpokladu ideálnych internetových podmienok, ktoré v USA nie sú. Streaming je skvelým sekundárnym spôsobom ako prežívať obsah a bonusy. Umožňuje spôsob, akým môžu ľudia konzumovať obsah bez ohľadu na ich prostriedky či prístup. Obsah však nebude lacnejší ako za iných podmienok a skúsenosti rovnako nebudú lepšie. Konzoly a počítače sa môžu stať akýmisi rozbočovačmi, no nepôjdu ďalej.”
Mnohí sa odvolávajú aj na podmienky a obmedzenia, s ktorými sa stretávajú používatelia v Spojených štátoch. V mnohých oblastiach sú tam obmedzené rýchlosti internetu, aj veľkosť prenesených dát. Pokiaľ poskytovatelia internetu nepristúpia k zmenám, streaming bude pre bežných používateľov po technickej stránke nezvládnuteľný. Piscatella sa tiež domnieva, že herné spoločnosti sa jednoducho snažia zarobiť viac peňazí na svojich hrách namiesto toho, aby zmenili spôsob hrania:
„Možno si myslím, že tí, ktorí tvrdia, že streaming je budúcnosť hrania hier, sa v skutočnosti len snažia získať percento zisku, ktorý ľudia platia za obsah zakúpený digitálne. Snažia sa o to viac, než by sa snažili o zmenu spôsobu hrania či o to, aby prinášali spotrebiteľom lepšie skúsenosti alebo zážitky.”
Okrem Microsoftu, Sony, Nintenda a Nvidie sa už k streamingu pripája aj Google, ktoré práve s Ubisoftom rozbehlo streaming Assassina.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Severokórejský infiltrátor odhalený v Amazone vďaka oneskoreniu klávesnice 26
- Nové zľavy pred Vianocami 35
- Najväčšie hry v roku 2026 49
- Avatar 4 a Avatar 5 majú potvrdené dátumy, trojka už má za sebou prvý víkend, v kt 56
- Aká je ponuka TV? Ktorý televízor kúpiť na Vianoce? 29
- Epic Games Store zadarmo rozdáva Eternights 6
- Steam Replay 2025 ukázal, že hráči trávia len okolo 14% času pri nových hrách 55
- Najhoršie filmy roka podľa Metacritic 40
- Epic rozdáva hru Blood West 5
- Mega výpredaj roka už začal 17 zobraziť viac článkov >













