Zakladateľ Oculusu: Momentálne neexistuje žiadny skutočne mainstreamový VR hardvér |
Skutočný problém pri VR hardvéri tak nevidí v cene, ale v kvalite zážitku, ktorý zatiaľ nie je dostatočne presvedčivý
Aká budúcnosť čaká tento stále pomerne príťažlivý trend je veľmi diskutabilné, no ak sa k tomu vyjadria osoby, ktoré priamo stoja za vývojom tohto hardvéru, vždy sú takéto texty veľmi sledované. Podobná situácia sa deje práve teraz, nakoľko sám spoluzakladateľ Oculusu, Palmer Luckey, prezradil svoj pohľad na aktuálnu situáciu a taktiež budúcnosť VR zariadení. Podľa jeho slov momentálne neexistuje žiadny skutočne mainstreamový hardvér pre virtuálnu realitu, a to ani vtedy, ak berie do úvahy v podstate bezplatné riešenia.
"V konečnom dôsledku, predaje hardvéru sú absolútne bezpredmetné údaje pre úspech VR. Jediná vec, na ktorej skutočne záleží je angažovanosť. Angažovanosť je všetko na čom záleží." - na začiatku vysvetľuje Luckey. Ako následne upresňuje, práve na predaje hardvéru sa zameriava množstvo analytikov a štatistík, pričom tie najdôležitejšie údaje sú o úplne niečom inom - pre celý trh je zásadnejší počet ľudí, ktorí zariadenie denne používajú, počet ľudí, ktorí sú ochotní pravidelne minúť peniaze za softvér - "Toto je tá sila, ktorá všetko tlačí vpredu."
Ako príklad uvádza "experiment" trhu s lacnými VR zariadeniami. Práve ten mal ukázať, že milióny ľudí sú ochotní kúpiť si takýto hardvér, no len veľmi málo z nich aj nasledujúce mesiace tento hardvér využíva a investujú do už spomínaného softvéru. Rovnaká situácia pritom je aj ak zariadenia dostanú zadarmo - dobrou ukážkou sú kartónové VR, ktorých dostihol rovnaký osud - odložené vzadu na poličkách chytajúc prach, prípadne hodené niekde v skrini bez ďalšieho záujmu. A že prečo je vlastne takýto razantný nezáujem zo strany publika? - "Kvalita zážitku.", prezrádza Luckey.
Vysvetľuje, že problém teda nie je v cene zariadení, ale všetko stojí na nízkej kvalite aktuálneho hardvéru, ktorý tak nie je pre zákazníkov dostatočne zaujímavý na to, aby sa k nemu aj s odstupom času vracali. V konečnom dôsledku tak ide skôr o chvíľkový rozmar.
Aj napriek týmto slovám ale virtuálnu realitu nezatracuje, sám tvrdí, že ide o skvelého kandidáta na technológiou tohto storočia. Chce to len čas, aby sa dostatočne rozvinula, pokročila vpred a dokázala už konečne zaujať z dlhodobého hľadiska.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 102
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 44
- Remake Assassin's Creed IV: Black Flag prekvapí svojím podnázvom 16
- Nové zľavy pred Vianocami 17
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 86
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 32
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 51
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 47
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73 zobraziť viac článkov >













