Útok menom Xbox2 na prvé priečky predajnosť herných konzol začne koncom roka 2005, Microsoft sa v boji o prvenstvo nevzdáva a podľa letmých špecifikácií novej "killer" konzoly to vyzerá na úspech. Do novej hracej skrinky budú integrované technologické novinky, pričom výkon Xboxu 2 má prekonávať stolné počítače. Základom budú 3! 64bitové procesory vyvinuté firmou IBM (používa ich Apple vo svojich G5 PowerMac), grafický subsystém bude postavený na čipe od ATI s väčším výkonom ako pripravovaný R400, veľkosť pamäte je stanovená na 256MB, ale v prípade, že konkurencia (rozumej PS3) bude mať kapacitu väčšiu, Microsoft zvyšuje na 512MB. Primárnym nosičom má byť opäť DVD, ale silne sa uvažuje o technológii Blu-Ray, všetko závisí od uvedenia tejto technológie na trh. Xbox2 nebude obsahovať pevný disk (Xbox má 8GB), využíval sa prakticky iba pri Online hraní a ukladaní pozícií, veľa developerov ho odmietalo využívať, a veľa z nich prostestuje aby hard disk bol súčasťou. Xbox2 nebude vôbec spätne kompatibilný s pôvodným Xboxom, takže si staršie hry na novej konzole nezahráte. Všetky tieto letmé špecifikácie sa môžu časom zmeniť, Microsoft čaká na odozvu zo Sony a ich špecifikácie na PS3. Toto čakanie však môže byť pre úspech novej konzoly osudným, viacej informácii sa dozvieme po marcovej Game Developers Conferece v San Jose a E3 v Los Angeles.