Vývojár: Nové konzoly nám umožnia skrátiť čas potrebný na optimalizáciu, ktorý lepšie využijeme pri vývoji hier |
Hemanshu Chhabra z Tripe-I Games tvrdí, že dnes strávia veľa času optimalizovaním. Silnejší CPU a GPU im umožnia skrátiť tento čas, ktorý investujú do rozvoja hier.
Bolo potvrdené, že PS5 aj Xbox Scarlett dostanú procesor AMD Zen 2. Vzhľadom na to, aké podobné špecifikácie majú zatiaľ oba systémy. Je pravdepodobné, že aj PS5 skončí pri pamätiach GDDR6, tak ako Scarlett. Čo presne však môžeme od uvedeného nového hardvéru očakávať, pokiaľ ide o vplyv, ktorý bude mať na hry a ich vývoj? Nad tým sa už nejaký čas zamýšľajú viacerí vývojári, ktorí sa postupne delia o svoje stanoviská.
Jedným z nich je aj Hemanshu Chhabra z Tripe-I Games, ktorí stoja za prichádzajúcou adventúrou Hindsight 20/20. Chhabra tvrdí, že dopad nového hardvéru na hry ako taký bude naozaj viditeľný. Podľa neho dostupný výkon skráti čas potrebný na optimalizáciu a dá vývojárom priestor na to, aby sa viac venovali samotnej tvorbe hry, čo prinesie samozrejme väčšiu prepracovanosť a možnosti:
„Predtým, než sme sa dostali k plne 3D hre s veľkými svetmi a niekoľkými hrateľnými postavami, sme trávili veľa času s grafickou a CPU optimalizáciou. Našim hráčom chceme na všetkých konzolách poskytnúť bezproblémovú 1080p/60fps skúsenosť. Pre plnú 3D hru s veľkými svetmi a niekoľko hodinovou hrateľnosťou je to naozaj veľká výzva.
Naša optimalizácia CPU zahŕňa umelú inteligenciu a akési zosekanie rozsahu správania entít tak, aby robili len to, čo potrebujeme. Okrem toho pri CPU ide aj o optimalizáciu fyziky. V prípade grafickej stránky ide o združovanie náročných assetov a používanie bežnejších textúr, aby sme predišli problémom. Okrem toho obmedzujeme osvetlenie všade, kde je to možné a ručne optimalizujeme shadery pre rôzne konzoly.
Lepšie CPU a GPU pre nás znamená luxus v podobe toho, že by sme čas strávený optimalizáciou mohli venovať viac tvorbe hry. Moje zázemie je inžinierstvo a zatiaľ čo si užívam veľa vecí pri optimalizovaní, ako herný dizajnér by som radšej trávil oveľa viac času budovaním hry a zahrnutím ďalších nápadov, ktoré by hru mohli vylepšiť. Očakávam, že budúce konzoly mi to umožnia.”
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 65
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- RECENZIA: Horizon Forbidden West - Complete Edition (PC) 54
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 203
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193 zobraziť viac článkov >