Jim Ryan hovorí v zatiaľ najrozsiahlejšom rozhovore o PlayStation 5 a hernej budúcnosti Sony |
Podľa šéfa SIE museli v Sony pristúpiť k niekoľkým zmenám. Ich cieľom je preniesť 100 miliónovú komunitu PS4 k PS5. Základom budú hry.
Prípravy prichádzajúcej PlayStation 5, ktorá príde počas budúcej jesene sú v plnom prúde. Podľa vývojárov ide z hľadiska programovania o najjednoduchšiu konzolu, ktorú kedy v Sony vyrobili. Tieto slová potvrdzuje aj Jim Ryan (CEO Sony Interactive Entertainment):
"Jedna z vecí, pre ktoré som obzvlášť optimistický, je počúvanie od vývojárov a vydavateľov, aké jednoduché je spustiť ich kód na PlayStation 5. Hovoria, že nová konzola je ďaleko za hranicami možností, ktoré kedy mali na inej platforme PlayStation."
Ryan zároveň nahliadol aj na stále aktuálnu konzolu PlayStation 4. Má základňu 100 miliónov hráčov a tak je na mieste otázka, prečo prejsť ďalej a či budú naprávať nejaké chyby aktuálnej platformy. Podľa Ryana však s PS5 nechcú nič naprávať a treba ju brať ako prísľub toho, čo bude ďalej:
"Sto miliónov je očividne veľmi pozoruhodným medzníkom pre každú konzolu. Dokázali sme to iba raz predtým. Počas tejto generácie sme si užili dobré časy. Keď sa zamyslím a pozerám sa na veci, ktoré sme urobili celkom dobre, ide o dobrú prácu, aby sme chránili a vylepšili našu značku. Skvele sa nám darilo vďaka exkluzívnemu obsahu. To bol zásadný rozdiel oproti minulosti. Myslím tiež, že tentokrát je zaujímavou vecou aj komunita, ktorú sme vytvorili."
Ryan hovorí, že je zároveň presvedčený o tom, čo má PS5 priniesť. Okrem toho, čo sme sa doposiaľ dozvedeli, je toho na PS5 ešte veľa, čo ukážu v správnom čase. Jim Ryan sa osobne zameriava najmä na hry:
"Prelomom k ceste za PlayStation 5 budú hry rovnako, ako na predchádzajúcich platformách. Jednou z našich úloh je vziať aktuálnu komunitu PS4 a previesť ju na PS5 v takom rozsahu a tempe, aké sme nikdy predtým nedosiahli. Keď sa pozrieme na tento rozsah a fakt, že sme to nikdy predtým nedosiahli, museli sme urobiť nekoľko zmien. Niektoré sú v spôsobe, akým pracujeme, iné v spôsobe organizácie.
Ak chceme byť úspešní, musíme využiť príležitosti, ktoré prináša globalizácia. Medzi príklady patrí produkcia PlayStation 5, definícia sady jej funkcií, vývoj a implementácia vecí, ktoré dokáže. Oproti minulosti bol tento proces teraz oveľa efektívnejší.
Medzi druhú oblasť, v ktorej nastanú zmeny, rátam marketing. Našou prvou globálnou kampaňou, ktorú sme viedli, bola k hre Spider-Man. Je to samozrejme skvelá hra, no nakoniec skončila ako jedna z najlepšie predávaných hier na platforme PlayStation. Pri jej propagácii išlo o jednu globálnu kampaň, ktorá bola navrhnutá a vykonaná vynikajúcim spôsobom. Na rozdiel od troch regionálnych, ktoré sme robili v minulosti. Často sú realizované veľmi dobre, no v podstate sa jedna vec robí trikrát."
Zámerom Sony je v prípade PlayStation 5 stať sa globálnejšou organizáciou, pričom sa usádzajú aj u našich susedov, čo je veľmi pozitívna správa:
Rámec globálnej kampane u nás uvidíte teda znova. V tomto prípade je to trochu iné, pretože využívame globálne meradlo, ale s regionálnymi aplikáciami. Európska časť predstaví hlavne titul FIFA, americká Fortnite a japonská Final Fantasy VII. Znova, ide tu o jednu kampaň, prispôsobenú regiónom. Tento prístup vidíme logický a prospešný pre komunitu.
Cítime, že sa musíme stať globálnejšou organizáciou. To však v žiadnom prípade neznamená amerikanizáciu ani nič podobné. Budujeme veľký biznis PlayStation v Bulharsku, Rumunsku, aktuálne sme v Českej republike a Maďarsku. Procesy investovania v týchto krajinách prebiehajú už niekoľko rokov."
Šéf Sony Interactive Entertainment priznáva, že zároveň existuje veľa otázok, na ktoré nemajú odpoveď. e však optimisticky naladený, pretože podľa jeho slov majú veľmi silné základné aktíva: značku, obsah a komunitu. Jim Ryan sa zároveň vyjadril aj k VR. Hoci počet oznámených titulov sa v tomto smere spomalil, tvrdí, že Sony zostáva pri VR odhodlané a plánuje veľké zľavy počas Black Friday a Vianoc.
Nezabudlo sa ani na streaming, kde záujem ťahá najmä Google Stadia a Microsoft xCloud. S nimi súperí PlayStation Now, ktoré Sony výrazne propaguje už od uvedenia pred 5 rokmi. Znížili sa ceny a do služby tiež pribúdajú aj veľké tituly, ako napríklad God of War. Propagáciu zabezpečuje celosvetová kampaň. Ryan hovorí, že výsledkom je 50% nárast počtu predplatiteľov, ktorých počet sa vyšplhal na 1 milión v priebehu 30-dní.
Zároveň sme tu mali aj náznak na kúpu nových štúdií. Šéf SIE hovorí, že ich kúpa je v súčasnosti veľmi drahá záležitosť, no napriek tomu si myslí, že v tejto oblasti majú priestor na to, aby urobili viac:
"Kúpa nového štúdia musí obsahovať dôveru. Štúdio musí dobre zapadnúť do nášho portfólia. Dnes je to veľmi odlišný svet ako ten v roku 2005, keď sme získali Guerilla Games. Je potrebné tomu venovať veľkú pozornosť."
Medzitým si však vlastné nové štúdio pripravujú v Malajzii.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Fallout seriál? 166
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 84
- Filmový Minecraft je už natočený 18
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 59
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 49
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 110
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 94 zobraziť viac článkov >