Bližšie detaily architektúry Xbox Series X konzoly z prezentácie HotChips konferencie |
Síce samotná prezentácia architektúry Xbox Series X konzoly bude až v noci, už teraz tu máme slajdy ukazujúce rôzne detaily procesora.
Síce prezentácia architektúry Xbox Series X konzoly bude až v noci, už teraz tu máme slajdy z prezentácie ukazujúce rôzne detaily procesora. Vieme, že to bude 8 jadrový/16 threadový Zen 2 procesor s 52CU grafikou a teda 12 Tflops, ktoré doplnia 16GB GDDR6, z ktorých bude 10GB rýchlejších na grafiku a zvyšok pomalší na systém a základné veci pre hry. Zdá sa, že Microsoft sa výrazne orientoval aj na bezpečnosť, nakoniec v tomto má skúsenosti, keďže Xbox One ešte nebol hacknutý. Samotný čip bude mať 360.4mm štvorcových a má v sebe 15.3 miliardy tranzistorov. Pričom približne polovicu z toho si berie grafika. Ukazuje aj Moorov zákon, kde zatiaľ čo Xbox One X mal 6.6 miliardy tranzistorov, tento má 15.4 miliardy, pričom plocha je mierne menšia, ale cena väčšia ako pri Xbox One (375mm2) alebo Xbox One X (367mm2). Momentálne je TSMC 7nm proces drahší ako predchádzajúci 12nm. Ukázali aj evolúciu grafiky oproti Xbox One a Xbox One X. Rozobrali samotnú architektúru procesora s jednotlivými jednotkami: Velocity architektúra využíva znižovanie ceny SSD pamätí, ktoré každý rok klesajú o 23%, zatiaľ čo RAM pamäte klesajú o 5% za rok. Keďže SSD sú rýchlejšie ako HDD, má to veľký dopad na rýchlosť načítavania a spolu so Sampler feedback funkciou dokážu obísť potrebu veľkého množstva drahej RAM pamäte. Priblížili aj svoju zapracovanú kompresiu, ktorá s tým spolupracuje, dopĺňa to kompresia zvuku a štandardná Deflate kompresia. Zároveň konzola podporuje aj raytracing, ktorý je skôr doplnok ku klasickému renderingu ako jeho náhrada. Konzola ponúkne 380G/sec ray box výpočtov a 95G/sec ray-triangle výpočtov. Je však otázne, ako sa to porovnáva s Nvidiovskými 11 Gigarays/s v RTX2080ti. Hry nám to však po vydaní ukážu. Zdá sa to však, že základné pomery budú podobné ako pri Nvidii, keďže Microsoft podobne uvádza 3-10 násobnú akceleráciu výpočtov. Zároveň spomínajú Machine learning akceleráciu s 3-10x zrýchlením, ale nič bližšie k tomu nepridali. Machine Learning by sa dal využiť na niečo, ako má Nvidia DLSS, čo rovno v slajde aj uvádzajú. Uvidíme, či prinesú niečo podobné. Spomenuli aj svoj už štandardný Variable Rate Shading, ktorý môže získať 10-30% výkonu. Pridali aj nový filtering textúr nazvaný XSX filtering, ktorý nahradí bilinear filtering Konzola ponúkne HDMI 2.1, 120Hz pri 4K a 60Hz pri 8K. Video dekóder je tu AVC alebo HEVC/VP9. Pozreli sa bližšie aj na zvuk, kde je vyšší výkon ako má 8 jadier v Xbox One X, programovateľné jednotky a hardvérová dekompresia zvukov. |
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila výpredaj k čiernemu piatku 187
- Bude takto vyzerať GTA VI mapa? 36
- Fanúšikovia kvôli GTA VI prestávajú fajčiť, chcú sa hry dožiť 140
- RECENZIA: Last Train Home 64
- Ned Luke streamoval gameplay GTA V, keď na neho niekto zavolal zásahovú jednotku 44
- TCL na čierny piatok zlacnila svoje veľké televízory 20
- Steam výpredaj pokračuje 53
- Aký vianočný darček vybrať pre hráča? 46
- Bývalý vývojár Rockstaru povedal viac o Agentovi a ďalších starých hrách, Rockstar 14
- Filmová recenzia: Napoleon 17 zobraziť viac článkov >