Microsoft nebude vo svojom Store obmedzovať vývojárov |
Microsoft do svojho store zapracoval pravidlá Coalition for App Fairness
Na rozdiel od iných store Microsoft nebude nikoho vo svojom Store obmedzovať a zapracoval do neho pravidlá Coalition for App Fairness (CAF), kde v desiatich bodoch zhrnul veci, ktoré vývojári môžu a ktoré nebude obmedzovať. Prakticky povoľuje veci, ktoré zakazuje Apple na iOS a veci, ktoré boli vytýkané obom firmám vo vládnom vyšetrovaní.
- Vývojári si môžu vybrať, kde budú distribuovať svoje aplikácie, či cez Windows Store, alebo store tretích strán. Neblokujú konkurenčné app store na Windows (pre porovnanie na iOS sa to nedá).
- Nebudú zakazovať aplikácie podľa biznis modelu, alebo podľa toho, aký obsah ponúkajú, či predinštalovaný, alebo streamovací (iOS to zakazuje).
- Nebudú zakazovať aplikácie podľa toho, pre aký systém platby sa rozhodnú (iOS a Android môžu používať len jeden spôsob platby).
- Vývojári budú mať prístup k informáciám o fungovaní a interfacoch a prepojení s inými produktami podľa ich Interoperability Principles.
- Každý vývojár bude mať prístup k App Store, pokiaľ spĺňa štandardy a požiadavky vrátane zabezpečenia, súkromia, kvality, obsahu a digitálnej bezpečnosti.
- App Store bude pýtať rozumné poplatky, ktoré odzrkadľujú konkurenciu, ktorej čelia z iných app stores na Windows platforme a nebudú nútiť vývojárov v ich aplikáciách predávať niečo, čo nechcú predávať (napríklad Apple sa snažilo donútiť vývojára Wordpress aplikácie, aby cez ňu predával predplatné)
- App Store nebude zabraňovať vývojárom v priamej komunikácii s ich používateľmi cez ich aplikácie pre legitímne obchodné účely
- Náš obchod bude ponúkať naše vlastné aplikácie v rovnakých štandardoch ako konkurenčné (iOS znevýhodňuje konkurenčné aplikácie)
- Microsoft nebude používať žiadne neverejné informácie alebo dáta z app store o vývojárskych aplikáciách, aby s nimi súperili (na rozdiel od Apple a Google)
- Náš app store bude transparentný so svojimi pravidlami a možnosťami propagácie, tieto bude aplikovať konzistentne a objektívne. Bude zverejňovať informácie o zmenách a vytvárať férové procesy na riešenie problémov (opak iOS).
Nakoniec Microsoft si na Store berie 5% až 15% podiel z aplikácií a nie 30% ako iOS alebo Android.
Jedine to neplatí na hry a konzolové hry. Čo sa týka konzol a ich 30% poplatkov na Xbox store, tam hovorí, že je ekosystém iný, sú to špecializované zariadenia optimalizované na špecifické použitie, napriek tomu, že ich hráči majú radi, PC a mobilov je výrazne viac a biznis model na konzolách je tak veľmi odlišný ako na PC a mobiloch. Totiž konzoly sa predávajú v strate a následne percentá zo store vyvažujú tieto straty. Je to iné ako má Apple na iPhone a iPadoch, kde účtujú 30% aj bez toho, aby išli do straty.
Microsoft priznáva, že ešte ho čaká dosť práce, aby nastavil správne princípy aj pre herné konzoly.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- GOG bojuje proti cenzúre v hrách, rozdáva 13 hier zadarmo 74
- Battlefield 6 predstavil svoj multiplayer, dostal dátum vydania 149
- Hideo Kojima kritizuje herný priemysel, hovorí, že väčšina hier je rovnaká 128
- Battlefield 6 beta preload je už spustený 111
- Mafia: The Old Country ukazuje svoje PC špecifikácie 45
- DOJMY: Titan Quest II 31
- Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, 98
- Epic vyhral súd nad Google, firma musí otvoriť Android 77
- Augustové hry 21
- Augustové filmy 40 zobraziť viac článkov >