Sony na akcii PlayStation Meeting 2005 odhalili plány do budúcna pre všetky platformy, vrátane PS3. Prekvapujúce informácie však vyplnili aj obavy, či budú v čase, keď sa konzola začne predávať, k dispozícii skutočne kvalitné tituly. Sony robí všetko preto, aby to tak bolo. Znepokojujúci je plán pre dev kity, ktoré sa počas tohto roka dočkajú niekoľkých verzií. Prvým je veľká debna (First CELL Evaluation System, viď obrázok č.1) s CELL procesorom nataktovaným na 2,4GHz a grafickou kartou GF XDR256MB. Druhá verzia polovičnej veľkosti (PS3 Evaluation System, viď obrázok č.2) má rovnaký takt procesora, ale grafická karta disponuje dvojnásobnou kapacitou pamäte. Finálna verzia dev kitu (PS3 Reference Tool, viď obrázok č.3) je naplánovaná na december 2005! Tento nástroj v serverovom prevedení 1U má plnú špecifikáciu PS3 (CELL 3,2GHz, RSX XDR512MB, BD/DVD/CD mechanika, HDD).
Nedostatok aktuálnej verzie dev kitu (PS3 Evaluation System) má byť vyriešený až masívnou výrobou v októbri a novembri. Tento mesiac sa vyexpeduje iba 450 dev kitov určených pre vývojárov! Koncom roka presiahne toto číslo 3000 kusov. Hardvér však nie je jediná oblasť, kde potrebujú vývojári od Sony pomoc. Tou ďalšou je softvér a tu došlo k niekoľkým strategickým krokom. Zatiaľ čo v auguste bude k dispozícii iba zdrojový kód, dokumentácia a dáta pre grafiku k demu Duck (čo sú padajúce kačičky do vane plnej vody), v septembri to Sony riadne roztočí.
Sony odkúpili britskú spoločnosť SN Systems Limited, ktorá je dodávateľom programátorských nástrojov. Firma SN je zodpovedná za middleware ProDG (nástroj na vytváranie hier pre PS2, Cube, DS a PSP) a takisto sa podpísala aj pod 20 PSP hier, ktoré boli uvedené spolu s handheldom. SN sa stáva kľúčovým článkom PS3 Software Development Kitu, ktorý poriadne nakopne Unreal Engine 3.0, horúce želiezko v ohni. Engine od Epicu ponúkne vývojárom PS3 titulov plne programovateľné nástroje shaderov, vlastnú fyziku a ďalšie dôležité nástroje (scenario and movie scene, attribution tool, animation and particle animation tools...).
Unreal engine však nie je jediným mocným nástrojom, ktorý budú mať vývojári k dispozícii. Sony licencovali fyzikálny engine Havok a aby toho nebolo málo, tak aj konkurenčný PhysX SDK (NovodeX) od spoločnosti AGEIA. K týmto všetkým nástrojom bude poskytovať Sony plnú podporu. Technické demonštrácie výkonu PS3 si môžete pozrieť na updatovaných videách. Nájdete tu obľúbené kačičky, ale aj známu scénu z UT2K7, ktorú si pozriete aj s vypnutými shadermi a textúrami (wire frame). Štvoricu videí nájdete tu (8-10MB).
Prezident Ken Kutaragi oznámil, že vo februári 2006 sa bude konať konferencia PlayStation Conference a to presne v deň, keď sa PS3 začne predávať. Vydavateľský plán vydaný spoločnosťou Sony počíta aj s veľmi dôležitou akciou Tokyo Game Show (16.-18.9.2005), kde budú predvedené hrateľné ukážky PS3 titulov.